Korte Verklaring van de Heilige Schrift
- Miscanthus
Johannes 16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, [namelijk] de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.refo schreef:Wat zou de Bijbel van al die commentaren vinden?
Efeze 4:11-12refo schreef:Wat zou de Bijbel van al die commentaren vinden?
En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Re: Korte Verklaring van de Heilige Schrift
mayflower schreef:Vincent schreef:Kun je eens wat meer uitleggen over de CNT ? Ik heb hier delen van gezien maar ben benieuwd naar je reactie ?mayflower schreef:Voor het NT zou ik de voorkeur geven aan CNT (Van Bruggen e.a.). Vraagt óók geen kennis van bijbeltalen en is toch recenter..
Dan heb je vast deze gekocht.
Ik zoek nog het OT van Dachsel. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Er is genoeg aanbod, maar vaak totaal versleten, of verschillende drukken bijelkaar.
Ik zoek nog het OT van Dachsel. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Er is genoeg aanbod, maar vaak totaal versleten, of verschillende drukken bijelkaar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
mayflower schreef:mayflower schreef:Vincent schreef:Kun je eens wat meer uitleggen over de CNT ? Ik heb hier delen van gezien maar ben benieuwd naar je reactie ?mayflower schreef:Voor het NT zou ik de voorkeur geven aan CNT (Van Bruggen e.a.). Vraagt óók geen kennis van bijbeltalen en is toch recenter..
Het CNT is een meer wetenschappelijk commentaar, maar vereist geen kennis van het Grieks. Gereformeerde auteurs, vnl. vrijgemaakt. Van Bruggen heeft de meeste delen op zijn naam staan. Bijbelgetrouw. Nog niet compleet overigens.
Hier staat bijvoorbeeld een recensie van het deel over Romeinen: http://www.vergadering.nu/boekbruggen-romeinen.htm
Zelf lees ik er regelmatig in (heb een aantal delen). Soms vind ik het verwarrend en is het teveel informatie om er even snel bij te pakken. Als ik er echter de tijd voor neem staan er soms best nuttige dingen in. Soms wel te weinig koppeling naar de lezer, of naar bepaalde gereformeerde ideeen. (geen "bevindelijke" commentaren).
Gian schreef:Dan heb je vast deze gekocht.
Gaat niet Gian, want als je goed kijkt zie je dat er 75,= geboden is, en er wordt tyoch echt over 65,= gesproken
Ik heb de kortverklaring voor 65 eur. gekocht.Petrus schreef:Gian schreef:Dan heb je vast deze gekocht.
Gaat niet Gian, want als je goed kijkt zie je dat er 75,= geboden is, en er wordt tyoch echt over 65,= gesproken
Ik heb de kortverklaring voor 65 eur. gekocht.Petrus schreef:Gian schreef:Dan heb je vast deze gekocht.
Heeft iemand ervaring met 'Tekst voor Tekst'?
- MarthaMartha
Yep...Afgewezen schreef:Heeft iemand ervaring met 'Tekst voor Tekst'?
Soms even handig, maar wel erg kort, valt mij tegen.
(ik heb hem, je mag hem wel lenen)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik heb 'm ook, maar mijn ervaringen zijn wisselend. De ene keer verrassend, de andere keer idd. erg beknopt.MarthaMartha schreef:Yep...Afgewezen schreef:Heeft iemand ervaring met 'Tekst voor Tekst'?
Ik vroeg het omdat ik wilde weten wat anderen ervan vonden.

Idem. Wel net iets uitgebreider dan de kanttekeningenMarthaMartha schreef:Yep...Afgewezen schreef:Heeft iemand ervaring met 'Tekst voor Tekst'?