:x

Mooie post.jvdg schreef: Als je het door refo gememoreerde gebed van Agur naleest ben je met je huidige welstand gelukkig!
Ja, zelfs veel gelukkiger dan de ING-top!
Die gestalte van Agur, dáár ben ik jaloers op.
Dan zingen zij in God verblijd,
Van 's Heeren wegen.
Was het ook onrecht dan Job zo gezegend werd ?Gian schreef:Mooie post.jvdg schreef: Als je het door refo gememoreerde gebed van Agur naleest ben je met je huidige welstand gelukkig!
Ja, zelfs veel gelukkiger dan de ING-top!
Die gestalte van Agur, dáár ben ik jaloers op.
Dan zingen zij in God verblijd,
Van 's Heeren wegen.
Er is zoveel onrecht, trek het je niet teveel aan Rens, je zou er gek van worden.
ik zou je willen adviseren mijn postings in deze topic wat zorgvuldiger te lezen vooraleer je met dergelijke loze en holle kreten komt te brullen...................jan03 schreef:Je kunt beter die SGP vlag verwijderen en je definitief aansluiten bij hen die het een ander misgunnen dat ze het beter hebben dan een ander omdat ze hun hoofd boven het maaiveld uitsteken!
Rens schreef:ik zou je willen adviseren mijn postings in deze topic wat zorgvuldiger te lezen vooraleer je met dergelijke loze en holle kreten komt te brullen...................jan03 schreef:Je kunt beter die SGP vlag verwijderen en je definitief aansluiten bij hen die het een ander misgunnen dat ze het beter hebben dan een ander omdat ze hun hoofd boven het maaiveld uitsteken!
Mensen die geleerd hebben, elk op zijn/haar niveau, hebben recht op een goed salaris......een Drs, Dr, Ir oid hebben uiteraard recht op méér dan een VWO'er om maar iets te noemen.MariaW schreef:We doen het gewoon verkeerd, we pakken het verkeerd aan... we zijn niet de mensen om op een slinkse manier wellicht rijk te worden...
Ok, Rens, bel even de grote concerns op en maak je plan bekend bij de directie van die firmas. Want de beslissing ligt toch duidelijk bij hen.Rens schreef:Mensen die geleerd hebben, elk op zijn/haar niveau, hebben recht op een goed salaris......een Drs, Dr, Ir oid hebben uiteraard recht op méér dan een VWO'er om maar iets te noemen.MariaW schreef:We doen het gewoon verkeerd, we pakken het verkeerd aan... we zijn niet de mensen om op een slinkse manier wellicht rijk te worden...
Een topmanager van een bedrijf mag flink wat méér verdienen dan iemand op de werkvloer, dat staat buiten kijf. Het is nl aan hem/haar om het bedrijf op het spoor te brengen/te houden.
Maar het past niet om iemand die het bedrijf, als topmanager, naar de vaantjes heeft geholpen, nog eens een enorme bom duiten mee te geven.
Beloning naar bewezen prestaties aan de top, accoord, maar zodra dat gaat leiden tot scheve verhoudingen dat er enerzijds beknibbeld moet worden op de lonen omdat het niet goed gaat met het bedrijf of de winstontwikkelingen, en anderszijds de top grote inkomenssprongen omhoogmaakt, dan zeg ik HO! HIER STOPT HET!!!
Dus niks afgunst op hoge inkomens, maar we moeten de reeële ontwikkelingen niet scheef laten groeien.
Gaat het het bedrijf niet goed door mis-management? Jammer voor de topmanager, maar dan heeft hij/zij geen recht op al die bonussen die hij/zij wél gekregen zou hebben als het bedrijf wél goede resultaten zou hebben geboekt.
Eerlijk toch??
Lees even de economiepagina's er op na in de diverse (nederlandse) kranten, en je weet genoeg!Bert Mulder schreef:
Verder is het natuurlijk wel een beetje generalizerend hoe het bedrijfsleven hier getypeerd wordt natuurlijk...