Wat voor auto rijden wij?

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

*wacht vol spanning af hoeveel mensen nu in de verdediging schieten voor hun koekblik* :mrgreen:
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

Mister schreef:*wacht vol spanning af hoeveel mensen nu in de verdediging schieten voor hun koekblik* :mrgreen:
Mijn blikken doos is ongeveer 2,5 keer zoveel waard als die van Rens, en verder doet hij hetzelfde hoor. Hij brengt me trouw overal heen.
En als ik de weg niet weet: geen nood, gewoon de Afbeelding daar voorop volgen. :)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Rens schreef:
Wij hebben een heel simpele VW Polo uit 1990....maar hij rijdt prima, en brengt ons overal waar we heen willen.....€ 850,= .....
Helemaal mee eens Rens. Met zo'n auto kom je prima van A naar B. Ik heb ook 2 jaar een auto gereden uit die prijsklasse. Je kunt iedereen uitlachen omdat je zo goedkoop rijdt. En ik had er nooit wat mee. Hooguit wat kleine dingen met de APK. Prima, hoort er bij.
Maar inmiddels rij ik zo'n 30 000 per jaar. En dan spelen factoren als veiligheid (modern remsysteem, airbags) en verbruik (ik rij nu een diesel die 1:19 gebruikt) wel mee in de keuze bij een andere auto.

Inmiddels rij ik ditte
Afbeelding
Da's een stukje Volvo S40 diesel :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Rens schreef:
dré schreef:
jvdg schreef:
dré schreef:ik moet :( mijn zafira eind dit jaar inleveren :cry:



maar kreeg gelijk het verzoek om een andere uit te gaan zoeken :D


dus dat wordt autoboulevards afstruinen op zaterdagen :oops:
Heb je nix beters te doen? :roll:

Of vind je het ook leuk? :shock: :lol: :|
zeker vind ik dat wel leuk ga kijken voor
-een nieuwe Zafira
-een Renault grand scenic
-Ford S max
-chevrolet captiva
-?Hyunday
-KIA Carnival

hier nog goeie ideeën ??
is een Daihatsu Cuore (bijv.) gewoon te min??? Móéten het nou altijd van die bákken zijn die onmogelijke veel geld kosten (in aanschaf, gebruik, wegenbelasting en onderhoud)?

Het geeft zo'n patserig voorkomen, terwijl hier ook zo'n beetje tegen elkaar wordt opgeboden qua grootte en kosten van hun auto.

Wij hebben een heel simpele VW Polo uit 1990....maar hij rijdt prima, en brengt ons overal waar we heen willen.....€ 850,= .....
Ik pas niet eens in een Cuore. Laat staan dat er ruimte overblijft als er zo'n SUV tegen je aan rijdt met een sukkeldrafje. Nee, geen rugzakjes als auto, minimaal 4,5 m lengte en als het kan nog langer, natuurlijk met automaat. En een ster op de motorkap of de grille.....

Vanwege nieuw werk moet ik een andere auto uitzoeken. Of een eigen auto met vergoeding of een leasebak.
Vandaag even gereden in een Mercedes E320 CDI. Goeiedag zeg, dat trekt de straatstenen uit het asfalt, zelfs bij hoogst illegale snelheden. En dat voor een diesel. Ik weet niet of dat wel goed voor mij is....
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

De aanduidlng 'de heilige koe' vind ik vaak aardig gepast als het gaat om de wijze waarop mensen met hun auto omgaan.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Zosinus schreef:De aanduidlng 'de heilige koe' vind ik vaak aardig gepast als het gaat om de wijze waarop mensen met hun auto omgaan.
het gaat er om welke plaats de auto in je leven inneemt. Een postzegelverzameling kan net zo goed een heilige koe zijn.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Rens schreef:is een Daihatsu Cuore (bijv.) gewoon te min??? Móéten het nou altijd van die bákken zijn die onmogelijke veel geld kosten (in aanschaf, gebruik, wegenbelasting en onderhoud)?

Het geeft zo'n patserig voorkomen, terwijl hier ook zo'n beetje tegen elkaar wordt opgeboden qua grootte en kosten van hun auto.

Wij hebben een heel simpele VW Polo uit 1990....maar hij rijdt prima, en brengt ons overal waar we heen willen.....€ 850,= .....
Mn vrouw had ook zo'n kleine 3 deurs japanner. Deze werd oud en begon gebreken te vertonen bovendien diende zich een kleine aan. Dan wil je ivm de maxi-cosi en aanverwante zakentoch echt een vierdeurs. Ook stuurbekrachtiging was een must, het was namelijk niet meer te doen voor mn vrouw. Aangezien ik citrofiel ben was was de keuze voor een merk niet zo moeilijk. Auto mocht niet meer dan 4.000 kosten. Nou, dan krijg je dus dit:

Afbeelding

Dan heb je een Xantia uit '99, 2.0i 16V motor, 123.000 km op de teller, 6 airbags, ABS, klimaatbeheersing, stuurbekrachtiging, hittewerend glas, radio/cd-speler met 6 geluidsboxen, velours bekleding. En natuurlijk hydropneumatisch geveerd! We zaten daarmee nog een eindje onder ons maximale bedrag. Achteraf gezien had ik voor een break moeten gaan gezien de zooi die je meesjouwt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Duuk schreef:Vandaag even gereden in een Mercedes E320 CDI. Goeiedag zeg, dat trekt de straatstenen uit het asfalt, zelfs bij hoogst illegale snelheden. En dat voor een diesel. Ik weet niet of dat wel goed voor mij is....
Waarom worden er eigenlijk zulke auto's ontworpen en gebouwd?
Dit valt in feite onder verboden wapenbezit.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

refo schreef:
Duuk schreef:Vandaag even gereden in een Mercedes E320 CDI. Goeiedag zeg, dat trekt de straatstenen uit het asfalt, zelfs bij hoogst illegale snelheden. En dat voor een diesel. Ik weet niet of dat wel goed voor mij is....
Waarom worden er eigenlijk zulke auto's ontworpen en gebouwd?
Dit valt in feite onder verboden wapenbezit.
Laten we de Trabant terreur van het voormalige Oost Duitsland weer gaan invoeren: 10 jaar wachten op je Trabant, alleen de kleur mag je zelf bepalen.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Duuk schreef:Laten we de Trabant terreur van het voormalige Oost Duitsland weer gaan invoeren: 10 jaar wachten op je Trabant, alleen de kleur mag je zelf bepalen.
ja, bruin, wit of beige :D
En de trabant heeft eigenlijk geen motor. Er is een schoepenrad en daar lopen 2 muizen in....
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

caprice schreef:
Mister schreef:*wacht vol spanning af hoeveel mensen nu in de verdediging schieten voor hun koekblik* :mrgreen:
Mijn blikken doos is ongeveer 2,5 keer zoveel waard als die van Rens, en verder doet hij hetzelfde hoor. Hij brengt me trouw overal heen.
En als ik de weg niet weet: geen nood, gewoon de Afbeelding daar voorop volgen. :)
kHeb liever een ster in de voorruit dan op mijn motorkap....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Erasmiaan schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:*wacht vol spanning af hoeveel mensen nu in de verdediging schieten voor hun koekblik* :mrgreen:
Mijn blikken doos is ongeveer 2,5 keer zoveel waard als die van Rens, en verder doet hij hetzelfde hoor. Hij brengt me trouw overal heen.
En als ik de weg niet weet: geen nood, gewoon de Afbeelding daar voorop volgen. :)
kHeb liever een ster in de voorruit dan op mijn motorkap....
nouuuuu, dat kan ook aardig in de papieren gaan lopen........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Erasmiaan schreef: kHeb liever een ster in de voorruit dan op mijn motorkap....
Hhahaa :mrgreen: dat zeggen ze op het citroen-forum ook altijd :lol:
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Rens schreef:
Erasmiaan schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:*wacht vol spanning af hoeveel mensen nu in de verdediging schieten voor hun koekblik* :mrgreen:
Mijn blikken doos is ongeveer 2,5 keer zoveel waard als die van Rens, en verder doet hij hetzelfde hoor. Hij brengt me trouw overal heen.
En als ik de weg niet weet: geen nood, gewoon de Afbeelding daar voorop volgen. :)
kHeb liever een ster in de voorruit dan op mijn motorkap....
nouuuuu, dat kan ook aardig in de papieren gaan lopen........
:D valt mee hoor. Heb ook zo'n joekel van een barst in de ruit. Belde de verzekering op (op aanraden van een collega)... blijkt dat zij alles voor me betalen. En ze komen de ruit nog aan huis vervangen ook!
En nu maar hopen dat ze wel de ruit van de auto vervangen en niet van 't huis :roll:
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Onze eerste auto is (zoals voor de meesten van ons) onze meest waardevolle auto geweest wat herinneringen betreft. Het was een golfje van 15 jaar oud en we hebben hem met weemoed weggedaan omdat het opknappen zo ontiegelijk veel ging kosten dat het absoluut niet rendabel meer was.
Daarna een aantal andere auto's gehad (altijd betrekkelijk oude). Maar de auto waar ik het meeste plezier van gehad heb, is een audi 80. Die zou ik zo weer willen hebben. Alleen is de nieuwe audi niet geschikt voor ons budget (of eigenlijk andersom :lol: )
Nu hebben we een zafira, waar we ook best mee in onze nopjes zijn. En we hebben allemaal een eigen zitplaats. Dat is ook wel handig!
Plaats reactie