Studentenvereniging

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Mariavt schreef:
jvdg schreef:
Mariavt schreef:
geledu schreef:Ach, onze nieuwe jongeling durft geleik niet meer te posten.
Willen jullie wat zachter met hem omgaan ! :wink:
Ik kán het mis hebben maar volgens mij hebben we met een jonge dochter te doen. Tenminste.......als ik naar Peetje's avater kijk. :?
Als je naar mijn avatar kijkt: Is die uil een man of een pop?
Kun je niet zien dus zie ik het als onzijdig :P (die uil dan hé, jou niet) :mrgreen:
Oké Maria, in dat geval kun je dus ook Peetjes geslacht niet bepalen op grond van jouw waarneming. :wink:
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:Oké Maria, in dat geval kun je dus ook Peetjes geslacht niet bepalen op grond van jouw waarneming. :wink:
Je hebt gelijk hoor, sorry boss, het was maar een veronderstelling geen vastlegging van een feit.... :oops:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Peetje

Bericht door Peetje »

Het spijt me zeer dat ik jullie zo in verwarring heb gebracht. Maar ik ben idd een jonge dochter. :wink:

Ik durf heus nog wel te posten, maar ik had gewoon niet meer hier gekeken sinds vrijdagmiddag. Ik ben eigenlijk zeer verbaast dat jullie om een zo'n woordje zo'n discussie op kunnen zetten! :lol:
Ik ben wel gewend dat ik fouten maak met de spelling, dus daar ben ik echt niet van onder de indruk.

En ik zit trouwens op DC, en als jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

---knip--- ND artikelen overnemen niet toegestaan.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Peetje schreef:En ik zit trouwens op DC, en als jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Jammer. Tenzij je met DC bedoelt: De C.S.F.R. zou ik zeggen: gemiste kans!

:wink:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

rekcor schreef:
Peetje schreef:En ik zit trouwens op DC, en als jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Jammer. Tenzij je met DC bedoelt: De C.S.F.R. zou ik zeggen: gemiste kans!

:wink:
Of als je de vereniging bedoelt die het blad DC uitgeeft :wink:
Peetje

Bericht door Peetje »

Hendrikus schreef:
rekcor schreef:
Peetje schreef:En ik zit trouwens op DC, en als jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
Jammer. Tenzij je met DC bedoelt: De C.S.F.R. zou ik zeggen: gemiste kans!

:wink:
Of als je de vereniging bedoelt die het blad DC uitgeeft :wink:
Nee, ik bedoel met DC uiteraard Depositum Custodi! En dat is beslist geen gemiste kans!! Ik heb net een vakantie met DC achter de rug en die was echt super!!!
GeveeR
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2006, 14:26

Re: Studentenvereniging

Bericht door GeveeR »

Jongere schreef:Zitten jullie op een studentenvereniging of hebben jullie dat ooit gezeten? En wat is in dat geval jullie ervaring ermee?

Ik hoop me als ik (eindelijk) mijn VWO-diploma heb binnengehaald aan te sluiten bij Ichthus sub voce 'In Hoc Signo Vinces' te Rotterdam, dispuut uitgaande van de Civitas Studiosorum in Fundamento Reformato.. :wink:
Hoi jongere,

Als inmiddels 5ejaars lid van Ichthus kan ik je de vereniging helemaal aanbevelen. Leerzaam, gezellig, verdiepend, verbredend, en wat al niet meer. Ik hoop je te zien tijdens de introductieweek!

Met amicale groet :wink:

Gerrart van Rhee
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Stel; je studeert in Middelburg
welke studentenvereniging is dan een optie??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10513
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Bericht door Zita »

helma schreef:Stel; je studeert in Middelburg
welke studentenvereniging is dan een optie??
In de regio Middelburg is in ieder geval geen filiaal van één van de drie reformatorische landelijke studentenverenigingen (CSFR, DC, Solidamentum) gevestigd. Misschien dat er een plaatselijke vereniging is in de vorm van een ger.gem.-kring of iets dat aan de opleiding gelieerd is, zoals Mozaiek bij Pabo de Driestar.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Als het over de Roosevelt Academy gaat, kom je al gauw hier terecht.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10513
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Bericht door Zita »

Hendrikus schreef:Als het over de Roosevelt Academy gaat, kom je al gauw hier terecht.
Dat is dus een studievereniging. Een studievereniging organiseert studiegerelateerde activiteiten (zoals een bezoek aan de rechtbank voor rechtenstudenten, boekenverkoop, facultaire introductieweek, congressen, lezingen, soms ook gezelligheidsactiviteiten zoals zeiltochten, véél borrels), terwijl een studentenvereniging er voor de gezelligheid is. Dat de reformatorische studentenverenigingen zich niet uitsluitend met gezelligheid bezighouden, maar in meer of mindere mate studeren, staat los van het onderscheid studentenvereniging/studievereniging. Een studentenvereniging is niet verbonden aan een speciale onderwijsinstelling of studie, terwijl een studievereniging dat wel is.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Bericht door Marie-Henriëtte »

Even terug bij dit onderwerp :) Weet iemand een leuke studentenvereniging -christelijk- in Amsterdam?
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Jongere schreef:Ik raad je dit aan.
Alleen die naam is een beetje zot.
Plaats reactie