3 studenten beroepbaar binnen Gereformeerde Gemeenten

Waarheid

Bericht door Waarheid »

freek schreef:
Waarheid schreef:
freek schreef:Ik vind het ondanks de verschillen die er zeker zijn binnen de Ger. Gemeenten toch altijd een beetje maf om te horen spreken over 'linkse Ger.Gems'. :?
Freek, dat klopt natuurlijk helemaal! Maar ja, hoe moet je de verschillen tussen bijvoorbeeld Barneveld en Lelystad dan noemen?
Ik begrijp het wel hoor, maar voor mijn gevoel kan je pas bij CGK met recht spreken over links en rechts (zonder daar een waardeoordeel aan te verbinden). Inderdaad zijn er Ger.Gem 's die behoorlijk verschillen qua prediking en cultuur, maar nogmaals: ik zou dat tegenover elkaar zetten als 'links' en 'rechts'.

Grt,
Freek
OK, dan nu maar weer on topic. Weet je twee- of drietallen, of beroepen...
Waarheid

Bericht door Waarheid »

freek schreef:
Waarheid schreef:
freek schreef:Ik vind het ondanks de verschillen die er zeker zijn binnen de Ger. Gemeenten toch altijd een beetje maf om te horen spreken over 'linkse Ger.Gems'. :?
Freek, dat klopt natuurlijk helemaal! Maar ja, hoe moet je de verschillen tussen bijvoorbeeld Barneveld en Lelystad dan noemen?
Ik begrijp het wel hoor, maar voor mijn gevoel kan je pas bij CGK met recht spreken over links en rechts (zonder daar een waardeoordeel aan te verbinden). Inderdaad zijn er Ger.Gem 's die behoorlijk verschillen qua prediking en cultuur, maar nogmaals: ik zou dat tegenover elkaar zetten als 'links' en 'rechts'.

Grt,
Freek
OK, dan nu maar weer on topic. Weet je twee- of drietallen, of beroepen...
Waarheid

Bericht door Waarheid »

Beste forumbezoekers en moderators,

Gisteren heb ik via een zoekopdracht dit forum per ongeluk gevonden. Wat ik hier las over predikanten, gemeenten, kandidaten, etc. stemde me zeer teleur.
Ik heb me aangemeld onder de naam 'waarheid' om eens even gewoon zwart-wit mee te doen om te bezien op welke wijze er op elkaar gereageerd wordt en hoe er met namen, liggingen, etc. gesold wordt.
(De goede lezer heeft ook bemerkt, dat mijn postings absoluut niet overeen kwamen met de vaste spreuk onder mijn bijdragen. Toch kreeg ik daar geen enkele reactie op.)
Ik heb inmiddels (als verantwoordelijke voor een deel van onze gezindte, m.n. de jongeren) alle fora doorgelezen. Ik heb maar één reactie: Zou dit nu echt de bedoeling van onze tijdsbesteding zijn?

Daarom: Dit is mijn laatste bijdrage op dit forum met de hartelijke oproep, in bewogenheid: Stop met beelden te verspreiden over links en rechts, stop met hokjes (zeer terecht opgemerkt door "jongere").
De Heere wil werken door de dwaasheid van de prediking! Door de kromme karakters en kerkelijke zonden heen! Lees a.u.b. allemaal eens wat Paulus zegt in Filippenzen 1: 15-19!

Met hartelijke groet, Gode bevolen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Waarheid schreef:Beste forumbezoekers en moderators
Zie mijn reactie in dit topic.
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

Ooltgensplaat heeft een drietal, alle drie de studenten.

Groningen heeft een tweetal, St. Heijkamp en St. Joosse

Stolwijk heeft een drietal, de drie studenten.

Bron: bij alle de afkondigingen
refo

Bericht door refo »

sweelinck 25 schreef:Ooltgensplaat heeft een drietal, alle drie de studenten.

Stolwijk heeft een drietal, de drie studenten.

Bron: bij alle de afkondigingen
Grapje.

Ik denk dat je het uit de tweede hand hebt, bij 2 van de 3 afkondigingen. ANders heb je langer in de auto dan in de kerk gezeten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Sint Heijkamp en Sint Joosse... Zijn de studenten nu al heilig verklaard?
wijkie

Bericht door wijkie »

In Apeldoorn staan de kandidaten Heijkamp, Joosse en De Waard op het drietal. Vergadering is as donderdag.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Tweetal te Elspeet: Kand. G. Heijkamp te Geldermalsen en Kand. M. Joosse te Vlaardingen.

Ledenvergadering D.V. woensdag 27 juni 2007
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:

Sint Heijkamp en Sint Joosse... Zijn de studenten nu al heilig verklaard?
Het lijkt er op dat ze katholieke studenten gaan beroepen die al op voorhand door de paus heilig zijn verklaard, juist omdát ze DV in de GG beroepen zullen gaan worden................. :shock: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Eppie

Bericht door Eppie »

myster schreef:
Waarheid schreef:Beroepingswerk bijhouden al jarenlang.
Ik denk dat je voor het grootste gedeelte uit statistieken kunt opmaken welke gemeente welke kandidaat beroept.
Dus Gods zendende macht wordt maar overgeslagen?
[spuit 11 geeft modder]

Gods zendende macht wordt in weze al gepasseerd bij een tweetal. Als menecht Gods leiding wil laten werken moet men gewoon bij Dominee A beginnen en bij Z eindigen.
Maar wie ben ik?
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Beroepen te Rilland-Bath: Kand. G. Heijkamp te Geldermalsen
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Tweetal in Arnhem: ds. Vreugdenhil en Kand Joosse
Arretje

Bericht door Arretje »

BDS '73 schreef:Tweetal in Arnhem: ds. Vreugdenhil en Kand Joosse
Hé, waar heb ik dit vaker gehoord... :o
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Arretje schreef:
BDS '73 schreef:Tweetal in Arnhem: ds. Vreugdenhil en Kand Joosse
Hé, waar heb ik dit vaker gehoord... :o
Bodegraven... :wink:
Gesloten