Opwekking?? en ""Komen tot christus zoals je bent""

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door timo
Het blijft onze volledeige opdracht om tot hem te komen. Dat is bijbels maar we komen er dan achter dat we niet willen en kunnen omdat we de werel en de zonde zo lief hebben en zo egoistich zijn en dan krijgen we christus nodig. zelf het verlangen om je te bekeren is werk van de Soevereine God
Ik begrijp niet waaorom je nu een platgetreden paadje uitstippelt. Is dat de weg die God ons wijst in Zijn Woord?
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door timo
Het blijft onze volledeige opdracht om tot hem te komen. Dat is bijbels maar we komen er dan achter dat we niet willen en kunnen omdat we de werel en de zonde zo lief hebben en zo egoistich zijn en dan krijgen we christus nodig. zelf het verlangen om je te bekeren is werk van de Soevereine God
Ik begrijp niet waaorom je nu een platgetreden paadje uitstippelt. Is dat de weg die God ons wijst in Zijn Woord?
Ik heb het wel zo ervaren in mijn leven dat zelf niet wilde maar dat staat ook in de bijbel. Romeinen staat er is niemand die God zoekt ook niet een. Ik vind dat wij wel gehoorzsaam moeten zijn aan zijn opdracht. En God is verantwoordelijk voor Zijn Gedeelte
timo

Bericht door timo »

Ook daar kan ik mee leven. Want we moeten gehoorzamen. Maar mijn vraag is hebben we het ook gedaan. Want behalve het er over hebben moeten we ons vooral bekeren
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
ja precies
ik herken deze moeite met het vele schrijven en praten over...
maar het gevaar is groot dat we al schrijvend en discussierend en redenerend, Jezus wel buiten aan de deur laten staan
Ik vind het daarom ook van belang dat we als gelovigen moeten bidden om bekering van mensen liefst van alle mensen
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens sommige predikanten moet je eerst komende gemaakt worden.
Ongetwijfelt maar dat Is Gods Zijn werk ik moet doen wat mijn taak zit.
Plaats reactie