??Dathenum schreef:Uiteraard uit dankbaarheid heLassie schreef:dat klinkt alsof je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in de hemel te komen.:roll:
(nummer 3 van de 3 stukken uit de HC)

Je schetst een karikatuur, en keurt daarna het karikatuur af. Je kunt gewoon niet ontkennen dat roken zeer ongezond is, zowel voor jezelf als voor je omgeving(!).Tiberius schreef:Uit de scheikunde heb ik nog onthouden, dat elke stof in beginsel een vergif is, boven een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.Dathenum schreef:Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
Kijk, ik ken een aantal mensen, die zo gefocusd zijn op gezond eten, dat ze heel veel afwijzen. Bijvoorbeeld eierkoeken (omdat er ammoniak in zit), wit brood, veel vleessoorten, en noem maar op.
Dan denk ik, dat je volkomen door schiet. Patat bijvoorbeeld is ook behoorlijk ongezond. Toch zo af en toe een patatje zie ik geen enkel probleem in.
Daar komt nog bij, dat iets wat vandaag goed is, morgen ongezond blijkt te zijn. Of net andersom.
@Lassie: Uit onderzoek blijkt dat vrouwen gevoeliger zijn voor aan roken gerelateerde ziekten dan mannen.
:mrgreen:Dathenum schreef:Je schetst een karikatuur, en keurt daarna het karikatuur af.
Dat ontken ik niet. Integendeel. Zie ook mijn posting van 13:35+02:00.Dathenum schreef:Je kunt gewoon niet ontkennen dat roken zeer ongezond is, zowel voor jezelf als voor je omgeving(!).
Is aangetoond dat 'af en toe roken' slecht voor je is? Zou een sigaret slechter voor je zijn dan een dagje winkelen in Rotterdam?Dathenum schreef:Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
't is geen of-of natuurlijk, verstandig sporten is heel gezond maar dat neemt niet weg dat roken ongezond isPim schreef:Is aangetoond dat 'af en toe roken' slecht voor je is? Zou een sigaret slechter voor je zijn dan een dagje winkelen in Rotterdam?Dathenum schreef:Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
En verder: volgens mij is overgewicht slechter dan regelmatig bewegen/sporten en daarnaast een paar sigaretten per week.
Maar misschien heb ik het mis en l*l ik naar mezelf toe. :wink:
Is dat zo? Wat is de definitie van 'ongezond'? Is die definitie zo eng dat alles wat in grote getallen slecht is ook direct ongezond is als het met mate gebruikt wordt? Moet het Mac-en en snack-en dan niet onder dezelfde noemer ongezond gebracht worden? 1x per maand naar de Mac is ongezond, want iedere dag naar de Mac is slecht voor je?limosa schreef:'t is geen of-of natuurlijk, verstandig sporten is heel gezond maar dat neemt niet weg dat roken ongezond isPim schreef:Is aangetoond dat 'af en toe roken' slecht voor je is? Zou een sigaret slechter voor je zijn dan een dagje winkelen in Rotterdam?Dathenum schreef:Je kunt ook iets gebruiken waar je niet verslaafd aan ben, maar wat toch zeer ongezond is en derhalve onverantwoord. Het lichaam van een gelovige is een tempen van de Heilige Geest, en daar moeten we zuinig op zijn. Maar dat is dan volgens jou geen probleem?
En verder: volgens mij is overgewicht slechter dan regelmatig bewegen/sporten en daarnaast een paar sigaretten per week.
Maar misschien heb ik het mis en l*l ik naar mezelf toe.
Zeker niet. Af en toe een rokertje is zelfs goed voor het zenuwgestel. Ook dat blijkt uit onderzoek.Pim schreef:Is aangetoond dat 'af en toe roken' slecht voor je is?
Zolang jij nog 65 km kan steppen in 24 uur, mag je nog wel even naar jezelf toel*llen.Pim schreef:En verder: volgens mij is overgewicht slechter dan regelmatig bewegen/sporten en daarnaast een paar sigaretten per week.
Maar misschien heb ik het mis en l*l ik naar mezelf toe.
Eeeehhhhhhhhhhhh, wat dat je van forum-verslaving, of van pc-verslaving in het algemeen?????Tiberius schreef:
Als God in je leven komt, ga je de zonden haten en vlieden, ook de afgoden van verslaving die er in je leven zijn. ...............................
Welke afgoden er kunnen zijn, hoef ik hier niet te noemen, maar dat roken er 1 van kan zijn, is buiten kijf..
Brrrr. In deze context hoorde ik afgelopen zomer een predikant preken over de 'afsterving van de oude en de opstanding van de nieuwe mens'Petrus schreef:Eeeehhhhhhhhhhhh, wat dat je van forum-verslaving, of van pc-verslaving in het algemeen?????Tiberius schreef:
Als God in je leven komt, ga je de zonden haten en vlieden, ook de afgoden van verslaving die er in je leven zijn. ...............................
Welke afgoden er kunnen zijn, hoef ik hier niet te noemen, maar dat roken er 1 van kan zijn, is buiten kijf..
'Dan heb je bijvoorbeeld geen open internet in huis wat voor veel verslaving enz. kan zorgen'
Ow ja... En roken dan? Drinken? Dure auto's? Geld? Macht? Zou dat óól niet voor verslaving kunnen zorgen? Of zijn daar zaken bij die we al stilzwijgend accepteren???