Trouwen enzo....

Marnix

Bericht door Marnix »

tja, ik heb altijd gezegd dat je daar nooit te vroeg mee moet beginnen :D aan trouwen en kinderen denk ik dus nog maar even niet :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:tja, ik heb altijd gezegd dat je daar nooit te vroeg mee moet beginnen :D aan trouwen en kinderen denk ik dus nog maar even niet :D
Neem nou maar van mij aan: Trouwen en eventueel kinderen krijgen doe je (bijna) altijd te laat!
Enne......kinderen houden je jong.

Overigens: Nog van harte gefeliciteerd met beide vreugdevolle zaken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha dank je... kinderen houden je jong, dus daar moet je mee beginnen als je oud begint te worden :P En hoezo doe je trouwen en kinderen krijgen te laat? Omdat het bepaalde voordelen heeft die je daarvoor moet missen? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:tja, ik heb altijd gezegd dat je daar nooit te vroeg mee moet beginnen :D aan trouwen en kinderen denk ik dus nog maar even niet :D
Ooit was er een liedje met de titel "Trouw niet voor je veertig bent".
Neem die raad maar niet ter harte.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:Haha dank je... kinderen houden je jong, dus daar moet je mee beginnen als je oud begint te worden :P En hoezo doe je trouwen en kinderen krijgen te laat? Omdat het bepaalde voordelen heeft die je daarvoor moet missen? :)
Nu nog de vraag of de Heere je kinderen wil schenken.
Dat is niet van zelfsprekend het is ook een gave van Hem.
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:Haha dank je... kinderen houden je jong, dus daar moet je mee beginnen als je oud begint te worden :P En hoezo doe je trouwen en kinderen krijgen te laat? Omdat het bepaalde voordelen heeft die je daarvoor moet missen? :)
Nu nog de vraag of de Heere je kinderen wil schenken.
Dat is niet van zelfsprekend het is ook een gave van Hem.
Klopt helemaal, goede nuance.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Neem nou maar van mij aan: Trouwen en eventueel kinderen krijgen doe je (bijna) altijd te laat!

Helemaal mee eens. Van de meeste gelukkige getrouwden die ik tegen kom hoor ik zeggen: we zijn veel te laat getrouwd!!!! :D :lol:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:

Helemaal mee eens. Van de meeste gelukkige getrouwden die ik tegen kom hoor ik zeggen: we zijn veel te laat getrouwd!!!! :D :lol:
Klopt :wink:
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:

Bijzondere stellingnames hier, die ik niet deel.

Zou er in onze gezindte niet juist vaak aan de vroege kant getrouwd worden om bepaalde principes te handhaven (geen sex voor het huwelijk, niet samenwonen), maar vervolgens loop je tegen andere (principiële) problemen aan (gebrek aan levenswijsheid, verantwoordelijkheid voor opvoeding, behoefte aan familyplanning, gebruik van voorbehoedsmiddelen, financiële draagkracht, behoefte aan zelfontplooïng, etc).
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Beetje een nieuw topic aan het worden zo ;-)

Maar je hebt zeker wel een punt, Pim! Ik ben blij pas op m'n 25 getrouwd te zijn, dat gaf best wat financiële draagkracht die ik 5-7 jaar daarvoor niet had. Dat is gewoon zo. Alhoewel wij nog geen 2 jaar verkering gehad hebben. JE stipt hier wel een heel herkenbaar spanningsveld aan!
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:Beetje een nieuw topic aan het worden zo ;-)
Ik zou zeggen: maak er een.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Mister schreef:Beetje een nieuw topic aan het worden zo ;-)
Dat begint hier meer regel als uitzondering te worden! :wink:
Laatst gewijzigd door Christiaan op 15 dec 2006, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
memento

Bericht door memento »

Ik ben op mn 23e getrouwd, na 2 jaar verkering. En ik vind dat een erg fijne timing. Ik heb namelijk kunnen genieten van een vrijgezelle jeugd, wat m.i. toch duidelijk voorkeur heeft boven vroeg vaste verkering, omdat dat je m.i. toch belemmerd in je ontwikkeling en je vrijheid.
Adorote

Bericht door Adorote »

Liefde laat zich niet tegen houden niet door moraalridders en zedenmeesters die meestal zelf de kat in het donker knijpen.

En dat de LIEFDE zich niet laat tegenhouden is maar goed ook.De LIEFDE is vrij!!!!!!!!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Adorote schreef:Liefde laat zich niet tegen houden niet door moraalridders en zedenmeesters die meestal zelf de kat in het donker knijpen.

En dat de LIEFDE zich niet laat tegenhouden is maar goed ook.De LIEFDE is vrij!!!!!!!!
Afbeelding
Plaats reactie