Geref. Gem in Ned. (b.v.): hoe verder?

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Janneman schreef:Alleen zij die er beslissingen over kunnen nemen weten wat er gaat gebeuren (...).
Onzin, Janneman.
Eenheid moet van twee kanten komen. Er is geen mens die over beide kerkverbanden beslissingen kan nemen. En zelfs niet binnen één kerkverband, dat moet allemaal in overleg.
Janneman

Bericht door Janneman »

Tiberius schreef:
Janneman schreef:Alleen zij die er beslissingen over kunnen nemen weten wat er gaat gebeuren (...).
Onzin, Janneman.
Eenheid moet van twee kanten komen. Er is geen mens die over beide kerkverbanden beslissingen kan nemen. En zelfs niet binnen één kerkverband, dat moet allemaal in overleg.
Onzin, Tiberius, maar dat vind je blijkbaar meteen van alles wat ik schrijf.
Lees nog maar eens goed!
Ik noem niet voor niets: gemeenten, kerkenraden en predikanten....in overleg.....!
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Janneman schreef:
Tiberius schreef:
Onzin, Janneman.
Onzin, Tiberius, maar dat vind je blijkbaar meteen van alles wat ik schrijf.
Dat valt wel mee, dacht ik zo. Je had gisteren nog een posting die ik geen onzin vond.
Janneman schreef:Lees nog maar eens goed!
Ik noem niet voor niets: gemeenten, kerkenraden en predikanten....in overleg.....!
Als ik het goed lees, gebruikt je toch echt de term "zij die er beslissingen over kunnen nemen". En die zijn er gewoon niet; het is altijd in onderling overleg.
Laatst nog met een fusie tussen 3 zorginstellingen (of zo iets). Er hoeft er maar één zijn voet dwars te zetten of het is over met de samenwerking.

Bovendien praat je dan nog steeds op "hoog" niveau. Als mensen van het grondvlak (in dit geval ambtsdragers en leden van de te fuseren kerkverbanden) niet willen, is er zo weer een extra kerkverband: 1 + 1 = 3
sunlover

Bericht door sunlover »

Er is er Eén die wel beslissingen kan nemen.
Janneman

Bericht door Janneman »

Beste Tiberius, de toon van je reactie, met meteen het woord "onzin" komt zo onaardig over, en als dat steeds maar weer gebeurt (en niet alleen in jouw geval).....
Het is soms net alsof reacties gelezen worden om te kijken of men er een katterige opmerking overheen kan maken.
Ik vind dat op z'n minst merkwaardig.

Als ik schrijf over "zij die een beslissing kunnen nemen" is het toch echt duidelijk dat ik gemeenteleden, kerkenraden en predikanten van de betreffende kerkverbanden op het oog heb (zoals ik ze dan ook noemde).
Ik wil wel eens uit juist díe hoek vernemen of er besprekingen zijn of wat dan ook.

En een goed(willende) verstaander gaat niet meteen in de aanval.
Onzin was mijn posting zekerlijk niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat valt best wel mee, hoor.

Maar als je opmerkingen maakt als "Maar we kunnen gissen tot we een ons wegen, daar komen we niet verder mee" geef je daarmee aan, dat we in feite ijdel bezig zijn, want we komen er geen stap verder mee. Oftewel: stop er maar mee, want jullie hebben toch geen invloed op het eventuele eenwordingsproces.

Deze houding wens ik als onzin te bestempelen, of je het katterig vind of niet. Want daarmee doe je geen recht aan de intenties van de mensen die hier discussiëren. Mensen die in de GG, GGiN en GGiNbv (in ieder geval) staan en die het jammer vinden dat er zo verdeeld opgetrokken wordt. Mensen die ook proberen onderling meer begrip te geven en te ontvangen.

Bovendien: niemand is verplicht deze discussie te lezen (behalve dan de moderators :wink: ).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Janneman schreef:Als ik schrijf over "zij die een beslissing kunnen nemen" is het toch echt duidelijk dat ik gemeenteleden, kerkenraden en predikanten van de betreffende kerkverbanden op het oog heb (zoals ik ze dan ook noemde).
Ik wil wel eens uit juist díe hoek vernemen of er besprekingen zijn of wat dan ook.
(Ik zie even later dat je je posting uitgebreid heb met o.a. dit stukje).

Die mensen zijn zeker actief op dit forum, ofschoon ze niet geneigd zullen zijn het achterste van hun tong te laten zien.
Janneman

Bericht door Janneman »

Tiberius schreef:Dat valt best wel mee, hoor.

Maar als je opmerkingen maakt als "Maar we kunnen gissen tot we een ons wegen, daar komen we niet verder mee" geef je daarmee aan, dat we in feite ijdel bezig zijn, want we komen er geen stap verder mee. Oftewel: stop er maar mee, want jullie hebben toch geen invloed op het eventuele eenwordingsproces.

Deze houding wens ik als onzin te bestempelen, of je het katterig vind of niet. Want daarmee doe je geen recht aan de intenties van de mensen die hier discussiëren. Mensen die in de GG, GGiN en GGiNbv (in ieder geval) staan en die het jammer vinden dat er zo verdeeld opgetrokken wordt. Mensen die ook proberen onderling meer begrip te geven en te ontvangen.

Bovendien: niemand is verplicht deze discussie te lezen (behalve dan de moderators :wink: ).
Jaja, jullie zitten er bovenop! :D

Maar het is toch echt wel duidlijk dat ik het niet heb over mensen die met kennis van zaken reageren, maar dat ik doel op al die gissende veronderstellingen van klaarblijkelijke buitenstaanders.

Maar als ik al zoveel postings nodig heb om iets uit te leggen, word ik toch argwanend. Laat mijn tekst toch voor wat 'ie is, het is nog steeds geen onzin, er staat precies wat ik bedoel en wat jullie blijkbaar niet willen lezen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen.......
Als de Heere er niet in mee komt zal niemand van beide richtingen van de ger.gem. in Ned. zich verootmoedigen, dus: usio conclusio: Jullie kunnen praten als Brugman maar daar krijg je de beide partijen niet mee bij elkaar. Het zou beter zijn te bidden......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ander

Bericht door Ander »

Janneman schreef:Ik wil wel eens uit juist díe hoek vernemen of er besprekingen zijn of wat dan ook.
Er zijn geen besprekingen, wel zorgen.
Mariavt schreef:Het zou beter zijn te bidden....
Niet alleen... Ora et labora.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ander schreef: Er zijn geen besprekingen, wel zorgen.
Ja maar wij kunnen niet werken wat de mensen van de gg in N moeten doen. Wilde jij die mensen soms verootmoediging geven????
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ander

Bericht door Ander »

Mariavt schreef:
Ja maar wij kunnen niet werken wat de mensen van de gg in N moeten doen. Wilde jij die mensen soms verootmoediging geven????
Ja hoor, verkoop ik per kilo. Momenteel een aanbieding!
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Helemaal met je eens, maar waarom alleen de mensen van de GGiN? Waarom díe mensen? Wij allen moeten ons verootmoedigen (alle kerkverbanden). En ook in dit geval geldt dan ook: GG, OGG en GGiN
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Wilma van den Berg schreef:Helemaal met je eens, maar waarom alleen de mensen van de GGiN? Waarom díe mensen? Wij allen moeten ons verootmoedigen (alle kerkverbanden). En ook in dit geval geldt dan ook: GG, OGG en GGiN
Mee eens Wilma, maar dit topic gaat over de GGinN dus vandaar dat ik het even over díe boeg gooide.........

Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ander schreef:
Mariavt schreef:
Ja hoor, verkoop ik per kilo. Momenteel een aanbieding!
Spot er maar mee..........

Gesloten