Verkiezingen komen eraan: Groen Links

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

geledu schreef:
tukkertje schreef:
geledu schreef:
tukkertje schreef:Hopeloze partij die we node kunnen missen
Ook deze kreet onderschrijf ik van harte :wink:

We moeten het niet te vaak eens zijn hoor hahahaha

Nee nu stop ik anders is het niet leuk meer :lol: :wink: :mrgreen:

Kom maar naar de topic Wilders.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

tukkertje schreef:
geledu schreef:
tukkertje schreef:
geledu schreef: Ook deze kreet onderschrijf ik van harte :wink:

We moeten het niet te vaak eens zijn hoor hahahaha

Nee nu stop ik anders is het niet leuk meer :lol: :wink: :mrgreen:

Kom maar naar de topic Wilders.
Ok, of we openen gewoon een nieuwe
Petrus

Bericht door Petrus »

De fusiegedachte die aan GroenLinks ten grondslag lag, hebben ze nimmer wáár kunnen maken:

CPN, PPR, PSP, EVP, tja het leek heel wat te beloven, maar het werd uiteindelijk vis noch vlees. Het grondvlak aan ideologie leek breed én sterk genoeg, hoewel ik het op het beruchte Zonnehuis-congres de CPN hard heb afgeraden als hoofdbestuurslid.

Maar de leden hebben ánders geoordeeld, en zie hier de puinhopen van 16 jaar GroenLinks.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

De EVP... tja, goede oude tijd... :(
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Petrus schreef:Maar de leden hebben ánders geoordeeld, en zie hier de puinhopen van 16 jaar GroenLinks.
Rens, ik weet eigenlijk niet precies wat je bedoelt met deze puinhopen. Kun je dat uitleggen?
Petrus

Bericht door Petrus »

Zosinus schreef:
Petrus schreef:Maar de leden hebben ánders geoordeeld, en zie hier de puinhopen van 16 jaar GroenLinks.
Rens, ik weet eigenlijk niet precies wat je bedoelt met deze puinhopen. Kun je dat uitleggen?
De oorspronkelijke ideologieën die ten grondslag lagen van GroenLinks zijn stuk voor stuk om zeep geholpen ten faveure van het kiezersvolk die na de val van het communisme niets meer moest hebben van het uiterst linkse gedachtengoed.

Ze hebben hun ideologische gronden verkwanseld, zeg maar verraden voor stemmenwinst. Uiteindelijk hebben ze nog niks bereikt dan "veel geschreeuw en weinig wol"
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Petrus schreef:
Zosinus schreef:
Petrus schreef:Maar de leden hebben ánders geoordeeld, en zie hier de puinhopen van 16 jaar GroenLinks.
Rens, ik weet eigenlijk niet precies wat je bedoelt met deze puinhopen. Kun je dat uitleggen?
De oorspronkelijke ideologieën die ten grondslag lagen van GroenLinks zijn stuk voor stuk om zeep geholpen ten faveure van het kiezersvolk die na de val van het communisme niets meer moest hebben van het uiterst linkse gedachtengoed.

Ze hebben hun ideologische gronden verkwanseld, zeg maar verraden voor stemmenwinst. Uiteindelijk hebben ze nog niks bereikt dan "veel geschreeuw en weinig wol"
O bedoel je dat. Maar hadden ze iets anders kunnen doen? Een communistische partij of een PSP is toch door de tijd ingehaald? Is dat dan verkwanseling? Is het niet heroverweging, waar het resultaat inderdaad minder ideologisch eenduidig is, maar wel realistischer?
Petrus

Bericht door Petrus »

@ Zosinus...........

Ze hebben van meet af aan bezworen dat de ideologische grondslagen zoveel mogelijk in de nieuwe partij zouden worden gegrondvest..............

ik heb er nimmer meer iets van teruggezien.
Plaats reactie