Zonde.Breekijzertje schreef:.....waar de preek over ging? Zou het niet weten........ik schrok wakker toen de orgelnist het laatste lied inzette....
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Wat in de preek opviel over zondag 5 en 6 samengevat is dat de ds. verwees naar de bijbel. Hij zei o.a. je kunt wel theologie kennen en veel boeken lezen en studeren, ja natuurlijk, als predikant heb ik heel veel theologie in mijn studeerkamer staan, maarrrrrrr, zijn er nu hier mensen die zeggen: dominee ik kén al die theologische lectuur niet maar in de bijbel vindt ik Christus en Hij alleen. Nou, zegt ie, hou het maar bij God's woord want daar vind je álles wat je moet weten over de Heere en het wonderlijke is dat éérst het evangelie komt en dán pas de wet, dat begon al in het paradijs.nl: Éérst zocht de Heere Adam en Eva op na de zondeval en toen kwam Hij met de straf maar óók wéér het evangelie van de moeder belofte.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
dat krijg je met die Kaapse Rooie op zaterdagavond...............Breekijzertje schreef:.....waar de preek over ging? Zou het niet weten........ik schrok wakker toen de orgelnist het laatste lied inzette....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzer en Rens, ga jullie diep schamen.........Rens schreef:dat krijg je met die Kaapse Rooie op zaterdagavond...............Breekijzertje schreef:.....waar de preek over ging? Zou het niet weten........ik schrok wakker toen de orgelnist het laatste lied inzette....

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
Ook van de mensen die zalig zijn?wijkie schreef:Openbaring 20:10 en 11
Het laatste oordeel. We zullen daar allemaal staan en Hem zien. En alles wat we gedaan of juist nagelaten hebben, zal daar geopenbaard worden.
Hun zonden zijn dan toch al vergeven, en hoeven dan toch niet meer geopenbaard te worden?
- JolandaOudshoorn
Over deze vraag zit ik soms ook wel eens na te denken. Er wordt toch ook gezegd dat ieder mens zal beoordeeld worden op hun werken? Los dus van het feit dat ze in Christus geheiligd zijn of niet?Ma Vis schreef:Ook van de mensen die zalig zijn?wijkie schreef:Openbaring 20:10 en 11
Het laatste oordeel. We zullen daar allemaal staan en Hem zien. En alles wat we gedaan of juist nagelaten hebben, zal daar geopenbaard worden.
Hun zonden zijn dan toch al vergeven, en hoeven dan toch niet meer geopenbaard te worden?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Iemand zij me ook eens dat er uit Bijbels oogpunt ook trappen zouden zijn in de hel.
Maar ik kan me niet meer goed herinneren op welke tekst dat werd gebaseerd.
Helaas ben ik niet zo bijbelvast. Misschien moet ik een halfjaartje de tijd die ik nu besteed aan dit forum in Bijbelstudie-tijd steken.
Dan ben ik vast beter onderlegd.
Helaas ben ik niet zo bijbelvast. Misschien moet ik een halfjaartje de tijd die ik nu besteed aan dit forum in Bijbelstudie-tijd steken.
Misschien werd er op het vagevuur (R.K) gedoeld?Ma Vis schreef:Iemand zij me ook eens dat er uit Bijbels oogpunt ook trappen zouden zijn in de hel.
Nee, het kwam meer naar voeren in het kader van de 'wilden'.
Bijv. mensen die nog nooit in aanraking zijn geweest met het Evangelie.
Onontdekte stammen etc.
Dat blijft voor mij overigens helemaal een lastig onderwerp.
Gevoelsmatig kan het er bij mij niet in dat al die mensen verloren zouden gaan.
Want wat hadden ze er aan kunnen doen als ze geen Evangelie hadden?
Daar komt ongetwijfeld weer de erfzonde om de hoek kijken.
Maar zonder Evangelie betekend het dat zij állemaal verloren zouden (zijn ge-)gaan.
Dat gaat er bij mij ook weer niet in.
Onontdekte stammen etc.
Maar zonder Evangelie betekend het dat zij állemaal verloren zouden (zijn ge-)gaan.
- JolandaOudshoorn
Jezus heeft ooit eens gezegd dat het voor de mensen uit Sodom en Gomorra het dragelijker zal zijn in de dag des oordeels dan voor de mensen uit Kapernaum en omgeving. Dit omdat Jezus daar Zijn wonderen en Boodschap heeft laten zien en horen en ze ondanks dat niet geloofd hebben. Ten diepste waren de mensen in Sodom en Gomorra "onschuldiger" omdat ze niet beter wisten. Deze lijn trekt men ook door naar het heden. Een kerkmens weet de weg, maar als hij zich niet bekeerd, zal hij met zwaardere slagen geslagen worden dan iemand die van niks weet, die nog nooit van het evangelie gehoord heeft.Breekijzertje schreef:Misschien werd er op het vagevuur (R.K) gedoeld?Ma Vis schreef:Iemand zij me ook eens dat er uit Bijbels oogpunt ook trappen zouden zijn in de hel.
Dácht ik niet maar ik weet het niet zeker.......Ma Vis schreef:Dan lijkt het erop dat het begrip 'hel' een individuele beleving zal zijn.
Geldt dat dan ook voor de hemel?
- JolandaOudshoorn
Paulus geeft hierop het antwoord in Romeinen 1 :18-32. Met name vs20. Kort samengevat en met eigen woorden zegt hij dat God zich openbaart in de heerlijkheid van Zijn schepping en dat Hij daardoor een weg open heeft gelaten om Hem uiteindelijk te kennen. Maar de "heiden" heeft dit niet gedaan en heeft de dingen met zijn eigen dwaasheid beredeneerd. Daarom liggen zij volkomen terecht onder het oordeel.Ma Vis schreef:Nee, het kwam meer naar voeren in het kader van de 'wilden'.
Onontdekte stammen etc.
Wat een voorrecht eigenlijk, dat wij wel het Woord van God kennen, dat Hij aan ons zich niet tyen dele geopenbaard heeft, maar volkomen! Dat wij Hem mogen kennen in Zijn Zoon, Jezus Christus!!
Duizend, duizendmaal o Heer, Zij U daarvoor dank en eer!