Vruchtbaarheidsbehandelingen

Anselmus

Re: Vruchtbaarheidsbehandelingen

Bericht door Anselmus »

Vanmorgen nog nagedacht over het antwoord van deze man en mogelijk nog een zwakte in de redenering gevonden: stel dat een prostitue zwanger wordt en haar kind wil laten aborteren of na de zwangerschap afstaat ter adoptie, dan zou je dat kind volgens de redenering niet mogen adopteren of opvangen omdat je anders een zondige praktijk in stand houdt. Dat wil niemand zeggen denk ik.

Verder moet hij betogen waarom een ingevroren ei-en zaadcel leven is. Is dat door de celdeling die heeft plaatsgevonden? Dat geldt ook voor een tumor, dan mag je die ook niet meer doodmaken.

Er zijn ook veel christenen die leven laten beginnen vanaf het moment dat het hartje klopt (als de ziel in het bloed is), ongeveer vanaf 6 weken. Dan hoeft er helemaal niets gered te worden en gaat het altruïstische argument sowieso niet op.
Fides Quaerens Intellectum
Wim Anker

Re: Vruchtbaarheidsbehandelingen

Bericht door Wim Anker »

Anselmus schreef: Vandaag, 09:51 Vanmorgen nog nagedacht over het antwoord van deze man en mogelijk nog een zwakte in de redenering gevonden: stel dat een prostitue zwanger wordt en haar kind wil laten aborteren of na de zwangerschap afstaat ter adoptie, dan zou je dat kind volgens de redenering niet mogen adopteren of opvangen omdat je anders een zondige praktijk in stand houdt. Dat wil niemand zeggen denk ik.

Verder moet hij betogen waarom een ingevroren ei-en zaadcel leven is. Is dat door de celdeling die heeft plaatsgevonden? Dat geldt ook voor een tumor, dan mag je die ook niet meer doodmaken.

Er zijn ook veel christenen die leven laten beginnen vanaf het moment dat het hartje klopt (als de ziel in het bloed is), ongeveer vanaf 6 weken. Dan hoeft er helemaal niets gered te worden en gaat het altruïstische argument sowieso niet op.
Over dat eerste argument, dat je meewerkt aan goddeloze praktijken als je als christen poogt gevolgen te beperken is een denkstap die ik ook niet zomaar maak. Dat vind ik ook een discutabel argument.
Plaats reactie