Zomervakantie: Waar ga jij dit jaar heen?

Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Bericht door Mona Lisa »

Ellen123 schreef:
Mona Lisa schreef:Adorote heeft wel een punt. In Turkije is gewoonweg christen-vervolging. Enigszins meer ruimte (voor christenen) latende wetgeving is eind vorig jaar nog tegengehouden. Het is een slechte zaak dat de Turken profiteren van onze deviezen. We zouden daar best wel rekening mee kunnen houden.
Ik heb daar eigenlijk nog nooit zo over nagedacht.......maar hóe zouden we daar dan rekening mee moeten houden ? door niet te gaan bijvoorbeeld?
Blijft wel het feit dat ik het niet netjes vind om 'turkenland' op te schrijven. Ik heb er zo'n hekel aan als mensen zich zo'n toon uitlaten. Dat geeft een vieze bijsmaak en verknoeit wat mij betreft de interressante discussie.
als je er niet heen gaat geef je er ook geen geld uit, dat is duidelijk

Of dat Turkenland denigrerend bedoeld is weet ik niet, ik denk het niet. De aanduiding is op zich niet onterecht. Volgens de grondwet is iedereen die zich binnen de landsgrenzen bevind een Turk.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Wat meer ruimte zo inderdaad mooi zijn. Overigens worden een aantal kerken er door de staat erkend en worden samenkomsten van internationale christelijke groeperingen niet verboden. Zonder toestemming op straat een andere religie uitdragen ligt wat gevoelig, maar Turlijke is op dit punt een stuk toleranter dan een heleboel andere landen. Europa heeft daar gelukkig wel invloed op en er zit ook een stijgende lijn in. Natuurlijk is het niet super en kan er een boel beter, maar Adorate, je slaat wel erg door en doet alsof christenen daar helemaal niks mogen, en dat is zwaar overdreven. En verder steun ik dingen niet door daar een week heen te gaan. Of ging Paulus soms ook niet naar Rome, uit protest omdat daar christenen vervolgd werden? :) En ga jij uit principe ook niet naar Rome omdat de paus daar zit? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dit jaar ga ik met Beter-uit mee naar Zweden!

23 juli is het zo ver... ik kan niet wachten :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Bericht door Mona Lisa »

Marnix schreef:Wat meer ruimte zo inderdaad mooi zijn. Overigens worden een aantal kerken er door de staat erkend en worden samenkomsten van internationale christelijke groeperingen niet verboden. Zonder toestemming op straat een andere religie uitdragen ligt wat gevoelig, maar Turlijke is op dit punt een stuk toleranter dan een heleboel andere landen. Europa heeft daar gelukkig wel invloed op en er zit ook een stijgende lijn in. Natuurlijk is het niet super en kan er een boel beter, maar Adorate, je slaat wel erg door en doet alsof christenen daar helemaal niks mogen, en dat is zwaar overdreven. En verder steun ik dingen niet door daar een week heen te gaan. Of ging Paulus soms ook niet naar Rome, uit protest omdat daar christenen vervolgd werden? :) En ga jij uit principe ook niet naar Rome omdat de paus daar zit? :)
je kunt alles wel willen rechtpraten maar de werkelijkheid is dat het niet meevalt

vergelijking met Rome gaat mank natuurlijk, de paus is altijd nog een christen (zij het één die dwaalt) en in het geheel niet te vergelijken met de Islam
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Mona Lisa schreef:
Marnix schreef:Wat meer ruimte zo inderdaad mooi zijn. Overigens worden een aantal kerken er door de staat erkend en worden samenkomsten van internationale christelijke groeperingen niet verboden. Zonder toestemming op straat een andere religie uitdragen ligt wat gevoelig, maar Turlijke is op dit punt een stuk toleranter dan een heleboel andere landen. Europa heeft daar gelukkig wel invloed op en er zit ook een stijgende lijn in. Natuurlijk is het niet super en kan er een boel beter, maar Adorate, je slaat wel erg door en doet alsof christenen daar helemaal niks mogen, en dat is zwaar overdreven. En verder steun ik dingen niet door daar een week heen te gaan. Of ging Paulus soms ook niet naar Rome, uit protest omdat daar christenen vervolgd werden? :) En ga jij uit principe ook niet naar Rome omdat de paus daar zit? :)
je kunt alles wel willen rechtpraten maar de werkelijkheid is dat het niet meevalt

vergelijking met Rome gaat mank natuurlijk, de paus is altijd nog een christen (zij het één die dwaalt) en in het geheel niet te vergelijken met de Islam
Nouj, ik hoef het ook niet recht te praten want wat ik doe ik niet krom. Dat sommigen gaan zeuren dat ik naar Turkije ga, daar moet ik me eigenlijk helemaal niets van aantrekken. :)

En gelukkig gaat het er de goede kant op. Zolang Gul niet de nieuwe president wordt. Zou een goede zaak zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

marsm104 schreef:Dit jaar ga ik met Beter-uit mee naar Zweden!

23 juli is het zo ver... ik kan niet wachten :D
Leuk! Ik ga ook met Beter-uit mee: Italië. Ik heb wel een erg vakantieachtig jaar:
- Net terug uit Budapest (reis CSFR)
- Binnenkort Londen (examenreis)
- Daarna Toscaanse Rivièra (Beter-uit met vrienden)
- Daarna Ommen (ouders)
- Daarna een week nog onbekende bestemming (schoonfamilie)

En daarna eindelijk student worden. Volgens mij mag ik niet klagen.. :D
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Jongere schreef:- Daarna Toscaanse Rivièra (Beter-uit met vrienden)
Cool, ben k ook geweest! Erg mooi daar! Waarschijnlijk ok een dagtrip naar Rome? :D
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Hoe moet je nu naar La Balconia, als je geen Balconia hébt???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Ellen123
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 feb 2007, 20:41

Bericht door Ellen123 »

Rens schreef:Hoe moet je nu naar La Balconia, als je geen Balconia hébt???
Op het Balconia van een ander gaan zitten ? Welke refo-forummer stelt de zijne ter beschikking :?:
:mrgreen:
" Hoe is het geregeld met jouw jongstedagsvoorziening...........? "
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

:D mijn papieren zijn binnen! T is officieel!

DaphnegaatnaarCORFU :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16777
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:Hoe moet je nu naar La Balconia, als je geen Balconia hébt???
Ziehier :-)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ellen123 schreef:
Rens schreef:Hoe moet je nu naar La Balconia, als je geen Balconia hébt???
Op het Balconia van een ander gaan zitten ? Welke refo-forummer stelt de zijne ter beschikking :?:
:mrgreen:
Je kan bij ons nog wel naar Tuinesie :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Rundhausen
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Na de uitslag van de examens eerst met een vriendin (met een Beter-uit reis, zoals meerderen hier) naar Italië (in de buurt van Venetië).
Dan met de family (o.a. refo :P) naar Switzerland. Aan 't eind van de vakantie nog een introductieweek van de csfr, die ik nu nog beschouw als vakantieweekje... ik hoop dat dat ook zo zal zijn :?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Hummel schreef:Na de uitslag van de examens eerst met een vriendin (met een Beter-uit reis, zoals meerderen hier) naar Italië (in de buurt van Venetië).
Adriatische kust?! Marina di Grosetto? :D
Plaats reactie