Oh oh...echt een kind van zijn tijd!merel schreef:Enerzijds was onderstaande gebeurtenis een kleine ergernis, anderzijds moest ik ook wel lachen. Vandaag was ik met mijn kinderen een grote boekhandel in de buurt. Voor de vakantie mochten ze een boek uitzoeken. Ik kan daar echt een dag zoeken en kijken naar leuke boeken. Mijn nakomelingen helaas niet. Eén van hen maakte een foto van de de volledige kast vol boeken en vroeg aan AI welk boek een aanrader was. Dat boek nam hij mee.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Wat leuk, een oer-Hollandse ervaring!
Mijn puberneef zeurde recent ook om een fatbike maar toen hij van zijn vader een heuptasje (nep natuurlijk) kreeg met een broccoli erin gepropt kwam hij terstond op het idee terug. Hij heeft nu een mountainbike.
Mijn leerlingen zijn heel stellig: fatbikes horen bij een groep waarmee zij zich absoluut niet willen associëren. Dus geen leerling die op een fatbike naar school komt, terwijl ze ook hier in het straatbeeld zeer overvloedig aanwezig zijn. Maar goed, er is vrijwel geen leerling meer zonder e-bike. Op eigen kracht fietsen is echt voorbij, lijkt het.
Ik vind het overigens wel intrigerend, dat een vervoermiddel zozeer aan een bevolkingsgroep gelinkt kan zijn.
Bij ons op school in Amersfoorf praktisch geen fatbikes mede om de door anderen genoemde redenen. Ik denk van de 800 fietsers dat 60% elektrisch fietst. Juist ook die dicht bij school wonen. Ik woon in Veenendaal in de wijk Petenbos. Daar zijn de fatbikes ook in trek bij anderen buiten de Marokkanen die inderdaad lak aan regels hebben.Zita schreef: ↑20 jul 2026, 18:53Mijn leerlingen zijn heel stellig: fatbikes horen bij een groep waarmee zij zich absoluut niet willen associëren. Dus geen leerling die op een fatbike naar school komt, terwijl ze ook hier in het straatbeeld zeer overvloedig aanwezig zijn. Maar goed, er is vrijwel geen leerling meer zonder e-bike. Op eigen kracht fietsen is echt voorbij, lijkt het.
Ik vind het overigens wel intrigerend, dat een vervoermiddel zozeer aan een bevolkingsgroep gelinkt kan zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Het is een fascinered fenomeen, inderdaad.Zita schreef: ↑20 jul 2026, 18:53 Mijn leerlingen zijn heel stellig: fatbikes horen bij een groep waarmee zij zich absoluut niet willen associëren. Dus geen leerling die op een fatbike naar school komt, terwijl ze ook hier in het straatbeeld zeer overvloedig aanwezig zijn. Maar goed, er is vrijwel geen leerling meer zonder e-bike. Op eigen kracht fietsen is echt voorbij, lijkt het.
Ik vermoed overigens dat het bij neef eerder een tijdelijke kronkel was om ergens bij te willen horen en gezien zijn leeftijd neemt niemand hem dat kwalijk. Hij is nu in elk geval erg blij met zijn huidige fiets.
Voor de podcast op zoek naar een fonds die me eventueel zou kunnen helpen, maar nergens kunnen ze me helpen en ze hebben ook nergens goeie tips voor een ander fonds..Iemand hier die ervaring heeft met fondsenwerving of iemand kent die daar ervaring mee heeft?
Er zijn duizend en een podcasts. Je moet helder krijgen waarom jouw podcast uniek is en voor welke doelgroep. Daarna niet je hand ophouden voor/bij een fonds, zo werkt dat niet. Je moet zelf je podcast gaan 'verkopen' bij bijvoorbeeld locale ondernemingen die het nut ervan inzien en je daarom in het zadel willen helpen. Of via een website een crowdfunding opzetten.
Eerlijk: iedereen vindt zijn eigen podcast waardevol. Een goede podcast maken met interessante content, goede opzet (wel/geen co-host), goede kwaliteit van het geluid met evt. een reclame van je sponsor tussendoor, vraagt goede doordenking en verschillende skills wil het interessant zijn voor een grotere doelgroep. Dat moet je allemaal meenemen als je op zoek gaat naar geld.
Fides Quaerens Intellectum
-
Bewaar het Pand
Heb ik iets gemist? Ga je een podcast maken?
Crowdfunding heb ik al. En dat loopt best goed. Maar ik dacht: Misschien is er met bijvoorbeeld een fonds nog iets meer mogelijk.Anselmus schreef: ↑Vandaag, 16:08Er zijn duizend en een podcasts. Je moet helder krijgen waarom jouw podcast uniek is en voor welke doelgroep. Daarna niet je hand ophouden voor/bij een fonds, zo werkt dat niet. Je moet zelf je podcast gaan 'verkopen' bij bijvoorbeeld locale ondernemingen die het nut ervan inzien en je daarom in het zadel willen helpen. Of via een website een crowdfunding opzetten.
Eerlijk: iedereen vindt zijn eigen podcast waardevol. Een goede podcast maken met interessante content, goede opzet (wel/geen co-host), goede kwaliteit van het geluid met evt. een reclame van je sponsor tussendoor, vraagt goede doordenking en verschillende skills wil het interessant zijn voor een grotere doelgroep. Dat moet je allemaal meenemen als je op zoek gaat naar geld.
Yes, zie het podcast topic.