Wie/Wat is het belangrijkste in mn leven

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door MS
Hopen doe ik dat het waar is dat bijna iedereen voor Christus kiest. Maar ik denk dat vele christen echt Christus niet op 1 hebben staan. Alleen de Christen zal Christus op de eerste plaats hebben staan en ook niet altijd, want het oude vlees is zo sterk, de duivel weet altijd weer een zwakke plek te treffen. En wie zal niet weer zelf proberen te vechten?
Nogmaals ik hoop dat iedereen in waarheid Christus heeft gekozen. Maar dit doe je niet als christen, maar alleen als Christen.
Als we heel eerlijk zijn, dan moeten we inderdaad toegeven dat Christus lang niet altijd de eerste is. En dat ligt niet aan Hem! Wat missen we eigenlijk veel als e Hem zo vaak aan Zijn plaats laten!
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Wanneer mag je nu "mijnen"?
Dan struikel je waarschijnlijk over 'Mijn Christus'... Maar Andre, als na gaat denken dat Hij over jou zegt... 'Jij bent MIJN geliefd kind', waarom mag je dan niet zeggen Christus is MIJN Redder en Verlosser, zonder Hem is mijn leven zinloos...?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door MS
Hopen doe ik dat het waar is dat bijna iedereen voor Christus kiest. Maar ik denk dat vele christen echt Christus niet op 1 hebben staan. Alleen de Christen zal Christus op de eerste plaats hebben staan en ook niet altijd, want het oude vlees is zo sterk, de duivel weet altijd weer een zwakke plek te treffen. En wie zal niet weer zelf proberen te vechten?
Nogmaals ik hoop dat iedereen in waarheid Christus heeft gekozen. Maar dit doe je niet als christen, maar alleen als Christen.
Als we heel eerlijk zijn, dan moeten we inderdaad toegeven dat Christus lang niet altijd de eerste is. En dat ligt niet aan Hem! Wat missen we eigenlijk veel als e Hem zo vaak aan Zijn plaats laten!
Mee eens Lecram
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

't is een groot wonder als je "mijnen" mag en "mijnen" mag.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" mag en "mijnen" mag.
Dat mag jij ook Andre...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" mag en "mijnen" mag.
Dat mag jij ook Andre...
Ja, lees Johannes 1:12 maar eens: Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht (recht) gegeven kinderen Gods te worden, [namelijk] die in Zijn Naam geloven;
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" kan en "mijnen" mag.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" kan en "mijnen" mag.
Vergeten iets bij te schrijven of wilde je dit herhalen Andre??!!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" kan en "mijnen" mag.
Vergeten iets bij te schrijven of wilde je dit herhalen Andre??!!
zin niet goed geschreven.

"k probeer binnenkort hierop terug te komen.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door Andre
't is een groot wonder als je "mijnen" kan en "mijnen" mag.
ik las het volgende stukje toepasselijk op als je mijnen kan en mijnen mag:

Wat is dus nodig? Dat we beginnen bij het begin: dat we dus beginnen bij de schuldvraag. Heb ik er eerlijk notie van dat ik een groot zondaar ben? Zo nee, laat ik dan ‘s beginnen met te vragen: “Heere, leer mij mijn zondeschuld eerlijk zien!’ En laat ik dan de heilige Wet van God ‘s eerlijk overdenken om daardoor mijn zondeschuld wèl te leren kennen en dan ook werkelijk te verlangen naar de Borg, de Plaatsvervanger Die mijn schuld voor God overneemt en Die in mijn plaats die hemelhoge schuld voldoet.
Geliefde lezers, zó bekeerde God vroeger Zijn vijanden, zo doet Hij het nu nog. De weg naar het Hemelse Sion is niet veranderd. Hier is nooit sprake van een “wegomlegging’. Wie zalig wil worden, moet de weg gaan, die de Heidelbergse Catechismus al eeuwenlang vanuit Gods Woord aan onze voorouders heeft voorgehouden: ellendekennis, kennis der verlossing en daarna de kennis der dankbaarheid.
En in deze weg komt het wonder tot stand, misschien heel geleidelijk, in het begin heel onmerkbaar haast: God maakt Zich bekend en wij leren Hem kennen. Een heilig God, een rechtvaardig God, een zonde-hatend God, een zonde-straffend God. We leren Hem kennen in Zijn recht om ons voor altoos te verdoen. En dan ook een genadig en barmhartig God Die Zijn eniggeboren Zoon niet gepaard heeft, maar Hem heeft overgegeven om ons met Hem alle dingen te schenken. En zo wordt er een verlangen in uw ziel gewerkt naar de Christus, Die Zich in Zijn Woord aan ons heeft geopenbaard en Die Zich door Zijn Heilige Geest ook in ons hart gaat openbaren.

Dit stukje is van ds Pieters.
Lecram

Bericht door Lecram »

Gaan we die discussie hier ook al over doen?
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Gaan we die discussie hier ook al over doen?
Uiteindelijk komen alle discussies die de naam Christus dragen op hetzelfde neer dus hier ook! Het punt waarop wij telkens weer terecht komen is of wij Christus onze 'oudste Broeder' mogen noemen en dus een kind van de Vader mogen zijn.

Ik zal maar gelijk eerlijk zijn, ik heb de poll niet ingevuld en zal dat niet doen ook, want het is zo gemakkelijk om als belangrijkste in je leven Christus aan te vinken en je zou je diep moeten schamen als je iets anders aanvinkt. Zo zijn de enkelingen die iets anders aanvinken verbijsterend eerlijk, dat is te waarderen maar tevens een mooie opdracht daar verandering in aan te brengen.

Eigenlijk is zo'n poll niet goed, je zou dmv een aantal vragen naar een antwoord moeten gaan en vandaaruit de keus moeten destilleren. Een mogelijke vraag zou kunnen zijn "ben je bereidt om morgen naar je chef te gaan en je baan op te zeggen zonder te weten wat je daarna zou moeten doen" Ik denk dat de meesten dat als een onzinnige vraag zouden bestempelen, wie doet nou zoiets? De discipelen kregen die opdracht!

Goed zo kunnen we natuurlijk doorgaan, maar ik hoop met een vorige spreker dat iedereen die Christus aangevinkt heeft dat ook met zijn /haar hart heeft mogen doen en als het moet afstand kan doen van al de andere mogelijkheden. Sterkte met invullen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Gaan we die discussie hier ook al over doen?
Uiteindelijk komen alle discussies die de naam Christus dragen op hetzelfde neer dus hier ook! Het punt waarop wij telkens weer terecht komen is of wij Christus onze 'oudste Broeder' mogen noemen en dus een kind van de Vader mogen zijn.

Ik zal maar gelijk eerlijk zijn, ik heb de poll niet ingevuld en zal dat niet doen ook, want het is zo gemakkelijk om als belangrijkste in je leven Christus aan te vinken en je zou je diep moeten schamen als je iets anders aanvinkt. Zo zijn de enkelingen die iets anders aanvinken verbijsterend eerlijk, dat is te waarderen maar tevens een mooie opdracht daar verandering in aan te brengen.

Eigenlijk is zo'n poll niet goed, je zou dmv een aantal vragen naar een antwoord moeten gaan en vandaaruit de keus moeten destilleren. Een mogelijke vraag zou kunnen zijn "ben je bereidt om morgen naar je chef te gaan en je baan op te zeggen zonder te weten wat je daarna zou moeten doen" Ik denk dat de meesten dat als een onzinnige vraag zouden bestempelen, wie doet nou zoiets? De discipelen kregen die opdracht!

Goed zo kunnen we natuurlijk doorgaan, maar ik hoop met een vorige spreker dat iedereen die Christus aangevinkt heeft dat ook met zijn /haar hart heeft mogen doen en als het moet afstand kan doen van al de andere mogelijkheden. Sterkte met invullen.
Reden waarom ik deze poll heb gemaakt (de poll opzich vind ik behoorlijk onzinnig) is dat men de mond vol heeft van PKN/HHK/GG/GGIN en ga zo maar door maar of Christus nu werkelijk een belangrijke rol speelt en men er naar jaagd om Christus als voorbeeld te hebben vraag ik me soms wel eens af... 't spijt me als ik bot uit de hoek kom!

Vrucht van de Geest (volgens Galaten5:22) liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing...

Ik wijs overigens niet met een beschuldigend vingertje hoor :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie