Verkiezingen komen er aan: D66

Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Klomp schreef:
Zosinus schreef:Even een positieve noot over D'66. Het is wel een partij die consequent gestreden heeft voor verbetering van het onderwijs. Vandaag was in het nieuws dat het percentage dat besteed wordt aan onderwijs al decennialang aan het dalen is en veel lager is dan in andere landen. Dat vind ik niet alleen grote schande, maar ook gevaarlijk voor een samenleving. De plek waar je echt werk kunt maken van integratie is wel de school. De plek waar Nederland kan werken aan haar concurrentiekracht is de school. De grote politieke partijen hebben hier echt fouten gemaakt.
Dit punt hebben ze alleen maar als belangrijk aangemerkt, omdat de gewone d66-punten het in de verkiezingsstrijd het niet zo goed zouden doen. Het ging ze alleen maar om stemmen te trekken. Ineens was het onderwijs belangrijk. Zoals ze zelf wel eens zeiden, d66 staat voor niets. Ze denken alleen maar aan hun baantje, hun eigen ego; lopen alle quizzen op tv af om maar met hun smoel in beeld te komen. Bij elke scheet in Nederland, rennen ze naar de camera om te zeggen wat d66 ervan vindt... Als ze maar in beeld zijn....

Klomp
Die specifieke aandacht voor onderwijs is toch iets wat D'66 al langer kenmerkt en geen oprisping is van de laatste verkiezingen. Jouw argument snijdt dus geen hout, tenzij je elke politieke keuze van partijen verdacht wil maken en bijvoorbeeld stelt dat de CU alleen maar opkomt voor het ongeboren kind omdat dit goed ligt bij de achterban. Dat lijkt me nogal bizar. Ook al ben je het op veel punten met een partij niet eens, dan hoef je een partij niet helemaal af te serveren. Op het punt van onderwijs verdient D'66 credits. Het is jammer dat andere partijen dit niet meer over hebben genomen en het onderwijs in Nederland zo hebben uitgekleed.

Op dat argument van die televisiespelletjes ga ik maar niet in .
Plaats reactie