Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
De link werkt inderdaad niet meer. Was een artikel van NOS.
En verder is het precies wat parsifal zegt: allemaal afleiding. Net als de fittie met Meloni.
En verder is het precies wat parsifal zegt: allemaal afleiding. Net als de fittie met Meloni.
Ah, dank!
Ik denk dat Trump werkelijk een andere definitie heeft van triviale zaken. Dat is hier en daar gevaarlijk maar ergens ook uitermate interessant.
Ik ben o.a. erg benieuwd wie uiteindelijk de bovenhand heeft in de onderhandelingen op de Bürgenstock. Trump kan, als hij wil, de taal van terroristen spreken, maar er is meer nodig dan dat.
Ik denk dat Trump werkelijk een andere definitie heeft van triviale zaken. Dat is hier en daar gevaarlijk maar ergens ook uitermate interessant.
Ik ben o.a. erg benieuwd wie uiteindelijk de bovenhand heeft in de onderhandelingen op de Bürgenstock. Trump kan, als hij wil, de taal van terroristen spreken, maar er is meer nodig dan dat.
Volgens mij is deze rel begonnen nadat Trump in een interview had beweerd dat Meloni Trump gesmeekt had met Trump op de foto te mogen. Het idee alleen al....
Verder heeft Trump alleen al m.b.t. Epstein redenen te over om de aandacht af te leiden.
How Trump Betrayed the Pro-Life Movement
Jonathon Van Maren
July 10, 2026
https://firstthings.com/how-trump-betra ... dium=email
Jonathon Van Maren
July 10, 2026
https://firstthings.com/how-trump-betra ... dium=email
Iraakse gewapende groepering looft beloning van 10 miljoen dollar uit voor de moord op Trump.
https://shafaq.com/en/Iraq/Iraqi-armed- ... ling-Trump
De uitbraak van explosieve diarree na besmetting door een poepparasiet, gevolg van bezuiniging op de gezondheidsdienst die deze parasiet monitorde en uitbraken indamde, is het zoveelste resultaat van alweer een staaltje domheid van de huidige Amerikaanse regering.
En een prima metafoor voor de regering van Trump.
….en corona was de schuld van Trump.Profesto schreef: ↑20 jul 2026, 13:34 De uitbraak van explosieve diarree na besmetting door een poepparasiet, gevolg van bezuiniging op de gezondheidsdienst die deze parasiet monitorde en uitbraken indamde, is het zoveelste resultaat van alweer een staaltje domheid van de huidige Amerikaanse regering.
….en de tachtigjarige oorlog was de schuld van Trump.
…..en het uitsterven van de Mammoet was de schuld van Trump.
Wat zijn linkse mensen vaak dom.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ondertussen weer conflict met Canada zoeken.
https://www.nu.nl/economie/6403804/vs-k ... n-aan.html
Het lijkt me zo politiek-ongezond dat dit soort besluiten zo plotseling tot stand komen en niet via gebruikelijke weg gaan. Is het afleiding?
In Nederland was er (terecht) discussie over manier waarop regeringsbesluiten tot stand kwamen in tijden van crisis (pandemie). In de handelsrelatie tussen VS en Canada lijkt het me toch een stuk minder noodzakelijk om wat nauwkeurigheid op te offeren voor snelheid.
Het lijkt me zo politiek-ongezond dat dit soort besluiten zo plotseling tot stand komen en niet via gebruikelijke weg gaan. Is het afleiding?
In Nederland was er (terecht) discussie over manier waarop regeringsbesluiten tot stand kwamen in tijden van crisis (pandemie). In de handelsrelatie tussen VS en Canada lijkt het me toch een stuk minder noodzakelijk om wat nauwkeurigheid op te offeren voor snelheid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het falen van de voedselveiligheid is al decennialang aan de orde van de dag, onder beide politieke partijen. In 2024 werden uien van Taylor Farms in verband gebracht met de E. coli-uitbraak bij McDonald's, waarbij één persoon om het leven kwam en meer dan honderd anderen ziek werden. Jaren daarvoor werden producten van Taylor Farms geassocieerd met een andere Cyclospora-uitbraak, waarbij voorverpakte salades betrokken waren. Boar's Head werd het epicentrum van een dodelijke Listeria-uitbraak nadat federale inspecteurs herhaaldelijk tekortkomingen in de hygiëne hadden vastgesteld. Geen van deze rampen werd veroorzaakt door het ministerie van Voedselveiligheid (DOGE). Geen van deze rampen vond plaats omdat Donald Trump de voedselinspecties zogenaamd zou hebben verzwakt. Ze gebeurden terwijl de federale bureaucratie groter was dan ooit en terwijl instanties het Congres bleven vragen om meer geld.Profesto schreef: ↑20 jul 2026, 13:34 De uitbraak van explosieve diarree na besmetting door een poepparasiet, gevolg van bezuiniging op de gezondheidsdienst die deze parasiet monitorde en uitbraken indamde, is het zoveelste resultaat van alweer een staaltje domheid van de huidige Amerikaanse regering.
Als we het bekijken vanuit onze manier van regeren en politiek bedrijven, vind ik het lastig te duiden. Er is naar mijn idee niet één reden of oorzaak.parsifal schreef: ↑Gisteren, 07:08 Ondertussen weer conflict met Canada zoeken.
Afleiding is m.i. zeker ook een aspect. Daarnaast handelt Trump zoals hij al zijn hele leven lang zaken heeft gedaan: bluffen, intimideren, extreme eisen stellen of voorstellen doen, zodat hij nog steeds, ook als de scherpe kantjes eraf zijn, een goede deal heeft gemaakt. Verder zie ik regelmatig een patroon van aankondigen rondom het sluiten van de beurs. Ik ben natuurlijk niet in staat het te bewijzen, maar ik heb het sterke vermoeden dat Trump het ambt ook misbruikt voor financieel gewin voor hemzelf en zijn familie. Denk aan het nieuws dat eind vorige week naar buiten kwam dat bedrijven de mogelijkheid krijgen om tegen betaling gebruik te kunnen maken van een API om milliiseconden voordat bericht op het social media platform van Trump verschijnt, deze al te kunnen lezen en zo een voorkennis hebben voor beurshandel. Verder krijg ik ook nog het idee van een buitgenwoon impulsieve persoonlijkheid.
Het belangrijkste is denk ik dat het een bewuste strategie is omdat voor Trump en de groep achter hem, democratische processen alleen maar in de weg staan om hun doelen te verwezenlijken (project 2025).
Het lastige is dat wij het gebeuren in de VS proberen te beoordelen (en begrijpen) vanuit onze situatie en ons referentiekader, terwijl men daar het spel op een heel ander bord speelt.
Wij denken vaak nog in het kader van een rules-based wereldorde, terwijl dat verleden tijd is en het adagium might makes right geldt.
Nou, voor alle duidelijkheid: ik zie Trump duidelijk als een dictator die wordt ingetoomd door de democratische orde die er deels nog in zijn land heerst, en ik heb niet het idee dat ik nu zo'n uitzondering ben met dit perspectief.
Helemaal eens. Toch proef ik ook regelmatig, ook op dit forum, toch nog wel de overtuiging dat het wel meevalt of dat het een frame van links is.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook niet dat Trump zelf veel belang hecht aan de democratie. Ik hoop dat het systeem in de VS het houdt. Al vrees ik dat de midterms later dit jaar gebruikt zullen worden om vertrouwen in verkiezingen nog meer te ondermijnen.mvdb schreef: ↑Gisteren, 08:00Als we het bekijken vanuit onze manier van regeren en politiek bedrijven, vind ik het lastig te duiden. Er is naar mijn idee niet één reden of oorzaak.parsifal schreef: ↑Gisteren, 07:08 Ondertussen weer conflict met Canada zoeken.
Afleiding is m.i. zeker ook een aspect. Daarnaast handelt Trump zoals hij al zijn hele leven lang zaken heeft gedaan: bluffen, intimideren, extreme eisen stellen of voorstellen doen, zodat hij nog steeds, ook als de scherpe kantjes eraf zijn, een goede deal heeft gemaakt. Verder zie ik regelmatig een patroon van aankondigen rondom het sluiten van de beurs. Ik ben natuurlijk niet in staat het te bewijzen, maar ik heb het sterke vermoeden dat Trump het ambt ook misbruikt voor financieel gewin voor hemzelf en zijn familie. Denk aan het nieuws dat eind vorige week naar buiten kwam dat bedrijven de mogelijkheid krijgen om tegen betaling gebruik te kunnen maken van een API om milliiseconden voordat bericht op het social media platform van Trump verschijnt, deze al te kunnen lezen en zo een voorkennis hebben voor beurshandel. Verder krijg ik ook nog het idee van een buitgenwoon impulsieve persoonlijkheid.
Het belangrijkste is denk ik dat het een bewuste strategie is omdat voor Trump en de groep achter hem, democratische processen alleen maar in de weg staan om hun doelen te verwezenlijken (project 2025).
Het lastige is dat wij het gebeuren in de VS proberen te beoordelen (en begrijpen) vanuit onze situatie en ons referentiekader, terwijl men daar het spel op een heel ander bord speelt.
Wij denken vaak nog in het kader van een rules-based wereldorde, terwijl dat verleden tijd is en het adagium might makes right geldt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Voor dat laatste worden al heel wat trucs uitgehaald. Het zal (als de Republikeinen fors verliezen) wel worden bestempeld als fraude. Als je wint is het prima, als je verliest is het fraude zal het voorspelbare adagium zijn...