Wie helpt mij als ik opeens ontslagen wordt?

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:Ik snap d'r écht geen HOUT van allemaal...............
Nou, voor iemand die er geen HOUDT van snapt doe je 't nog niet zo gek, Petrus :wink:
Duuk

Bericht door Duuk »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:Ik snap d'r écht geen HOUT van allemaal...............
Nou, voor iemand die er geen HOUDT van snapt doe je 't nog niet zo gek, Petrus :wink:
Ik neemd aan dat je 'snapd' bedoeld? :D
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Unionist schreef:Het één sluit het ander niet uit. De diaken werkt als de vakbond uitgewerkt is.
misschien zijn de vakbonden daar anders dan hier, maar ik zie niet in hoe een Christen lid kan zijn van een vakbond

En dat heeft helemaal niets met het werk van de diakonie te maken.

De diakonie is het wezenlijk voorbeeld voor ons hoe Christus voor Zijn kerk zorgt, ook in het lichaamelijke.

Of je nou je brood verdient door je arbeid, of dat je niet rond kan komen om redenen anders dan luiheid, en je krijgt het van de diakonie, je brood komt van dezelfde goede Gever, en dat is Christus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Is het nu wordt of word?
memento

Bericht door memento »

misschien zijn de vakbonden daar anders dan hier, maar ik zie niet in hoe een Christen lid kan zijn van een vakbond
Een vakbond verdedigd de rechten van een werknemer. In deze tijd, waar de werkgevers de regels soms met de voeten treden, is een vakbondlidmaatschap niet overbodig. Daarnaast doen de vakbonden nog vele andere goede dingen, zoals hun invloed uitoefenen op de politiek, CAO's (helpen) opstellen, etc.

Dat vakbonden soms gebruik maken van het stakingsrecht vind ik niet goed. Echter, als lid ben je vrij om niet mee te doen met zo'n staking.

Kortom, ik zie niet in waarom een christen niet lid mag zijn van een vakbond...
wim

Bericht door wim »

Word. Neemt dat allemaal maar aan.
refo

Bericht door refo »

De overheid vindt staken gerechtvaardigd.
Klaio

Re: Wie helpt mij als ik opeens ontslagen wordt?

Bericht door Klaio »

lebaoth schreef:
Vincent schreef:Wie helpt mij als ik opeens ontslagen wordt?

Deze zin las ik in een advertentie van een onder het reformatorische volksdeel bekend bemiddelingsbureau voor wergevers-werknemers.

Dat moet toch zonder t dacht ik? Of mag hierbij wel een t gebruikt worden en zo ja, waarom?
Ja, schandelijk. Er is ook een niet nader te noemen postorderbedrijf die met een dergelijke fout in bushokjes adverteert. Doet zeer aan je ogen!
Niet "die", maar "dat"!!! Het is namelijk het postorderbedrijf.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:De overheid vindt staken gerechtvaardigd.
maar ik kan niet zeggen dat de overheid christelijk is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Wat betreft staken:

1 Petrus 2
18 Gij huisknechten, zijt met alle vreze onderdanig den heren, niet alleen den goeden en bescheidenen, maar ook den harden.
19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.
20 Want wat lof is het, indien gij verdraagt, als gij zondigt, en daarover geslagen wordt? Maar indien gij verdraagt, als gij weldoet, en daarover lijdt, dat is genade bij God.
Laatst gewijzigd door Dathenum op 02 okt 2006, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Geweldig zoals er in dit topic langs elkaar heen gekletst wordt (met dt).
En niet alleen in dìt topic, trouwens 8)
Unionist

Bericht door Unionist »

memento schreef:
Een vakbond verdedigd de rechten van een werknemer. In deze tijd, waar de werkgevers de regels soms met de voeten treden, is een vakbondlidmaatschap niet overbodig. Daarnaast doen de vakbonden nog vele andere goede dingen, zoals hun invloed uitoefenen op de politiek, CAO's (helpen) opstellen, etc.

Dat vakbonden soms gebruik maken van het stakingsrecht vind ik niet goed. Echter, als lid ben je vrij om niet mee te doen met zo'n staking.

Kortom, ik zie niet in waarom een christen niet lid mag zijn van een vakbond...
Bovendien hebben wij in Nederland 2 vakbonden die op christelijke grondslag zijn gebaseerd...

Een vakbond is er vooral om je te helpen bij dingen waar je zelf niet capabel toe bent. Toen ik in de WAO kwam, heeft de vakbond alles bekeken of het wel klopte. Dat kon ik zelf niet en zelfs UWV maakt weleens een foutje (nou ja, weleens...) Dat heeft niks met onderdanigheid of rebellie te maken, maar gewoon met deskundigheid.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Hendrikus schreef:Geweldig zoals er in dit topic langs elkaar heen gekletst wordt (met dt).
En niet alleen in dìt topic, trouwens 8)
prachtig hé, als je over het weer wil beginnen hoef je geen nieuwe topic te openen, je kunt gewoon hier verder gaan
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat heb je als mensen niet alle postings lezen. Eerlijk gezegd vind ik de vraag ove rhet lidmaatschap van een vakbond interessanter dan of er een taalfout in een of andere advertentie staat.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik ben ook lid van het RMU, er is op zich niets mis mee als zij advies kunnen geven en kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld als men je wil dwingen om op zondag de werken. Maar staken is m.i. tegen de bijbel (1 Petrus 2:18-20).

Zie ook het volgende topic:
http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=2343&postdays=0&postorder=asc&start=0
Laatst gewijzigd door Dathenum op 02 okt 2006, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie