Welke muziek beluister je nu? [4]

Daphne

Bericht door Daphne »

Josephus schreef:
parsifal schreef:Om eerlijk te zijn schat ik de kunstzinnige kwaliteiten van Elly en Rikkert hoger in. MWS brengt goede muziek, maar kan tekstueel niet tippen aan het schrijverswerk van Rikkert.
Ben ik met je eens en ook muzikaal gezien vind ik E&R een stuk interessanter dan MWS.
Beetje soft hoor José :lol: (grapje :wink: )

Op zn tijd kan ik E&R ook waarderen
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Josephus

Bericht door Josephus »

Daphne schreef:
Josephus schreef:
parsifal schreef:Om eerlijk te zijn schat ik de kunstzinnige kwaliteiten van Elly en Rikkert hoger in. MWS brengt goede muziek, maar kan tekstueel niet tippen aan het schrijverswerk van Rikkert.
Ben ik met je eens en ook muzikaal gezien vind ik E&R een stuk interessanter dan MWS.
Beetje soft hoor José :lol: (grapje :wink: )
Haha, ja dat hoor ik vaker als ik dat zeg. Maar het gaat me er hierbij om hoe het muziektechnisch in elkaar zit. En dan sla ik E&R hoger aan dan MWS. Ik ben één keer op uitnodiging mee geweest naar een concert van hem en toen ik een beetje door die bruisende en aansprekende (dat moet ik toegeven) performance heenprikte, bleef er muzikaal niet veel over. Maar ik luister misschien met andere oren... :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Daphne

Bericht door Daphne »

Josephus schreef:Haha, ja dat hoor ik vaker als ik dat zeg. Maar het gaat me er hierbij om hoe het muziektechnisch in elkaar zit. En dan sla ik E&R hoger aan dan MWS. Ik ben één keer op uitnodiging mee geweest naar een concert van hem en toen ik een beetje door die bruisende en aansprekende (dat moet ik toegeven) performance heenprikte, bleef er muzikaal niet veel over. Maar ik luister misschien met andere oren... :wink:
Tja José, de een gaat voor de muziek... de ander voor God :wink: Dan denk ik, wat is belangrijker! (Ik denk dat jij t antwoord wel weet!) Veel mensen ontmoeten God door zijn muziek (begrijp me niet verkeerd, ik geef MwS echt niet de eer!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Josephus

Bericht door Josephus »

Daphne schreef:
Josephus schreef:Haha, ja dat hoor ik vaker als ik dat zeg. Maar het gaat me er hierbij om hoe het muziektechnisch in elkaar zit. En dan sla ik E&R hoger aan dan MWS. Ik ben één keer op uitnodiging mee geweest naar een concert van hem en toen ik een beetje door die bruisende en aansprekende (dat moet ik toegeven) performance heenprikte, bleef er muzikaal niet veel over. Maar ik luister misschien met andere oren... :wink:
Tja José, de een gaat voor de muziek... de ander voor God :wink: Dan denk ik, wat is belangrijker! (Ik denk dat jij t antwoord wel weet!) Veel mensen ontmoeten God door zijn muziek (begrijp me niet verkeerd, ik geef MwS echt niet de eer!)
Het maken van die tegenstelling is helemaal niet nodig. Er is zoveel goede christelijke (kerk)muziek, daar ben je zomaar niet op uitgeluisterd. Ook al gaat het natuurlijk om de eer van God, dat betekent nog niet dat je daarom muzikale concessies hoeft te doen (even in het algemeen, ik heb het nu niet zozeer over MWS of E&R). Dat punt komt ook nogal eens terug in de discussie over het functioneren van kerkmusici (m.n. organisten). Maar daarmee dwalen we een beetje af... :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
parsifal

Bericht door parsifal »

Daphne schreef:
Dat mag jij vinden hoor! Maar ik vrees dan dat jij nooit echt goed de teksten van MWS hebt gelezen (hoeft overigens niet, dit is een refoforum, dus k verwacht niets!)!
Overigens kan je je mening niet als feit neerzetten, is niet objectief :wink:

Overigens ben k het over Darlene wel met je eens! Bijvoorbeeld 'Shout to the Lord' vind ik wel een geweldig mooi nr!
Ik geloof dat ik op 2 na alle cd's van MWS heb, vooral i2eye spreekt me erg aan. Ik ken zijn teksten en ze zijn goed en vaak ook sterk. Maar Elly en Rikkert zijn sterker in hun taalgebruik. Shout to the Lord van Zschech is inderdaad een heel mooi nummer en zo zijn er meer. Haar uitvoering van Amazing Grace is zo mooi gezongen, dat ik zo snel geen mooiere versies kan bedenken. Maar voor een concert is het gevaar van nummers als "My Redeemer lives" me net iets te groot.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daphne

Bericht door Daphne »

Grote God, wij loven U! (Gezongen door K's Kraayenoord!)
Rens

Bericht door Rens »

>Live-concert van John Denver (DVD via de cd-speler)<
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:>Live-concert van John Denver (DVD via de cd-speler)<
vrouwlief nog steeds van huis? :wink:

reed gisteren nog door Rens-city - 't was te laat om je op te zoeken
Daphne

Bericht door Daphne »

Hendrikus schreef:Rens-city -
:lol:
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef: vrouwlief nog steeds van huis? :wink:

reed gisteren nog door Rens-city - 't was te laat om je op te zoeken
het duurt wel een tijdje voor ze weer thuiskomt, en als je het weer in je bolle hoofd haalt om zonder meer door te rijden zonder een bakkie te halen, dan kielhaal ik je (moet ik wel eerst een boot hebben, maar goed..............) :mrgreen:
Moderatorbericht:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mooi psalmen (1773) op de RO
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Light of the world gezongen door Kees Kraayenoord en Andre Rouvoet
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

JolandaOudshoorn schreef:Light of the world gezongen door Kees Kraayenoord en Andre Rouvoet
En nu de nederlandse uitvoering, door een praiseband. Heel mooi!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Een of andere koren-cd met diverse geestelijk liederen, psalmen en wat dies meer zij.
Moderatorbericht:
Gian

Bericht door Gian »

Ik kijk momenteel de geweldige dvd van Martin in de Laurenskerk. Wat een onovertroffen organist! Zo vind je ze nergens!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gesloten