Wie kent de in twee delen uitgebrachten boeken van H. Veldkamp "de Zondagskinderen" waarin hij de HC stap voor stap uitgebreid behandeld?
Wat vindt/vond je ervan?
Ik heb ze nét binnen, samen met de in drie zeer kloeke delen uitgevoerde Psalmen Davids van Spurgeon. Heb dat éven ingekeken, en leek me een studie méér dan waard!
Rens
Wie kent De Zondagskinderen van H. Veldkamp?
Ik heb zijn HC verklaring.
Ik vind 'm erg mooi.
Heel eenvoudig geschreven met diepgang.
De psalmen Davids van Spurgeon heb ik ook.
Als naslag werk vind ik 'm erg goed. Het geeft je een hele andere kijk op bepaalde dingen. Het is typisch Spurgeon. Sommige dingen vind ik wel een beetje ver gezocht.
Maar daarmee was 't wel een echte calvinist.
Matthijs
Ik vind 'm erg mooi.
Heel eenvoudig geschreven met diepgang.
De psalmen Davids van Spurgeon heb ik ook.
Als naslag werk vind ik 'm erg goed. Het geeft je een hele andere kijk op bepaalde dingen. Het is typisch Spurgeon. Sommige dingen vind ik wel een beetje ver gezocht.
Maar daarmee was 't wel een echte calvinist.
Matthijs
Ik had al wel een HC met bewijsteksten (het zgn. Blauwe Boekje), maar het leek mij dat déze twee boeken meer inzicht zouden verschaffen.
De Psalmen Davids heb ik gekocht vanwege de diepgravendheid over de psalmen van David. Ik heb ooit eens een aanmerkelijk dunnere uitgave gehad, één boekwerk, maar die blonk niet uit in diepgravendheid en helderheid over de inhoud van de psalmen.
De Psalmen Davids heb ik gekocht vanwege de diepgravendheid over de psalmen van David. Ik heb ooit eens een aanmerkelijk dunnere uitgave gehad, één boekwerk, maar die blonk niet uit in diepgravendheid en helderheid over de inhoud van de psalmen.
Nog even nadere gegevens: Herman Veldkamp (1895-1956). Predikant in de GKN vanaf 1919. Schreef naast het genoemde Zondagskinderen ook nog een aantal boeken over de profeten, nl.astroguy schreef:Ds Veldkamp van de genoemde boeken is allang overleden. Hij was predikant in de GKN.Tiberius schreef:Als dat dezelfde ds. Veldkamp is, die maandag in het RD een Opgemerkt plaatste over de SGP, dan wens ik je veel sterkte!
De boer uit Tekoa (Amos)
De zoon van Beeri (Hosea)
Die knopen ontbindt (Daniel)
De twee getuigen (Haggai en Zacharia)
Van Reformatie tot Deportatie
en
Een dubbelleven (beide over Jeremia)
De balling van Kabaroe (Ezechiel)
Al deze boeken zijn erg leesbaar en schriftuurlijk.
Atze
Ik heb de Zondagskinderen ook. Verder nog een hele serie, want ik verzamel ze zo'n beetje. Topper vind ik: Dubieuze posten. Dat is een boek over allerlei mensen uit de Bijbel waarvan niet helemaal duidelijk is of ze nou echt gelovig waren of niet.
Op Marktplaats worden regelmatig boeken van Ds. Veldkamp aangeboden. Ze kosten niet veel, want er zijn er veel van in omloop.
En die ds. in het RD heet Veldman. Da's heel wat anders!
Op Marktplaats worden regelmatig boeken van Ds. Veldkamp aangeboden. Ze kosten niet veel, want er zijn er veel van in omloop.
En die ds. in het RD heet Veldman. Da's heel wat anders!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Re: Wie kent De Zondagskinderen van H. Veldkamp?
Beiden boeken zijn zeer goed! Veldkamp kost nieuw iets van 15 eur. Spurgeon heb ik in het engels (3 delen) ook voor een zeer goedkope prijs gekocht.Petrus schreef:Wie kent de in twee delen uitgebrachten boeken van H. Veldkamp "de Zondagskinderen" waarin hij de HC stap voor stap uitgebreid behandeld?
Wat vindt/vond je ervan?
Ik heb ze nét binnen, samen met de in drie zeer kloeke delen uitgevoerde Psalmen Davids van Spurgeon. Heb dat éven ingekeken, en leek me een studie méér dan waard!
Rens