Geloof je dat?

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef: Dan heb ik voor jou nog een ander advies: ga gewoon eens naar de Ikea en koop een leuk boekenkastje. :wink:
Is je bureau ook netjes opgeruimd.

Nee, het gaat mij hierom: van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses.
Spendeer dan je tijd en geld aan boeken/tijdschriften, waarbij je niet eerst een drempel van afkeer moet overwinnen. Voor jou geldt dan om de Saambinder links te laten liggen en voor Afgewezen om "Geloof je dat" te laten voor wat het is.

En blijf in ieder geval en voor alles de Bijbel lezen.
Op je eerste punt: Ik heb ze doelbewust uit mijn (IKea!) boekenkast gehaald. Ik studeer graag aan mijn bureautje (Opp 5,5 m2) :wink:
Net was ik de viervoudige staat kwijt tussen de andere spullen :lol:

Veel lezen is toevallig mijn hobby en doe het voor mijn studie ook nog.

Mbt de SB, ik lees hem omdat ik op de hoogte wil blijven van kerkelijke verwikkelingen. Alleen eigen kerkblad lezen verengt je blik. Vandaar. Afkeer heb ik niet, alleen frons ik wel eens mijn wenkbrauwen :roll: Overigens is het nog altijd beter te lezen als vele andere publicaties die door mijn brievenbus komen rollen :?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Petrus schreef:de rechtvaardiging in de vierschaar der consciëntie

Wie kan dat voor mij vertalen in hedendaags én begrijpbaar HOLLANDS???????
Ik citeer het boekje hierover: 'Ze bedoelen dan: kreeg ik maar een heel intense ervaring, waarbij het is alsof God mij persoonlijk voor Zijn rechtbank (vierschaar) roept, waarna ik heel duidelijk merk dat de Heere Jezus tussenbeide komt en God mij vervolgens vrijspreekt'
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:de rechtvaardiging in de vierschaar der consciëntie

Wie kan dat voor mij vertalen in hedendaags én begrijpbaar HOLLANDS???????
Lees dit eens. Niet makkelijk, wel verheldered.
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Ik wil jullie bedanken voor de vele reaktie. Het is me wel duidelijk geworden dat ik dit boekje moet kopen en lezen.

Wat wordt de Heilige Geest bedroefd door dit soort recensies.

Daarom hoop ik dat vele jongeren en ouderen dit boekje zullen gaan lezen voor hun persoonlijk heil.
Gian

Bericht door Gian »

Adelbach schreef:Ik wil jullie bedanken voor de vele reaktie. Het is me wel duidelijk geworden dat ik dit boekje moet kopen en lezen.

Idd, ik hoop ook dat er eens een eind komt aan al die negatieve recensies. Zeker als het gaat op dit niveau*. Onder het mom dat we de leer zuiver moeten houden wordt ondertussen aan het gebod 'een te zijn' niet geluisterd door dergelijk geschrijf.

*
Adrianus schreef:Ach, het is het zoveelste boekje waarbij de blazwasra's applaudiseren, terwijl degenen die mogen vasthouden aan de schriftuurlijk-bevindelijke waarheid de grote gevaren ervan inzien.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
geledu

Bericht door geledu »

Adelbach schreef:Ik wil jullie bedanken voor de vele reaktie. Het is me wel duidelijk geworden dat ik dit boekje moet kopen en lezen.

Daarom hoop ik dat vele jongeren en ouderen dit boekje zullen gaan lezen voor hun persoonlijk heil.
Hoe kan jij nu beoordelen dat de Heilige Geest hierdoor bedroefd wordt, en hoe kan je dit boekje tot lezing aanbevelen als je het zelf nog moet kopen en lezen !!!
Hier proef ik vooringenomenheid , wat de Saambinder schrijft is bij voorbaat al verdacht !
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:Hoe kan jij nu beoordelen dat de Heilige Geest hierdoor bedroefd wordt, en hoe kan je dit boekje tot lezing aanbevelen als je het zelf nog moet kopen en lezen !!!
Hier proef ik vooringenomenheid , wat de Saambinder schrijft is bij voorbaat al verdacht !
Het is toch verbazingwekkend -zo niet onthutsend- dat een boekje afgeserveerd wordt wat de intentie heeft om mensen naar Jezus Christus te leiden en mensen wil helpen om tot overgave en aannemen van Hem te komen?
geledu

Bericht door geledu »

had je geen grotere letters ??

Wat een frustratie druipt er bij jou reacties vanaf, laat je toch niet zo gaan !!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:had je geen grotere letters ??

Wat een frustratie druipt er bij jou reacties vanaf, laat je toch niet zo gaan !!
Ik wordt boos als mensen wegwijzers als verdacht bestempelen en onleesbaar maken door de graffiti van de zgn schriftuurlijk-bevindelijke waarheid.
Gian

Bericht door Gian »

Miscanthus schreef:
geledu schreef:Hoe kan jij nu beoordelen dat de Heilige Geest hierdoor bedroefd wordt, en hoe kan je dit boekje tot lezing aanbevelen als je het zelf nog moet kopen en lezen !!!
Het is toch verbazingwekkend -zo niet onthutsend- dat een boekje afgeserveerd wordt wat de intentie heeft om mensen naar Jezus Christus te leiden en mensen wil helpen om tot overgave en aannemen van Hem te komen?
Inderdaad. Het tekent de extreme verdeeldheid. Het is niets anders dan het vereten en verbijten van elkaar. In plaats van anderen te winnen voor Christus snijden we elkaar de pas af.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Wat een ongehoorde heisa!!!

Neem, ieder voor zich, het bewuste boekwerkje ter hand, lees en oordeel pas dán..................en niet op voorhand omdat iemand in het een of andere blad ZIJN mening op papier zette!!!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Miscanthus schreef:

Ik wordt boos als mensen wegwijzers als verdacht bestempelen en onleesbaar maken door de graffiti van de zgn schriftuurlijk-bevindelijke waarheid.
En terecht, Miscanthus. Neem en lees, Geledu, en laat dan pas een reactie hier achter hoe het is.
geledu

Bericht door geledu »

Mister schreef:
Miscanthus schreef:

En terecht, Miscanthus. Neem en lees, Geledu, en laat dan pas een reactie hier achter hoe het is.
Dat was nu precies mijn punt !!!!!
Adelbach kon al een oordeel geven voordat ze het boekje gelezen had !!!!

M.i. zeer onterecht , zoals ook Mister aangeeft !
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Door al die positive reakties heb ik mijn concclusie getrokken!
Kand. G. v.d. Brink is ook voor mij niet helemaal onbekend, vandaar.
Als een boek in de SB negatief wordt beoordeeld dan heb ik al het sterke vermoeden dat het een geweldig boek moet zijn.
Morgen ga ik het kopen en lezen. Ik hoop ook dat 'geledú' dit boek gaat lezen!
Neem en lees!
wouter75

Bericht door wouter75 »

De discussie ligt al weer een maandje. Ik hoop komende maand voor werk een paar weken in India te zijn en contact te hebben met diverse christelijke broeders en zusters, varierend van mensen uit de zogenaamde Thomas kerk tot en met kerken in de gereformeerde traditie.

Ik zal met hen eens van gedachten wisselen wat ze hiervan denken.

En of ze een vierschaar-ervaring gehad hebben.
Plaats reactie