C.S. Lewis - Het probleem van het lijden

Plaats reactie
jakobmarin

C.S. Lewis - Het probleem van het lijden

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding Heeft iemand 'Het probleem van het lijden' wel eens gelezen van C.S. Lewis?

Het schijnt dat dit boek veel antwoorden geeft om deze erg moeilijke vraag.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm nog niet gelezen... maar ik ben de laatste tijd meer van Lewis aan het bestuderen dus dit boek wil ik dan ook absoluut gaan lezen, ik vind het een erg boeiende schrijver.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
TheKeimpe

Bericht door TheKeimpe »

Een erg goed boek! Lewis heeft wel een bijzondere scheppingsvisie maar verder is het echt een prachtig werkje.

Een korte samenvatting: "Lijden is Gods megafoon"

Veel leesplezier toegewenst!
Kislev

Bericht door Kislev »

Tssss...... toevallig. Heb het boek net vorige week gekocht en ben het dus aan het lezen. Pittig boekje an sich.

Tot nog toe vond ik ds. J. Overduin in 'Profetische Vergezichten' wat sterker overkomen. Komt denk ik door de andere benadering. Bij Lewis is het meer verstandelijk/intelectueel, bij OVerduin meer bevindelijk.
TheKeimpe

Bericht door TheKeimpe »

Maar juist door zijn wat rationele inslag kan hij dingen zeggen die bevindelijk niet even verkoopbaar zijn... Hij tilt de discussie om zo te zeggen boven het gevoel uit, en dat waardeer ik er zo in.

Maar je hebt gelijk, het is vrij pittige kost.
Kislev

Bericht door Kislev »

TheKeimpe schreef:Een erg goed boek! Lewis heeft wel een bijzondere scheppingsvisie maar verder is het echt een prachtig werkje.
Idd, zijn visie op de schepping kan ik niet delen. Gaat er vanuit dat het scheppingsverhaal symbolisch is en er sprake is geweest van evolutie.

Zijn hoofdstuk over zonde van de mens vond ik wel sterk.
Plaats reactie