Bidden voor Mohammed B.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bidden voor Mohammed B.

Bericht door Unionist »

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Dit is een bijbelse oproep van deze EO-lezer.

Ooit hoorde ik ds. Joppe in zijn gebed voorbede doen voor Osama Bin Laden.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Dit is een bijbelse oproep van deze EO-lezer.

Ooit hoorde ik ds. Joppe in zijn gebed voorbede doen voor Osama Bin Laden.

Ben ik met je eens. En als iedereen op deze manier bezig zou zijn, dan zou de wereld er volgens mij heel anders uit zien.

Maar ja in ons hart zijn we geneigd zelfs God te haten.
Hoe moeilijk is dan het gebod onze naasten lief te hebben als ons zelf.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Dit geldt überhaupt voor alle gevangenen. Worden ze door ons bezocht? Of zeggen we: eigen schuld dikke bult?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Dit is een bijbelse oproep van deze EO-lezer.

Ooit hoorde ik ds. Joppe in zijn gebed voorbede doen voor Osama Bin Laden.

Ben ik met je eens. En als iedereen op deze manier bezig zou zijn, dan zou de wereld er volgens mij heel anders uit zien.

Maar ja in ons hart zijn we geneigd zelfs God te haten.
Hoe moeilijk is dan het gebod onze naasten lief te hebben als ons zelf.
Dat kan je ook niet uit jezelf... Maar de vruchten van de Geest zijn liefde, lankmoedigheid, vergevingsgezindheid etc.

Als je opnieuw geboren bent en de Geest in je woont, ben je dankzij Hem tot zulke dingen in staat. Moeten we er wel mee aan de slag gaan en niet blijven roepen dat we het niet kunnen natuurlijk. Dan doen we de Geest en dus ook God de Vader en de Zoon waar de Geest van uitgaat tekort.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ja het is inderdaad zo dat er voor hem gebeden moet worden, maar dat vraagt wel van je, dat je dus moet erkennen net zo in zonden te kunnen vallen als hij.

Of zijn jullie het daar niet mee eens?

We moeten allemaal bewaard worden voor uitbrekende zonden.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ten eerste vind 'k het verbazingwekkend dat de RD dit artikeltje heeft gelezen in de Visie... Zou men dan ook een abb. hier op hebben op de redactie van het RD (en de Telegraaf?!)

Ik heb net gisteravond het oproepje gelezen en vond het een veel zeggend klein stukje! Ik kan er achter staan!!!!

Een farizeeer die hier over valt... het spijt me zeer, maar zijn wij allen niet hier op aarde om elkaar tot Jezus te leiden?! Gebed vermag veel... Hoewel ik het een enorm wonder zou vinden als Mohammed de Heer aan zou nemen, maar geen wonder is te groot voor onze God!

In gevangenissen komen weldegelijk mannen/vrouwen tot geloof. Ik heb eens een gevangenispredikant horen spreken... zeer boeiend en gaaf te horen dat er weldegelijk mensen bekeerd worden in de gevangenis, mensen die hun steun bij Jezus vinden en vergeving vragen voor hun zonden... hoe groot ook!
Denk eens aan de moordenaar aan t kruis... :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Mariken

Bericht door Mariken »

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1224693

Stukje uit rd van deze dag. Helemaal mee eens wat mij betreft.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ds. J. Borst:

[...]„Formeel bijbels gezien is zo’n verzoek om voorbede natuurlijk volstrekt juist. Daar doe ik ook niets aan af. Maar toch is het me allemaal te gemakkelijk. Het is nogal simpel om vanuit je veilige, luxe positie zo’n oproep te doen. Eerlijk gezegd denk ik dat zoiets alleen maar door een slachtoffer gezegd kan worden, niet door een buitenstaander. En bovendien: waarom voorbede exclusief voor Mohammed B.? Er zitten duizenden moslims in de gevangenis.”
.
De predikant wijst ook op de familie van Van Gogh. „Ik heb zelf een zoontje van 14, de zoon van Theo is ongeveer net zo oud. Wie bidt er voor die jongen? Als Van Gogh nog geleefd zou hebben, zou de jongen op dit moment met zijn vader op vakantie zijn in de Verenigde Staten. Nu zit hij alleen in Amsterdam. En als zo’n jongen leest van deze actie, wat gaat er dan door hem heen?” [...]
Zoals er voorbede moet zijn voor Mohammed B., zo moet dat er ook zijn voor alle moslim en ook voor de zoon van Theo van Gogh.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie