Wist je dat . . . [3]

Rens

Bericht door Rens »

Afgewezen schreef:Waarom heb je inwendig zo'n weerstand tegen de GG?
regeltjes en wetjes die door ménsen bedacht zijn, maar die niet in de Schrift terug te vinden zijn...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:en ik heb inwendig zoveel weerstand tegen de GG in het geheel, maar de preken zijn zo boeiend hier..............
Laat je niet leiden door het charisma van een predikant, door een boeiende of pakkende voordracht, maar door het evangelie!
Toets hetgeen er gezegd wordt aan het Woord.
en dat laatste kán ik niet, omdat ik niet afdoende in de SV thuis ben om het langs die meetlat te leggen..............ik ben ten volle vetrouwd met de Willibrordus en de NBG51, maar per sé niet met de SV (daar snap ik vaak geen suikerbiet van)
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:ik ben ten volle vetrouwd met de Willibrordus en de NBG51, maar per sé niet met de SV (daar snap ik vaak geen suikerbiet van)
Dan wordt 't lastig. Kennelijk fascineert het gebeuren je, de toon, het gevoelige. Maar als je de inhoud niet kunt beoordelen...
Als toerist vind ik het ook mateloos boeiend om allerlei landen te bezoeken. Maar in een land waarvan ik de taal niet versta, zou ik toch niet graag gaan wónen!
geledu

Bericht door geledu »

Rens schreef:
geledu schreef:Heb je een begrafenis, Rens ?
ga je spotten met de dood??

Als jij dit als spotten ziet, mijn excuses, maar wil je me dat dan wel even uitleggen ?
Jij zet je zelf met een grote foto op dit forum dus ik ga er van uit dat er een boodschap achter zit.
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:ik ben ten volle vetrouwd met de Willibrordus en de NBG51, maar per sé niet met de SV (daar snap ik vaak geen suikerbiet van)
Dan wordt 't lastig. Kennelijk fascineert het gebeuren je, de toon, het gevoelige. Maar als je de inhoud niet kunt beoordelen...
Als toerist vind ik het ook mateloos boeiend om allerlei landen te bezoeken. Maar in een land waarvan ik de taal niet versta, zou ik toch niet graag gaan wónen!
Maar de Schriftuitleg is zo helder en boeiend dat je er écht wel wat aan hebt.............en je weet als ieder ander dat de PKN wat oppervlakkig is, en het met diverse punten een gehéél andere visie heeft dan de GG (homo-huwelijk/vrouwen in het ambt), laat staan de RK......
Moderatorbericht:
Rens

Bericht door Rens »

geledu schreef:
Rens schreef:
geledu schreef:Heb je een begrafenis, Rens ?
ga je spotten met de dood??

Als jij dit als spotten ziet, mijn excuses, maar wil je me dat dan wel even uitleggen ?
Jij zet je zelf met een grote foto op dit forum dus ik ga er van uit dat er een boodschap achter zit.
het komt nogal spottend over als je, afgaande op een foto waar ik in drie-delig zwart (wat binnen de ger.gezindte de gangbare kerkkleding is) sta, dat verbindt met een begravenis.....dan zouden zeer velen binnen de ger.gezindte met begravenissen geconfronteerd worden....................buitendien voelde ik me op dat moment getrokken om dit aan te trekken.

(sorry dat de foto wat groot uitvalt, maar het verkleiningsprogramma'tje doet het niet (meer))
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:Maar de Schriftuitleg is zo helder en boeiend dat je er écht wel wat aan hebt.............en je weet als ieder ander dat de PKN wat oppervlakkig is, en het met diverse punten een gehéél andere visie heeft dan de GG (homo-huwelijk/vrouwen in het ambt), laat staan de RK......
Ik denk -maar wie ben ik?- dat een goede Gereformeerde Bondsgemeente beter bij jou zal passen. Daar vind je m.b.t. homohuwellijk, vrouw in het ambt etc. een houding die dicht bij de GG staat, een schriftuitleg die allesbehalve oppervlakkig is, maar wel in begrijpelijke taal, en niet dat krampachtige wat jij omschrijft als "regeltjes en wetjes die door ménsen bedacht zijn, maar die niet in de Schrift terug te vinden zijn".
Rens

Bericht door Rens »

......ik gisterenavond niet meer op m'n vaste plekje mocht gaan staan met m'n scootmobiel?
......de man waar ik altijd naast sta (de enige plek in de kerk waar ik kán staan met de scoot) mij niet meer naast zich wilde hebben omdat mijn kleding naar rook ruikt.....
......hij mij dat ruimhartig duidelijk heeft gemaakt in het openbaar
......ik toen rechtsomkeert heb gemaakt op de parkeerplaats van de GG
......ik iets had van "Bárst dan met je zooitje"
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:enkele ontmoetingen, "toevallig" of niet, maar die allen een uitnodiging inhielden om weer terug te keren naar de GG. En dat binnen ruim een half uur in de dorpskern van Wekerom, ouderen, maar ook jonge jongens van 12/14 jaar........ze deden allen de uitnodiging uitgaan om weer te komen..........in de supermarkt, bij de bank, en al gaande over het fietspad richting huis............
Rens schreef:......ik gisterenavond niet meer op m'n vaste plekje mocht gaan staan met m'n scootmobiel?
......de man waar ik altijd naast sta (de enige plek in de kerk waar ik kán staan met de scoot) mij niet meer naast zich wilde hebben omdat mijn kleding naar rook ruikt.....
Rens schreef:is hier de Hand Gods zichtbaar, of is het slechts illusie??
Well, hoe kijk je daar nú tegenaan, Rens?
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Rens schreef:......ik gisterenavond niet meer op m'n vaste plekje mocht gaan staan met m'n scootmobiel?
:roll: :shock:
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:enkele ontmoetingen, "toevallig" of niet, maar die allen een uitnodiging inhielden om weer terug te keren naar de GG. En dat binnen ruim een half uur in de dorpskern van Wekerom, ouderen, maar ook jonge jongens van 12/14 jaar........ze deden allen de uitnodiging uitgaan om weer te komen..........in de supermarkt, bij de bank, en al gaande over het fietspad richting huis............
Rens schreef:is hier de Hand Gods zichtbaar, of is het slechts illusie??
Well, hoe kijk je daar nú tegenaan, Rens?
Ik weet er ff totaal geen raad en weg mee, eerlijk gezegd...............
Moderatorbericht:
Unionist

Bericht door Unionist »

Tja...

wat bedoel je met 'je zootje"? de gemeente Gods?

Ik kan me je reactie wel voorstellen, maar ik heb ook weleens naast een stinkerd gezeten in de kerk. Daar word je echt niet vrolijk van.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Leuk is zo'n reactie niet, nee.
Maar ik zou zeggen: laat de verantwoordelijkheid voor die reactie waar die hoort (namelijk bij je voormalige buurman) en ga jij voor jezelf naar de kerk.

Geen enkele kerk wordt door 100% lieverdjes bezocht.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:Leuk is zo'n reactie niet, nee.
Maar ik zou zeggen: laat de verantwoordelijkheid voor die reactie waar die hoort (namelijk bij je voormalige buurman) en ga jij voor jezelf naar de kerk.

Geen enkele kerk wordt door 100% lieverdjes bezocht.
@ Unionist: "wat bedoel je met 'je zootje"? de gemeente Gods?" die gedachte schoot keihard door me heen ja. Menigmaal werd al eerder gewoon de deur naar de kerkzaal voor m'n neus dichtgeslagen terwijl ik er door wilde.......

@ Tiberius......het is het énige plekje waar ik kán staan daar in de kerk........de scoot is nogal vrij groot van afmeting, dus, ik kán nérgens anders staan dan alleen dáár. Maar op die manier zit je daar verder met een ietwat rancuneus persoon naast je, en dat is niet bevorderlijk voor de gemoedsrust.
Moderatorbericht:
Adorote

Bericht door Adorote »

Goede Rens, het is heel eenvoudig,het gaat om de navolging van Jezus Christus en de persoonlijke relatie met Hem die onze Heilige Verlosser is.Dan wil behoren tot de Kerk die Katholiek en Apostolisch is (zie het Credo van Nicea) waar alle Heilige Sacramenten ten volle bediend worden.

Zo is er ook nog de Kerk van Gods kinderen door alle Kerkmuren heen,dus tel uit je winst.Sta je voor zijn rechterstoel wordt er nietgevraagd of je gereformmerde gezindt was of wat dan ook,maar heb je Mij beleden voor de Mensen heb je Mij nagevolgd,en ben je gewassen door het Heilige Bloed van het Lam.

Kort om wie op Mij zij geloog bouwd zal nooit beschaamd uit komen , in Eeuwigheid niet!!!
Gesloten