Ds. C. Neele - Als ik Uw hemel aanzie

TheKeimpe

Ds. C. Neele - Als ik Uw hemel aanzie

Bericht door TheKeimpe »

Heeft iemand dit prekenboek ook? En al wat in gelezen?

Ik heb nu de eerste 3 preken uit en ik kan het boek aan een ieder aanbevelen!
Een boodschap van hoop, vertroosting en vermaning in heldere taal!
Kislev

Bericht door Kislev »

Mn eerste reactie was: Onmogelijk! In de gergem heb je toch geen goede dominees meer??

Nee, ken het boekje niet. Wist zelfs niet dat er al preken van ds. Neele verschenen waren. Zit zelf wel eens op marktplaats te snuffelen naar preken van gergemmers. Maar voor 'Uit de Schat des Woords' worden flinke bedragen geboden. Een boekje van Kersten jr. stond op 32,00 euro.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Is dat niet dat boekje met al die preken over sterren erin? Daar zijn bij ons in de gemeente pas twee preken uit gelezen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:Maar voor 'Uit de Schat des Woords' worden flinke bedragen geboden. Een boekje van Kersten jr. stond op 32,00 euro.
Daar noem je zowat. Die serie is langzamerhand een collectors item aan het worden.
Erasmiaan schreef:Is dat niet dat boekje met al die preken over sterren erin? Daar zijn bij ons in de gemeente pas twee preken uit gelezen.
Klopt. Ik heb er ook mee in mijn handen gestaan bij de lokale boekhandel (jou wel bekend :wink: ). Zal het op mijn verlanglijstje zetten.
Kislev

Bericht door Kislev »

Tiberius schreef:
Kislev schreef:Maar voor 'Uit de Schat des Woords' worden flinke bedragen geboden. Een boekje van Kersten jr. stond op 32,00 euro.
Daar noem je zowat. Die serie is langzamerhand een collectors item aan het worden.
Ik heb de serie van Kersten jr. lekker compleet :P (en niet voor dat geld!)

Het enige wat ik niet heb van hem is volgens mij een boekje over psalm 119. Ooit 1 x een vermelding daarvan gezien op een site maar kan er verder niks over vinden of het ook echt bestaat.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Kislev schreef:
Tiberius schreef:

Het enige wat ik niet heb van hem is volgens mij een boekje over psalm 119. Ooit 1 x een vermelding daarvan gezien op een site maar kan er verder niks over vinden of het ook echt bestaat.
Volgens mij heb je een verkeerde avatar gekozen
Kislev

Bericht door Kislev »

Oude Paden schreef:
Kislev schreef:
Tiberius schreef:

JW Kersten sprak altijd met ontzag en respect over z'n vader. Dat bijt niet zo hoor.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik heb het boekje ook, heb er één preek uit gelezen. Vond het wel mooi, maar het werd verre overtroffen door Ab Klein Haneveld in zijn serie lezingen over de sterren (gratis mp3-cd te bestellen via http://www.bijbels-panorama.nl

Voor een GG-predikant wél een heel origineel onderwerp trouwens. Weer eens wat anders dan "het leven van Joze, dan wel Elia, dan wel Ruthf" of "de nachtgezichten van Zacharia" of "de zeven brieven uit Openbaringen".
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 25 aug 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oude Paden schreef:
Kislev schreef:[Het enige wat ik niet heb van hem is volgens mij een boekje over psalm 119.
:mrgreen:
Oude Paden

Kislev schreef:
Oude Paden schreef:
Kislev schreef:
Tiberius schreef: Daar noem je zowat. Die serie is langzamerhand een collectors item aan het worden.

JW Kersten sprak altijd met ontzag en respect over z'n vader. Dat bijt niet zo hoor.
Werd er hier op refoforum ook maar met iets meer respect gesproken over forummers die in de lijn van "oude" Kersten denken!
Zoveel waardering is daar geloof ik niet voor.
Unionist

Bericht door Unionist »

Als die foummers net zo gedegen schreven als ds. Kersten, en zich niet beperkten tot het uiten van oneliners, dan zou dat zeker het nodige respect opleveren.

Dat houdt overigens niet in dat iedereen het ermee eens hoeft te zijn.
Oude Paden

Unionist schreef:Als die foummers net zo gedegen schreven als ds. Kersten, en zich niet beperkten tot het uiten van oneliners, dan zou dat zeker het nodige respect opleveren.

Dat houdt overigens niet in dat iedereen het ermee eens hoeft te zijn.
Begrijp ik goed dat je hiermee stelt dat forummers die zich minder beargumenteerd kunnen uiten maar wel achter Ds. Kerstens visie scharen minder respect toekent?
Jammer, ik herken zelf dat probleem. Namelijk om kort maar duidelijk weer te geven wat mijn mening is. De een heeft er meer gave voor als de ander.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat ik bedoel is dat sommigen heel hard iets roepen en als er vervolgens om uitleg gevraagd wordt niets meer van zich laten horen of alleen maar nog een keer hetzelfde roepen.

Dat heeft denk ik niet zoveel met de gave van redeneren te maken, maar vooral met vooraf nadeken over wat je gaat posten.
TheKeimpe

Bericht door TheKeimpe »

Gaarne reacties op het genoemde boekje en verder geen geklets over andere onderwerpen.
Mn eerste reactie was: Onmogelijk! In de gergem heb je toch geen goede dominees meer??
En zulke reacties zijn echt belachelijk, die voegen niets toe aan een discussie over dit boek.
Zonder hart doet het hoofd ook niets
Plaats reactie