Gereformeerde Gemeenten

Forummer

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Forummer »

Ad Anker schreef: Vandaag, 12:28
Forummer schreef: Vandaag, 11:35 Exact dit. Voorwaardelijk. Kleine lettertjes. Dan krijg je een halve waarheid. De andere helft is leugen, hoe vroom het ook klinkt.
We mogen er vanuit gaan dat een volmaakte preek niet bestaat. Dus jouw antenne om op postings te reageren die naar jouw gevoel jóuw mening vertolken zijn niet direct hele goede opmerkingen. Dat is tegelijk het lastige van een forum. Ik plaatste een opmerking en oogst bijval (van jou bijvoorbeeld) en weerstand.

Het mooie is dat ik blij wordt van de post van Gerson gisteren. Het woord heeft dus in zijn geval kracht gedaan. Dat maakt bescheiden en voorzichtig.

Het gaat vooral om het bedienen van het Woord. En al is dat soms linksom of rechtsom half, naar gelang de kittelachtigheid of allergie van de hoorder, het zal een zegen wegdragen.

Kortom. Dit soort gesprekken leiden uiteindelijk nergens toe. Ja, tot linkse en rechtse verliezers. In die zin was mijn bijdrage dom.
Ik heb eerder een gedeeltelijk positief bericht geplaatst.
Mijn opmerking waar je nu op reageert is in het algemeen gesteld als reactie op de algemeen gestelde berichten van JGW en JanRap en gaan dus niet meer over ds Beens uit KWB. Ik begrijp daarom ook niet goed waarom je dit betrekt op het feit dat ik je bijviel over je opmerking over ds Beens. Dat hoef je niet perse uit te leggen maar het komt op mij over alsof je je een beetje ongelukkig voelt met het feit dat ik je bijviel.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ad Anker
Moderator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef: Vandaag, 15:45 Dat hoef je niet perse uit te leggen maar het komt op mij over alsof je je een beetje ongelukkig voelt met het feit dat ik je bijviel.
Ik denk inderdaad dat je hierin gelijk heb. Omdat ik van mening ben dat zij die kerkelijk een andere weg zijn gegaan uiterst terughoudend moeten zijn in stellig te vertellen wat bij de kerk van afkomst mis gaat.
Plaats reactie