:,:,:,:,Oorspronkelijk gepost door MatthijsHeb jij iets tegen oude schrijvers, oude schriftverklaaders?Oorspronkelijk gepost door anemoonja hoor, dat magMag het ietsje minder?
laten we het voorlopig even houden bij het evangelie van johannes...
daarna kunnen we altijd nog verder zien...
:-)
Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis
Ben dit boek op dit moment aan het lezen, is erg goed en duidelijk, zeer aan tebevelen als men een commentaarop de Dordse Leerregels wilt lezen!MS schreef: En ik ben ook bezig in een boek van Ds. Heemskerk, dan wel niet een oudvader. Dit boek is een prekenserie over de Dordse Leerregels, prachtig uitgelegd.
Ik heb ze allebei, maar heb ze nog niet gelezen.Auto schreef:Welke je minimaal gelezen moet hebben:
"Zien op Jezus" Isaac Ambrosius
"Mara en Elim" Octavius Winslow
Met deze ben ik al een tijdje bezig!
Ik weet ook niet waarom ik ze minimaal gelezen moet hebben. Mis ik iets wezenlijks? Ik geloof dat ze erg mooi zijn, maar verder?
Ik heb alleen de eerste en voor iets meer dan de helft gelezen.Unionist schreef:Ik heb ze allebei, maar heb ze nog niet gelezen.Auto schreef:Welke je minimaal gelezen moet hebben:
"Zien op Jezus" Isaac Ambrosius
"Mara en Elim" Octavius Winslow
Met deze ben ik al een tijdje bezig!
Ik weet ook niet waarom ik ze minimaal gelezen moet hebben. Mis ik iets wezenlijks? Ik geloof dat ze erg mooi zijn, maar verder?
Inderdaad: wat mis ik dan precies?
Zelf vind ik "De godvruchtige avondmaalganger" van P. Immens een mooi boek; al vaak gelezen en herlezen.
Maar onmisbaar? Nee, dat is alleen de Bijbel.
Om de titel van dit topic moest ik ook al lachen. De meeste oudvaders die ik heb staan op een zilveren schijfje. Gedownload van http://www.theologienet.nl enzo. Prachtig om te lezen, maar geen deftige ruggetjes in de kast.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Merk even op dat Cavijn helemaal niet op dat lijstje staat....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
Het zou goed zijn wanneer iedereen
Stijd gij om in te gaan? Van Thomas Watson en
Wandelen met God van Henry Scudder zou lezen.
Stijd gij om in te gaan? Van Thomas Watson en
Wandelen met God van Henry Scudder zou lezen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Het mag toch wel duidelijk zijn dat elke recht-geaarde calvinist toch niet zonder de Institutie en de bijbelverklaring van Calvijn kan....Bert Mulder schreef:Merk even op dat Cavijn helemaal niet op dat lijstje staat....
Voor evangelisatie-doeleinden lijkt me er meer laagdrempeligere lectuur geschikt. Je hebt 'vaste spijze' (zoals de meeste theologische boeken zoals hier genoemd), en je hebt 'melk', laten we voor evangelisatie maar wijs de 'melk' gebruiken. Een lichte maaltijd op een nuchtere maag heeft minder kans door het lichaam weer uitgeworpen te worden dan een stevige maaltijd.Unionist schreef:Laten we al deze genoemde boeken gratis uitdelen op de markt.
'k Geloof zéker dat het goede boeken zijn, maar als je je nu niet kunt concentreren door psychische problemen dan heb je toch genoeg aan de Bijbel en de prediking uit de bijbel en de cathechismus??????Katie schreef:En Luther!Bert Mulder schreef:Merk even op dat Cavijn helemaal niet op dat lijstje staat....
Ook heel leerzaam en nuttig om te lezen!
Kohlbrugge?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Bert Mulder
- Contacteer:
Luther stond er wel bij, en terecht natuurlijk...Katie schreef:En Luther!Bert Mulder schreef:Merk even op dat Cavijn helemaal niet op dat lijstje staat....
Ook heel leerzaam en nuttig om te lezen!
Kohlbrugge?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
"Welke oudvaders horen minimaal in je boekenkast thuis"...................
zou het niet weten, ik heb er iig geen enkele staan....................
zou het niet weten, ik heb er iig geen enkele staan....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60