Verkiezingen komen er aan: L5 Fortuin/LPF

Plaats reactie
moderne gelovige

Verkiezingen komen er aan: L5 Fortuin/LPF

Bericht door moderne gelovige »

De LPF heeft een naamswijziging ondergaan.
Of ze dat nog aan zetels helpt?
De erfenis van Pim, zoals Matt Herben en de zijnen het zelf liefkozend noemden is letterlijk en figuurlijk verkwanseld.
Men kan bogen op een reputatie van twisten, uit de partij stappen Ik ben de tel en het spoor van alle ruzies bijster. De rest van de kiezers waarschijnlijk ook.
Wat denken jullie ervan?
Petrus

Bericht door Petrus »

Als ik over de LPF/5Fortuyn ga nadenken, dan krijg ik er alleen maar hoofdpijn van. En aangezien ik daar geen zin in heb, láát ik het maar..........

ze krijgen tóch geen poot meer aan de grond.

:lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wat ik me afvroeg: Krijgen zij wel lijst 5? Als een partij van naam verandert, moeten ze toch gewoon weer onderaan beginnen? Krijgen we dus straks afiches met Lijst 5 Fortuyn Lijst 22?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Petrus schreef:Als ik over de LPF/5Fortuyn ga nadenken, dan krijg ik er alleen maar hoofdpijn van. En aangezien ik daar geen zin in heb, láát ik het maar..........

ze krijgen tóch geen poot meer aan de grond.

:lol: :mrgreen:
Ik heb inmiddels meer vertrouwen in de partij voor de dieren o.i.d. :)
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Vandaag in het ND:

Herben: Lijst Vijf Fortuyn beschermt christenen

van onze redactie politiek

DEN HAAG - De christelijke traditie staat van verschillende kanten onder druk. De Lijst Vijf Fortuyn (LVF) zal niet meedoen aan de aanvallen van cultuurrelativisten en fundamentalistische moslims, maar wil christenen juist beschermen, zegt Mat Herben.

Het Tweede Kamerlid van de LPF, tevens kandidaat-Kamerlid voor opvolger LVF, zegt dit in een column op de internetsite http://www.gristelijk.nl. Onder de cultuurrelativisten schaart hij mensen als GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema. Die stelde twee weken geleden in een debat fundamentalistische moslims, fundamentalistische Amerikaanse christenen en de Rooms Katholieke Kerk op een lijn als een ,,as van religieus kwaad'' die vrouwen onderdrukt. De rooms-katholiek Herben, die zich tijdens het debat al hevig opwond over deze uitspraak, stelt dat christenen bij de LVF juist bescherming kunnen verwachten. ,,Als je wordt aangevallen, heb je een vriend nodig die het voor je opneemt. Die vriend is voor Nederlandse christenen de Lijst Vijf Fortuyn.'' De leider van de huidige LPF-fractie noemt het verder opnieuw ,,onvoorstelbaar dat protestanten en katholieken in één adem worden genoemd met moslims die grof geweld gebruiken''.
Plaats reactie