De pot verwijt de ketel....

Plaats reactie
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

De pot verwijt de ketel....

Bericht door Duuk »

PvdA is een slecht verliezer. Lees onderstaand bericht maar eens:

'PvdA liet zich piepelen'

Uitgegeven: 25 november 2006 10:34
Laatst gewijzigd: 25 november 2006 10:36

DEN HAAG - De PvdA had in de verkiezingscampagne "hard moeten terugslaan" toen het CDA een "vuile campagne" voerde tegen de PvdA. Dat heeft PvdA-partijvoorzitter Michiel van Hulten gezegd in een interview met NRC Handelsblad op zaterdag.

Volgens Van Hulten heeft zijn partij zich laten 'piepelen'. "En dat kun je je niet veroorloven. Wij hebben te lang toegestaan dat het CDA Wouter Bos het imago gaf van draaikont."

Een commissie zal nagaan wat in de PvdA-campagne is misgegaan. Het partijbestuur heeft de burgemeester van Tilburg, Ruud Vreeman, gevraagd die commissie te leiden.

Van Hulten, leider van de verkiezingscampagne sluit niet uit dat hij aftreedt als gevolg van het denkwerk van die commissie. "Ik was de campagneleider, het lijkt me logisch dat je dan de verantwoordelijkheid neemt als de conclusies daar aanleiding toe geven." Hij vindt het logisch dat hij eerder zou opstappen dan Bos.

Bron Nu.nl

Als er 1 partij is geweest die een andere partij zwart heeft gemaakt en dus vuile campagne heeft gevoerd, dan is dat wel de PvdA tegen de CDA. Kijk maar eens op de website van PvdA. Een en al getier tegen het CDA.

De PvdA had veel duidelijker moeten zijn in wat nu hun sterke punten waren in plaats van zich af te zetten. De SP is een grotere concurrent gebleken dan CDA. Straks moeten ze met de partij gaan regeren waar ze het meeste modder tegen hebben gegooid.
Adorote

Bericht door Adorote »

Ach de partij van de Armoede, door deze partij is dit land in grote problemen , mede verantwoordelijk zijn CDA en VVD.
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Ik ben het wel met Van Hulten eens. Het CDA heeft een bewuste campagnetactiek gevoerd door op de persoon Bos te spelen. Deze tactiek is al een paar maanden geleden ingezet. Hij werd neergezet als onbetrouwbaar en een draaikont. Het CDA is natuurlijk ook aangevallen, maar nooit persoonlijk.
Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:Ach de partij van de Armoede, door deze partij is dit land in grote problemen , mede verantwoordelijk zijn CDA en VVD.
Tel het zeteltal van deze drie bij elkaar op, en je zult zien dat Nederland linksom of rechtsom met één tenminste of zelfs twéé van "de verantwoordelijken voor de problemen" in de regering te maken gaat krijgen.

Deze drie uitsluiten om eens te zien of de ánderen het wél goed gaan doen is om programmatische én rekenkundige problemen volstrekt uitgesloten.

Ik zie het het al vóór me: SP en SGP sámen in een kabinet met GroenLinks, Wilders en de rest van de bubs.................. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Laten we nu eens een reële analyse maken.

CDA/VVD/D'66 waren de drie coalitiepartners. Die laatste wordt fijntjes vergeten, zeker door de bepaalde broeders.

Het CDA en de VVD hebben een niet altijd begrepen kabinetsbeleid gevoerd. Wat gebeurt er?

CDA verliest slechts 3 zetels en waarschijnlijk zijn deze 3 zetels de strategische stemmers van de CU nu. Dit is een beetje koffiedik kijken, dat wel, maar niet onrealistisch.

VVD verliest 6 zetels. Is dat alleen de onvrede over het kabinetsbeleid? Ik denk het niet. Het establishment van de VVD [komt meer voor bij bestuurders!] stond mijlenver verwijderd van de leden. Bij de keuze van Rita Verdonk hadden er ongeveer 6 zetels meer ingezeten voor de VVD. Deze stemmers zijn naar de PvdV gegaan.

D'66 is afgerekend op het breken!

Waar komt de winst van de SP vandaan? Enerzijds van de PvdA en anderzijds van de lijst Fortuijn.

De conclusies van de linkse partijen zou ik niet zomaar overnemen. Ik vind het onvoorstelbaar dat partijen zo weinig zetels verliezen, gezien de bewerking door de media. Blijkbaar hebben de kiezers toch meer hersens dan de heren bestuurders denken. Aan de andere kant past dhr. Bos en mw. Halsema uiterste terughoudendheid. Wanneer je in de oppositie niet kunt scoren tegen dit kabinet is er iets goed mis. Wouter Bos kan misschien eens aan kritische zelfreflectie gaan doen.
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Zosinus schreef:Ik ben het wel met Van Hulten eens. Het CDA heeft een bewuste campagnetactiek gevoerd door op de persoon Bos te spelen. Deze tactiek is al een paar maanden geleden ingezet. Hij werd neergezet als onbetrouwbaar en een draaikont. Het CDA is natuurlijk ook aangevallen, maar nooit persoonlijk.
Na de niet-vorming van Balkenende 2 van CDA/PvdA is de PvdA al begonnen met te meppen.
De dag na de scheiding ging de PvdA al de straat op, met de boodschap dat het allemaal aan het CDA lag enz..
En dan nu zielig doen, dat ze het niet hebben gedaan...

Klomp
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Zosinus schreef:Ik ben het wel met Van Hulten eens. Het CDA heeft een bewuste campagnetactiek gevoerd door op de persoon Bos te spelen. Deze tactiek is al een paar maanden geleden ingezet. Hij werd neergezet als onbetrouwbaar en een draaikont. Het CDA is natuurlijk ook aangevallen, maar nooit persoonlijk.
Bos ging voor het premierschap. Dan mag je toch aantonen dat hij niet geschikt is voor dat ambt?
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

refo schreef:
Zosinus schreef:Ik ben het wel met Van Hulten eens. Het CDA heeft een bewuste campagnetactiek gevoerd door op de persoon Bos te spelen. Deze tactiek is al een paar maanden geleden ingezet. Hij werd neergezet als onbetrouwbaar en een draaikont. Het CDA is natuurlijk ook aangevallen, maar nooit persoonlijk.
Bos ging voor het premierschap. Dan mag je toch aantonen dat hij niet geschikt is voor dat ambt?
En eigenlijk moet je concluderen dat het Bos zelf is geweest die z'n ongeschiktheid heeft aangetoond.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Precies, hij kan niet eens fatsoenlijk stemmen :P
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Marnix schreef:Precies, hij kan niet eens fatsoenlijk stemmen :P
Je weet nooit wat voor indruk dat maakt. Zijn verweer dat 'het voor hem geregeld is door een secretaresse' was in ieder geval niet zo sterk. Je moet er namelijk nog steeds zelf je handtekening voor zetten.

En aangezien de uitslag nog slechter was dan de slechtste peiling van de afgelopen weken, zou je zeggen dat er de laatste dagen iets grondig mis is gelopen.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Bos stond een half jaar geleden in de peilingen op 50. Uiteindelijk haalt hij er 33. De SP wint die ca. 17 zetels. En Bos maar zeggen: 'wij van de oppositie hebben gewonnen'. De winst van de SP is m.i. een motie van afkeuring in de richting van de PvdA/Bos. Dus Bos heeft z'n handen vol aan zichzelf en zou maar eens een beetje moeten inbinden in de richting van anderen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie