ChristenUnie weigert Telegraaf interview samen met de SGP

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:
Ariene schreef:waar baseer jij mijn schaamte op?
Och, och....ik zou me schamen om CU te stemmen.
Zoveel moeite doen om maar in de regering te komen. "wij zijn in beeld om te gaan regeren" zei de woordvoerder gisteren, gaaaaap, niet om dat je christelijk bent maar omdat jullie dus lekker makkelijk meestemmen om te kunnen regeren.
Nou dan sta je er goed op hoor!!!
Als je dan toch links wil doen, en dat wil je, doe dan gek en stem SP of PvdA.

nee, laat mij maar SGP stemmen.
Kijk eens aan, een nieuweling in ons midden...
Welkom, ik vraag me bij 5 namen gelijk af of dat je doopnamen zijn of de namen van de 5 mensen met je 't meeste heb ofzo... :wink:
Laatst gewijzigd door Mister op 09 nov 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:
Ariene schreef:waar baseer jij mijn schaamte op?
Och, och....ik zou me schamen om CU te stemmen.
Zoveel moeite doen om maar in de regering te komen. "wij zijn in beeld om te gaan regeren" zei de woordvoerder gisteren, gaaaaap, niet om dat je christelijk bent maar omdat jullie dus lekker makkelijk meestemmen om te kunnen regeren.
Nou dan sta je er goed op hoor!!!
Als je dan toch links wil doen, en dat wil je, doe dan gek en stem SP of PvdA.

nee, laat mij maar SGP stemmen.
Jij komt lekker binnen zeg!

Ik zal je uit de droom helpen!
Ik stem SGP
Bij kieswijzer stond voor mij de CU zelfs op 5.

Dit houdt alleen niet in dat ik me wel probeert in te leven in de ander.

(En de vraag was overigens voor degene bedoelt die suggereerde dat ik me schaamde)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De enige optie voor een nieuwe regering is CDA-PvdA of misschien andersom.

reden:
- CDA en VVD zijn elkaar zat. Bovendien hebben ze samen te weinig zetels. D66 was al genoeg gezeur. CU zullen ze op ethisch gebied niet vertrouwen. Ondanks alle lelijke dingen die de SGP-fans hier uiten.
- PvdA wil geen links kabinet, want dan zijn zij de meest rechtse.
- Paars wordt geen meerderheid. Zie tenminste geen SP en VVD in 1 kabinet.

In de peilingen was SP altijd heel groot. Op de dag zelf slonk die winst meestal. PvdA-stemmers komen blijkbaar als ze in het hokje staan toch weer terug. Daarom zou het zomaar kunnen dat 22 november PvdA groter is dan CDA. Neemt niet weg dat de SP uit iedere verkiezing groter tevoorschijn kwam.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik kan me er wel in vinden. Nu worden de SGP en CU een beetje als " een pot nat" afgetekend.... die kleine chirstelijke partijtjes... kunnen we wel in 1 interview doen. Nogal kleinerend dus. Dat Rouvoet niet met de SGP geassocieerd wil worden kan ik me ook wel voorstellen. Daar moeten we niet te dramatisch over doen. De CU is nou eenmaal niet de SGP en ook niet precies hetzelfde... en de SGP is niet de CU. Daarnaast is de SGP een stuk radicaler op bepaalde punten en mensen kunnen bij zo'n interview toch makkelijk partijstandpunten met elkaar verwarren.

Overigens, prima dat sommigen wat kritisch zijn, maar duf dan ook de hand in eigen boezem te steken. Want bij de gemeenteraadsverkiezingen wilden in een aantal gemeenten de SGP ook opeens niet meer niet meer met de CU geassocieerd worden.... Over gemiste kansen gesproken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Precies, typische een geval van een storm in een glas water. Wat door geledu zoals gewoonlijk weer gretig word aangegrepen om reclame voor de SGP en antireclame voor de CU te maken...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Dathenum schreef:Precies, typische een geval van een storm in een glas water. Wat door geledu zoals gewoonlijk weer gretig word aangegrepen om reclame voor de SGP en antireclame voor de CU te maken...
Vroeger hadden we dat o.a. met de ARP en de CHU.
Plakkers, kalkers etc..
Wat waren ze fanatiek!!
Heerlijk!!!! :lol: :lol:
Henk Gijs Bert Willem Ary

Bericht door Henk Gijs Bert Willem Ary »

Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
Geeft niets, mag! Je hebt allemaal je dag wel eens niet.
Maar als je ze dan rechtuit links noemt worden ze boos. Getuige de Haagse Propjes!!

Kij dat begrijp ik dan weer niet, schaam je er dan niet voor en ga er dan ook voor. Met alle voor- en nadelen die dat met zich mee zal brengen.
En dat doet kameraad Rouvoet dan weer niet. Het komt mij voor dat hij iets te vroeg gekozen heeft naar aanleiding van de peilingen. Maanden geleden stond links op schrikbarende voorsprong. En nu is dat gelukkig minder, maar heeft Kameraad Rouwvoet wel zijn linkse voorkeur reeds uitgesproken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
Geeft niets, mag! Je hebt allemaal je dag wel eens niet.
Maar als je ze dan rechtuit links noemt worden ze boos. Getuige de Haagse Propjes!!

Kij dat begrijp ik dan weer niet, schaam je er dan niet voor en ga er dan ook voor. Met alle voor- en nadelen die dat met zich mee zal brengen.
En dat doet kameraad Rouvoet dan weer niet. Het komt mij voor dat hij iets te vroeg gekozen heeft naar aanleiding van de peilingen. Maanden geleden stond links op schrikbarende voorsprong. En nu is dat gelukkig minder, maar heeft Kameraad Rouwvoet wel zijn linkse voorkeur reeds uitgesproken.
Net zoals de SGP niet 'rechts' genoemd wil worden, wil de CU niet links genoemd worden.
De SGP heeft vaak VVD neigingen. Daar zeggen we toch ook niets van.
SInds wanneer is links=fout?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
Geeft niets, mag! Je hebt allemaal je dag wel eens niet.
Maar als je ze dan rechtuit links noemt worden ze boos. Getuige de Haagse Propjes!!

Kij dat begrijp ik dan weer niet, schaam je er dan niet voor en ga er dan ook voor. Met alle voor- en nadelen die dat met zich mee zal brengen.
En dat doet kameraad Rouvoet dan weer niet. Het komt mij voor dat hij iets te vroeg gekozen heeft naar aanleiding van de peilingen. Maanden geleden stond links op schrikbarende voorsprong. En nu is dat gelukkig minder, maar heeft Kameraad Rouwvoet wel zijn linkse voorkeur reeds uitgesproken.
Ehm, je maakt 1 fout. Rouvoet heeft niet zijn voorkeur voor links uitgesproken vanwege de goede peilingen van de linkse partijen. Als dat de reden was zou er iets mis zijn, maar als links er slechter voor had gestaan had hij net zo goed een voorkeur voor links gehad. Overigens is het wat makkelijk om de CU maar bij "llinks" in te delen. De CU zit meer in het midden, op sommige punten meer rechts... en op andere punten links. Als je ze in dia zou moeten tekenen komen ze denk ik net iets links van het midden terecht. Als je een partij " links" noemt denk ik meer aan echt linkse partijen (SP, Groen Links), en dat is natuurlijk een enorme vertekening van het beeld.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gefopt
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 jan 2006, 10:25

Bericht door Gefopt »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
Geeft niets, mag! Je hebt allemaal je dag wel eens niet.
Maar als je ze dan rechtuit links noemt worden ze boos. Getuige de Haagse Propjes!!

Kij dat begrijp ik dan weer niet, schaam je er dan niet voor en ga er dan ook voor. Met alle voor- en nadelen die dat met zich mee zal brengen.
En dat doet kameraad Rouvoet dan weer niet. Het komt mij voor dat hij iets te vroeg gekozen heeft naar aanleiding van de peilingen. Maanden geleden stond links op schrikbarende voorsprong. En nu is dat gelukkig minder, maar heeft Kameraad Rouwvoet wel zijn linkse voorkeur reeds uitgesproken.
Hij doelt dan op Christelijk-sociaal beleid. Als het daarover gaat, vindt hij het niet erg om 'links' genoemd te worden. Maar dus alleen in de goede zin van het woord. Schoppen naar links of rechts heeft geen zin. Van der Vlies erkent dat, op dat debat gisteravond zegt hij ook dat hij Rouvoet of de ChristenUnie nooit links genoemd heeft. Hij neemt min of meer afstand van de uitspraken in 'zijn partijblad'.
De manier waarop hij omgaat met dergelijke dingen kan ons veel leren!
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
Geeft niets, mag! Je hebt allemaal je dag wel eens niet.
Maar als je ze dan rechtuit links noemt worden ze boos. Getuige de Haagse Propjes!!

Kij dat begrijp ik dan weer niet, schaam je er dan niet voor en ga er dan ook voor. Met alle voor- en nadelen die dat met zich mee zal brengen.
En dat doet kameraad Rouvoet dan weer niet. Het komt mij voor dat hij iets te vroeg gekozen heeft naar aanleiding van de peilingen. Maanden geleden stond links op schrikbarende voorsprong. En nu is dat gelukkig minder, maar heeft Kameraad Rouwvoet wel zijn linkse voorkeur reeds uitgesproken.
Ten eerste welkom allemaal. :wink:
Ten tweede vind ik je post een beetje vreemd. Net alsof christelijk zijn hetzelfde is als rechts en net alsof links iets afschuwelijks is om te zijn. Ik begin de hele 'links-rechts' discussie eigenlijk ontzettend zat te worden. Alleen maar door dit soort termen word je in hokjes geplaatst voordat je er iets aan kunt doen. Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen blèren dat ze op een rechtse partij willen stemmen en vervolgens bijna geen één standpunt kennen. Andersom idem dito. Je stemt toch zeker op de standpunten!? Als we dan zo nodig in hokjes moeten plaatsen: de SGP is ook links op verschillende terreinen hoor. En wat maakt het uit? De echte inhoud is een beetje verdwenen uit de politiek, jammer.

Zoals eerder gezegd, ik vind Rouvoets keuze niet meer dan logisch. Ik zou ook niet in één interview gestopt willen worden terwijl alle andere partijen zelf een interview krijgen. Het is toch logisch dat je je als politieke partij profileert tijdens de verkiezingstijd. Net wat Rouvoet zegt: "Maar we moeten naar de kiezers toe de verschillen niet verdoezelen. Die verschillen zijn er; anders waren we wel één partij geweest." Ik weet zeker dat elke SGP'er grif toe zal geven dat die verschillen er zijn, wees eerlijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen blèren dat ze op een rechtse partij willen stemmen en vervolgens bijna geen één standpunt kennen. Andersom idem dito. Je stemt toch zeker op de standpunten!?
Nee, dat denk ik niet.
De meeste SGP-stemmers gaan voor een principiële stem.
En de SGP baseert zijn politiek bijna 1-op-1 op de Bijbel.

Wat de SGP bijvoorbeeld van de mavo of de groei van Schiphol vindt (ik noem maar een paar Stemwijzer-vragen), zal mij worst wezen. Als de SGP hierin een ander standpunt als ik zou hebben, zou ik toch SGP stemmen. Vanwege haar principiële politiek.
Ik denk niet, dat ik hierin de enige ben.
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
........
Even een verbetering zoals hieronder eigenlijk ook al min of meer staat.:
De CU heeft al een hele tijd ideeën, die links ook heeft.
Dat is het verhaal.

Verder wat er gezegd wordt dat de CU niet met SGP geassocieerd wil worden. 'k Heb toch ook wel erg sterk het idee, dat het andersom minstens zo erg is. ( zie alleen maar de al genoemde propjes)

Klomp
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Om even terug te komen op de begin post. Ik kan me wel voorstellen dat ze niet in de telegraaf willen met zo'n intervieuw. Zal er dan nog veel van de waarheid over blijven? Die lui dikken graag wat aan, en vertalen het graag voor hun doelgroep.

Als het ND of RD om zo'n artikel zou vragen, zouden ze vast anders reageren.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Klomp schreef:
Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Ach beste mensen laten we eerlijk zijn.

De CU heeft al een hele tijd erg linkse ideeën.
........
Even een verbetering zoals hieronder eigenlijk ook al min of meer staat.:
De CU heeft al een hele tijd ideeën, die links ook heeft.
Dat is het verhaal.

Verder wat er gezegd wordt dat de CU niet met SGP geassocieerd wil worden. 'k Heb toch ook wel erg sterk het idee, dat het andersom minstens zo erg is. ( zie alleen maar de al genoemde propjes)

Klomp
Het verschil is dat de "propjes" voor de "SGP-ers" onder elkaar zijn. Die staan namelijk in het partijblad. Een krantenartikel is voor het beeld naar buiten. Feit daarbij is dat SGP daarbij "ja" gezegd heeft en de CU "nee". Voor beide standpunte is "grond" te vinden. Het is alleen jammer dat alles in geval een beetje langs elkaar loopt.
Plaats reactie