Ik ben nieuw
Ach, zo gewonnen zo geronnen..............waar dit op slaat weet ik ook niet, maar het zal wel komen door de avondstorm genaamd Karsten, die over ons vredige forum raasde...............jvdg schreef:Precies van dat "tegenwicht" hebben we nog geen letter kunnen lezen.JolandaOudshoorn schreef:Nou ja, Karsten, in ieder geval welkomop dit forum. Ik begreep dat je wat langer meelas. Ik ben benieuwd naar je tegenwicht wat betreft de nadere reformatie.
'Meneer' is onverhoeds ineens vertrokken.
Het doet me eerder denken aan een zekere DG.Josephus schreef:Hmm, deze gespierde taal doet me ergens aan denken... Je bent toch niet de reïncarnatie van een zekere GPPB?Karsten schreef:De Leidsman met een grote L. Ome Bas is reeds gebogen voor de Baäl en de mammon ten tijde toen het er echt op aan kwam! Ja ja, een beetje subsidie en de overtuigingen worden vloeibaar!
Om over de Christen Unie helemaal niet te spreken... Eenzelvig worden met Babylon!
de terminologie lijkt op die van http://www.reformatienl.com
:shock: Dat liegt er inderdaad ook niet om... :shock: Hoewel, die grote mond is met zo'n achternaam ook weer niet heel erg verrassend... :mrgreen:Unionist schreef:Het doet me eerder denken aan een zekere DG.
de terminologie lijkt op die van http://www.reformatienl.com
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Het gaat er niet om of mensen overtuigingen loslaten, het gaat er om of overtuigingen Bijbels zijn. Blijkbaar kan je alleen maar tot verkeerde andere inzichten komen, en niet dat andere inzichten die juist zijn. Bijvoorbeeld op het gebied van de vrouw in de politiek. En dat is gelijk je hele argumentatie: Zo was het, en en als het verandert is het per definitie fout. Bas doet dan opeens aan Baaldienst en de CU heult met de Hoer van Babylon. Opmerkelijk, dat zware converstieve denken, dat iedere verandering aan de satan toeschrijft, terwijl het uiteindelijk puur eigen belang is, men met de meest walgelijke argumenten zelf hun veilige vertrouwde gewende wereldje te verdedigen. Als alles maar blijft zoals IK dat gewend ben. Ik hoop dat je ogen nog eens geopend mogen worden.Karsten schreef:De Leidsman met een grote L. Ome Bas is reeds gebogen voor de Baäl en de mammon ten tijde toen het er echt op aan kwam! Ja ja, een beetje subsidie en de overtuigingen worden vloeibaar!Christiaan schreef:Wie dan wel? Ome Bas? Of de minster van jeugd?Karsten schreef:Jan Marijnissen is gelukkig niet mijn leidsman!Tamarinde schreef:Jan Marijnissen zou zeggen : ff dimmen.................
Om over de Christen Unie helemaal niet te spreken... Eenzelvig worden met Babylon!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik meen me toch te herinneren dat de SGP van oudsher een ander standpunt had en dat deze veranderd werd, toevalligerwijs vlak na het weigeren van de subsidie? Een bespottelijke vertoning in mijn ogen. Gaan de andere standpunten ook zo makkelijk van tafel?Marnix schreef:Het gaat er niet om of mensen overtuigingen loslaten, het gaat er om of overtuigingen Bijbels zijn. Blijkbaar kan je alleen maar tot verkeerde andere inzichten komen, en niet dat andere inzichten die juist zijn. Bijvoorbeeld op het gebied van de vrouw in de politiek. En dat is gelijk je hele argumentatie: Zo was het, en en als het verandert is het per definitie fout. Bas doet dan opeens aan Baaldienst en de CU heult met de Hoer van Babylon. Opmerkelijk, dat zware converstieve denken, dat iedere verandering aan de satan toeschrijft, terwijl het uiteindelijk puur eigen belang is, men met de meest walgelijke argumenten zelf hun veilige vertrouwde gewende wereldje te verdedigen. Als alles maar blijft zoals IK dat gewend ben. Ik hoop dat je ogen nog eens geopend mogen worden.
En de Christen Unie eist niet dat de goddeloze wetten zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk afgeschaft worden. Dat is hetzelfde als dat in het OT de koning regeert met de gewijde hoogten, om het volk tevreden te houden. Het liep niet goed af met die koning. Het is niet voor niets dat de SGP zich gedistantieerd hebben van regeringdeelname. Ze begrepen dat de benodigde radicaliteit niet behaald kon worden. U kunt toch geen twee heren dienen?
-
Nou, hij is zeker van harte welkom!Petrus schreef:Van mij mag Karsten zijn visie plaatsen, mits hij natuurlijk wel in het snotje houdt dat er net zoveel meningen als forummers zijn....................en dat niet alleen ZIJN visie alleenzaligmakend is.
Enne... misschien moeten we met elkaar
er aan denken dat wanneer mensen zich
aanmelden hen écht van harte welkom
heten. Niet alleen met woorden, maar
ook met al onze reacties.
Karsten had 1 post gedaan, en kreeg direct de
wind van voren. Vervolgens sluit een gedeelte
van het forum zich bij deze reactie aan.Nu niet echt netjes, zo ben ik niet opgevoed.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster