Ik denk niet dat Rens er ook maar íets occults bij heeft gedacht.Leopard schreef:Is een mogelijkheid inderdaad. Extremer kan ook.uitgeworpen schreef:Het is een heel oud gebruik en komt in alle culturen voor. Het is een verbintenis die verder gaat dan de dood. Het bloed wordt als magisch gezien.
Kleine snee in je linkerhandpalm, links omdat dat het dichtst bij je hart is. Daarna druk je de handpalm tegen die van je vriend aan onder het uitspreken van een bepaalde spreuk.
Wordt in occulte kringen gebruikt om je te binden aan iemand.
Tot over de dood.
Relatie, vrienden, kennissen via internet
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Aardig van je maar ik denk dat ik mijn man iéts beter ken dan jij........Breekijzertje schreef:ik schend de pb-erecode iig niet...
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
Goed, ontopic maar weer.
'k heb best wel wat vrienden opgedaan via osw en refoforum, al is het dan virtueel, op osw ook in het echies, mijn dochter woont nu nl. in Engeland bij england in huis dus. Die zullen de insiders best nog wel kennen.
Zélf ben ik ook een paar keer in Engeland geweest n.a.v. een posting van England of één of andere van de forummers eens op bezoek wilde komen.
En ik kom hier mensen tegen die ik in het echies ook ken.
'k heb best wel wat vrienden opgedaan via osw en refoforum, al is het dan virtueel, op osw ook in het echies, mijn dochter woont nu nl. in Engeland bij england in huis dus. Die zullen de insiders best nog wel kennen.
Zélf ben ik ook een paar keer in Engeland geweest n.a.v. een posting van England of één of andere van de forummers eens op bezoek wilde komen.
En ik kom hier mensen tegen die ik in het echies ook ken.
Laatst gewijzigd door Mariavt op 20 apr 2007, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De PB bestaat niet meer, simpel.
Maar het aloude Indiaanse ritueel, inhoudende het maken van een insnijding in de linkerpols, opvangen van het bloed van beider, het mengen, en het nemen van een slokje door beiden. (het zijn geen plássen bloed hoor.....dat dénkt men weleens, maar da's kul)
Door dit ritueel, door ons gedaan op 16-jarige leeftij, is bewust zo gedaan, na een klein jaar van bezinning op dit ritueel.
Maar aangezien wij beiden nog nimmer van kerk, Godsdienst of wat dan ook hebben geweten strikt inhoudelijk, was het voor ons geen enkele belemmering.
Zouden we toen op enige wijze kerkelijk zijn geweest, dan zouden we het niet hebben gedaan (achteraf gezien).
Maar het schept een onverbrekelijke band, en onder gelijke omstandigheden zou ik het opnieuw doen.
En het méér van elkaar weten dan onze wederhelften ooit zouden weten, geldt eigenlijk óók voor boezemvriendinnen die elkaar letterlijk álles vertellen wat er in hen omgaat...............van hún wederhelften zal ook niemand datgene weten wat die hartsvriendin weet.
Maar het aloude Indiaanse ritueel, inhoudende het maken van een insnijding in de linkerpols, opvangen van het bloed van beider, het mengen, en het nemen van een slokje door beiden. (het zijn geen plássen bloed hoor.....dat dénkt men weleens, maar da's kul)
Door dit ritueel, door ons gedaan op 16-jarige leeftij, is bewust zo gedaan, na een klein jaar van bezinning op dit ritueel.
Maar aangezien wij beiden nog nimmer van kerk, Godsdienst of wat dan ook hebben geweten strikt inhoudelijk, was het voor ons geen enkele belemmering.
Zouden we toen op enige wijze kerkelijk zijn geweest, dan zouden we het niet hebben gedaan (achteraf gezien).
Maar het schept een onverbrekelijke band, en onder gelijke omstandigheden zou ik het opnieuw doen.
En het méér van elkaar weten dan onze wederhelften ooit zouden weten, geldt eigenlijk óók voor boezemvriendinnen die elkaar letterlijk álles vertellen wat er in hen omgaat...............van hún wederhelften zal ook niemand datgene weten wat die hartsvriendin weet.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Is dat wel goed?
Dat je partner niet alles weet, en een vriend/vriendin wel?
Je mag toch niets voor elkaar verzwijgen in een huwelijk?
Ik eis ervan als ik bedenk dat jou theorie juist kan zijn en dat vrienden van mijn man dan dingen van hem weten die ik niet weet.
En als het iets is wat je bewust verzwijgt voor je partner dan móet het wel iets belangrijks zijn!
Ik eis ervan als ik bedenk dat jou theorie juist kan zijn en dat vrienden van mijn man dan dingen van hem weten die ik niet weet.
En als het iets is wat je bewust verzwijgt voor je partner dan móet het wel iets belangrijks zijn!
belangrijke dingen moet je wel delen met elkaarMa Vis schreef:Is dat wel goed?
volgens mij heb je daar ook behoefte aan
maar met vriendinnen deel je dingen die je man w.s. niet interessant vindt
of niet zo goed begrijpt (als man zijnde...
vrouwen onder elkaar praten toch anders dan man/vrouw is mijn ervaring
We krijgen vanavond een kennis van het forum op bezoek
:

-
- JolandaOudshoorn
Ik zeg lekker niet wie het is, maar ik zal ze de groeten doen...... 
-
we zien je wel verschijnen..................Breekijzertje schreef:Rens en Maria....here I come.........tot straks hè...Mariavt schreef:Ik zeg lekker niet wie het is, maar ik zal ze de groeten doen......
Moderatorbericht: