Verkiezingen komen er aan: Wilders/PVV

Petrus

Bericht door Petrus »

Als je de programmatische zaken van Wilders goed tot je door laat dringen, en niet op je eerste (onderbuik-)gevoelens afgaat, dan rest het beeld van een gevaarlijke populist, waar helaas te veel mensen op zijn "ideeën" met pure onderbuikgevoelens in mee gaan.

Nee, mensen die om wat voor reden dan ook MOETEN scoren om in de Kamer te komen, appeleren sowieso aan latente gevoelens van onbehagelijkheid jegens tal van problemen die mén heel snel opgelost wil zien, voorbijgaande aan een tijdstraject die échte veranderingen nu eenmaal vergen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

DEN HAAG - De islam is een gewelddadige religie, vindt lijsttrekker Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Hij vreest met de aanwezigheid van steeds meer moslims een tsunami van islamisering in Nederland. "Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur", zegt Wilders zaterdag in de Volkskrant.

Het liefst ziet hij dat de grenzen meteen dicht gaan voor alle niet-westerse allochtonen. Volgens Wilders tonen de statistieken aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de islam en criminaliteit. "Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."


De voorman van de Partij voor de Vrijheid heeft geen enkel geloof in een gematigde islam. Nieuwe moskeeën zijn wat hem betreft uit den boze. "We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën."

Islamisering ziet Wilders momenteel als het grootste probleem van ons land. Daarnaast pleit zijn partij voor een kleinere overheid, lastenverlichting en een harde aanpak van criminaliteit.

Wilders wel erg kort door de bocht. :?:
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

BJD schreef:DEN HAAG - De islam is een gewelddadige religie, vindt lijsttrekker Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Hij vreest met de aanwezigheid van steeds meer moslims een tsunami van islamisering in Nederland. "Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur", zegt Wilders zaterdag in de Volkskrant.

Het liefst ziet hij dat de grenzen meteen dicht gaan voor alle niet-westerse allochtonen. Volgens Wilders tonen de statistieken aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de islam en criminaliteit. "Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."


De voorman van de Partij voor de Vrijheid heeft geen enkel geloof in een gematigde islam. Nieuwe moskeeën zijn wat hem betreft uit den boze. "We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën."

Islamisering ziet Wilders momenteel als het grootste probleem van ons land. Daarnaast pleit zijn partij voor een kleinere overheid, lastenverlichting en een harde aanpak van criminaliteit.

Wilders wel erg kort door de bocht. :?:

Ondanks dat ik ook niet hou van dit soort eenzijdige politiek heeft hij hier wel een punt.

Het is alleen jammer dat andere partijen het zo niet durven te zeggen.
Dit soort berichten roept herkenning op bij het volk met als uitkomst (helaas) dat ze Wilders alleen op dit punt hun stem geven.

Maar dat de Islamisering van de Nederlandse staat een grote bedreiging is wil ik van harte onderstrepen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

refo schreef:Waar is Billy eigenlijk gebleven?

Hier is billy!

ik neem ivm andere tijdsbesteding niet meer actief deel aan dit forum.

Soms zie ik me nog wel genoodzaakt om een artikel (door) te plaatsen op een opmerking te ventileren.

Ik sta voor sommigen op dit forum bekend als een conservatief in de Wilders-lijn. Deels klopt dit deels niet.

even wat zaken op een rijtje:

1. Ik ben (nog) SGP-er
2. Ik heb veel respect voor Wilders
3. Deel veel van zijn standpunten op sociaal-economisch, maatschappelijk en cultureel gebied.
4. Vind dat de SGP, en ook hele gerf. gezindte -helaas- veel maar dan ook VEEELL te naief is als het gaat om de islamisering van onze NL maatschappij.
5. Van Wilders' kandidatenlijst zijn m.i. alleen de bovenste vijf op de lijst "interessante" mensen. En heb ik een onduidelijk beeld van de partij-cultuur en organisatie van PVV.

Maar als ik dasn onderstaand artikel/intervieuw weer lees in de Trouw van deze week lopen de rillingen over mijn rug.
IS DIT HET WAT DE SGP (mijn partij!) WIL en WAAR ZE VOOR STAAN? vertolken deze campagneleider en woordvoerder deze geluiden echt?
Dan moeten ze niet raar opkijken als een deel van de SGP-ers uitwijken naar een Wilders'PVV of Pastors'EenNL.

alhoewel die laatse partij onze cultuur ( joods-chr./ hum.) niet superieur stelt.

artikel Trouw 04-10

Milli Görüs wil kalmte leren van christenen
door Lodewijk Dros


De nieuwe directeur van Milli Görüs wil dat moslims van christenen afkijken, hoe je rustig op iets kwetsends reageert. De SGP ziet wel wat in samen optrekken.
Yusuf Altuntas, de nieuwe directeur van Milli Görüs Noord Nederland, denkt dat moslims wat kunnen opsteken van christenen. „Als er iets gebeurt wat moslims kwetst, zoals bij die cartoonkwestie, dan reageren ze heel impulsief. Je hoeft ze maar één keer tegen de schenen te schoppen en ze worden heftig. Die beelden gaan de wereld over. Maar toen christenen geschokt waren over Madonna, bleven die zó rustig. Ik benijd christenen. Die maken er geen sensatie van. Ik weet dat er moslims over me heen vallen als ik dit zeg, maar we willen van christenen afkijken hoe het anders kan.”

Begin september probeerden SGP-jongeren een concert van Madonna te verhinderen. De popster trad in de Amsterdamse Arena op als een gekruisigde Christus. Altuntas, sprekend namens Milli Görüs en het Contactorgaan Moslims en Overheid: „Wij hadden ons bij hun protest moeten aansluiten.”

Milli Görus is een Turkse moskeekoepel die als conservatief bekend staat. De laatste jaren waait er echter een vooruitstrevende wind in de organisatie. „Als we samen kunnen optrekken”, zegt Altuntas, „dan moeten we dat ook doen.”

Just van Toor, woordvoerder van de SGP, ziet er wel iets in. „Nu de normvervaging toeneemt, sluit ik niet uit dat we vaker samen zullen werken. Zoals rond de bescherming van het leven – abortus, euthanasie.” Ook SGP-campagneleider en woordvoerder van de SGP-jongeren Gert van Veldhuizen ziet ’overeenkomsten’ tussen moslim en christen, „op het gebied van de rol van religie in de samenleving”.

Altuntas ziet het zo: „Als het zo uitkomt, dan doen we iets samen. We hebben nu ook een project lopen met Joodse jongeren die samen met moslims naar Istanboel en Jeruzalem reizen.”

Volgens SGP-voorlichter Van Toor is er ’wel eens gepraat’ over samenwerking met moslims. „Dat we met moslims een pact moesten sluiten tegen de liberale tendens in Nederland, want voor hun en onze opvattingen is steeds minder ruimte. Maar dat idee viel niet goed in onze achterban.”

Campagneleider Gert van Veldhuizen wil wel in de bres springen voor moslims. „Als die omstreden Duitse voorstelling Idomeneo naar Nederland zou komen, zou ik ervoor pleiten dat tegen te houden. Uit respect voor beledigde moslims. Ik vermoed trouwens dat als Madonna moslims had gekwetst, dat de hele act zou zijn afgelast uit angst voor ongeregeldheden.”

Het opkomen voor de vrijheid van onderwijs – artikel 23 uit de Grondwet – botst op de wens van politici als Ayaan Hirsi Ali die het liefst een verbod zien op islamitische scholen. Van Toor: „De geluiden onder moslims daarover lijken op die bij ons, we trekken dezelfde conclusies.”

Gaat de SGP dan ook pal staan voor een moskeebestuur dat een moslim-school wil oprichten?

SGP-campagneleider Van Veldhuizen: „We zijn niet gelukkig met de islamisering van de samenleving. Wat ons betreft wordt de school met de Koran de school met de Bijbel. Maar we staan voor de vrijheid van onderwijs en zullen die moslimschool dus steunen
.”



DIT KAN TOCH NIET het SGP-geluid zijn?

hebben we moslims nodig om ons geluid te versterken?

Overigens is het euth. debat en abortusdebat in Nl HELAAS m.i. al te diep gezonken om er uberhaupt nog wat aan te veranderen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Petrus

Bericht door Petrus »

We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën."

Islamisering ziet Wilders momenteel als het grootste probleem van ons land. Daarnaast pleit zijn partij voor een kleinere overheid, lastenverlichting en een harde aanpak van criminaliteit.


uit de posting van BJD............

Dat HIJ nu gék wordt van al die moskeeën, is dat een argument om GW te stemmen? Nee dus.

Islamisering ziet hij als het grootste probleem van ons land. Maar die mening zijn meer partijen toegedaan. Dus ook al geen reden op zich om GW te stemmen.

Kleinere overheid, harde aanpak criminaliteit? Stem dan VVD....

Lastenverlichting? Dan heb je de keus tussen PvdA en CDA........

Al met al geen steekhoudende argumenten om GW te stemmen.
Plaats reactie