Kleine ergernissen

Posthoorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

Ik gooide laatst een serie lampen per ongeluk bij het restafval. :nonnon
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: 17 jul 2026, 11:20
refo schreef: 17 jul 2026, 10:59 Vlinders zie je sowieso maar heel weinig.
Doe er dan wat aan @refo. https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... te-krijgen
Vlinders zijn bedreigd door de opwarming van de aarde en het gebruik van pesticide. Vlindertuinen hebben dan weinig zin als de vlinders er domweg niet zijn.
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Oh wij hebben best veel vlinders. Zat er net zelfs één in m'n auto schaduwdoek, ik klopte hem uit en hij vloog weg. Echt zo mooi!! Gister een lavendelblauwe gespot met m'n dochter en een heel stel wit en gele. Ligt er misschien aan waar je woont.

Voor mij een kleine ergernis: inpakken voor vakantie :nonnon ieder jaar zeg ik weer: volgend jaar blijf ik thuis. Wat mij betreft hoef ik niet op vakantie, maar de rest van mijn gezin staat niet echt achter me.
merel

Bericht door merel »

Eloesje schreef: 17 jul 2026, 16:16 Oh wij hebben best veel vlinders. Zat er net zelfs één in m'n auto schaduwdoek, ik klopte hem uit en hij vloog weg. Echt zo mooi!! Gister een lavendelblauwe gespot met m'n dochter en een heel stel wit en gele. Ligt er misschien aan waar je woont.

Voor mij een kleine ergernis: inpakken voor vakantie :nonnon ieder jaar zeg ik weer: volgend jaar blijf ik thuis. Wat mij betreft hoef ik niet op vakantie, maar de rest van mijn gezin staat niet echt achter me.
Het inpakken vind ik vooral met kamperen een punt. De zooi naderhand opruimen trouwens nog meer. Dit jaar valt het voor ons mee, omdat we niet gaan kamperen
helma

Bericht door helma »

Als mensen iets bestellen via Vinted en het niet ophalen.
Vinted heeft daar geen regels of sancties voor.
En je moet maar afwachten of het überhaupt wel retour komt.
huisman

Bericht door huisman »

Eindelijk ook aangereden door een fatbike bestuurd door jochie van 11/13 jaar met Noord-Afrikaans uiterlijk ;)
Kon gelukkig blijven staan. Fiets wel wat schade. Jochie reed op het verkeerde fietspad dus in de verkeerde richting. Heb hem met enige stemverheffing de verkeersregels uitgelegd en met ‘excuses meneer’ zoefde hij weer weg in de verkeerde richting op het verkeerde fietspad. :)

Blijven ondingen die fatbikes.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het anders een enorme verbetering in vergelijking met de (soms opgevoerde) scooters uit mijn jeugd. Ze stinken minder en maken minder lawaai. En een aanrijding met een scooter is denk ik nog wel heftiger.

Ik had destijds nooit kunnen denken dat de bejaarden van onze tijd zo zouden mopperen op fietsen die al die nadelen niet hebben (maar nog wel door even onnozele jongemannen worden bestuurd als destijds, natuurlijk).

Verschil is wel dat je toen niet vaak dertienjarigen zag op een scooter (hoewel je dat ook niet altijd kon zien met zo'n helm).
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 11:24 Ik vind het anders een enorme verbetering in vergelijking met de (soms opgevoerde) scooters uit mijn jeugd. Ze stinken minder en maken minder lawaai. En een aanrijding met een scooter is denk ik nog wel heftiger.

Ik had destijds nooit kunnen denken dat de bejaarden van onze tijd zo zouden mopperen op fietsen die al die nadelen niet hebben (maar nog wel door even onnozele jongemannen worden bestuurd als destijds, natuurlijk).

Verschil is wel dat je toen niet vaak dertienjarigen zag op een scooter (hoewel je dat ook niet altijd kon zien met zo'n helm).
Een enorme verbetering :bobo

De leeftijd is nu net het probleem. Brommers waren voor 16+. Fatbikes zie ik 8 jarigen door het verkeer schieten. Verder zijn fatbikes verantwoordelijk voor drukte op de SEH.
https://www.haaglandenmc.nl/nieuws/tell ... -fatbikes/

Dus bejaarden mopperen niet maar de professionele hulpverleners. Misschien je redenatie eens opbouwen op basis van feiten. E-bikes in combinatie met jonge bestuurders zijn verantwoordelijk voor veel hersenletsel. https://www.tnnonline.nl/jonge-e-bikers ... -fietsers/

Je reactie is voorspelbaar dus laat maar (helmplicht)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Inderdaad. Ik vind dat iedere elektrische fietser met een helm moet rijden. Dat doe ik zelf ook. Niets mis mee.

En een verbod op elektrische fietsen voor jongeren zonder rijbewijs vind ik ook nog wel te verdedigen. Maar dan moet je dat wel kunnen halen zodra je naar de middelbare school gaat, om jongeren die ver moeten reizen niet te benadelen.
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:Eindelijk ook aangereden door een fatbike bestuurd door jochie van 11/13 jaar met Noord-Afrikaans uiterlijk ;)
Kon gelukkig blijven staan. Fiets wel wat schade. Jochie reed op het verkeerde fietspad dus in de verkeerde richting. Heb hem met enige stemverheffing de verkeersregels uitgelegd en met ‘excuses meneer’ zoefde hij weer weg in de verkeerde richting op het verkeerde fietspad. :)

Blijven ondingen die fatbikes.
Oeh...
Gelukkig goed afgelopen!

Je kan erop wachten in Veenendaal.

Ik kon er onlangs nog net een ontwijken.
Mijn hart stond stil; 'het scheelde maar een haar van een kikvors' zou mijn vader gezegd hebben. Ik denk (hoop) dat de aanblik van mijn verbijsterde ogen hen een nacht slaap heeft gekost; maar ik vrees dat het tegenvalt.

Inderdaad, totaal gebrek aan kennis aangaande verkeersregels of een totaal gebrek aan de wil om ze te houden.
Of ( bizar genoeg ook geen ondenkbare mogelijkheid) nog geen verkeersexamen gehad vanwege de leeftijd.

En het kan haast niet anders of je moet ze ergens bijna gratis kunnen krijgen; gezien de oplopende aantallen die met opgevoerde snelheid ons dorp onveilig maken.

Zo. Mijn frustratie ook weer geuit.

merel

Bericht door merel »

huisman schreef: Gisteren, 11:35
DDD schreef: Gisteren, 11:24 Ik vind het anders een enorme verbetering in vergelijking met de (soms opgevoerde) scooters uit mijn jeugd. Ze stinken minder en maken minder lawaai. En een aanrijding met een scooter is denk ik nog wel heftiger.

De leeftijd is nu net het probleem. Brommers waren voor 16+. Fatbikes zie ik 8 jarigen door het verkeer schieten. Verder zijn fatbikes verantwoordelijk voor drukte op de SEH.

Dus bejaarden mopperen niet maar de professionele hulpverleners. Misschien je redenatie eens opbouwen op basis van feiten. E-bikes in combinatie met jonge bestuurders zijn verantwoordelijk voor veel hersenletsel. https://www.tnnonline.nl/jonge-e-bikers ... -fietsers/

Ik denk dat een helmplicht voor al het elektrische verkeer, wel veel letsel zou schelen.

Fatbikes veroorzaken inderdaad veel ongelukken die voor een groot deel niet verhaalbaar zijn om de aansprakelijke partij. Ze vallen vaak buiten de dekking van een verzekering.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Gisteren, 14:09
huisman schreef: Gisteren, 11:35

Ik denk dat een helmplicht voor al het elektrische verkeer, wel veel letsel zou schelen.

Fatbikes veroorzaken inderdaad veel ongelukken die voor een groot deel niet verhaalbaar zijn om de aansprakelijke partij. Ze vallen vaak buiten de dekking van een verzekering.
Ik heb dat jongetje ook verteld dat ik de schade aan mijn fiets zelf wel betaal als hij veiliger gaat fietsen. Ben bang dat de boodschap en mijn goedheid niet overkwam :)
merel

Bericht door merel »

Enerzijds was onderstaande gebeurtenis een kleine ergernis, anderzijds moest ik ook wel lachen. Vandaag was ik met mijn kinderen een grote boekhandel in de buurt. Voor de vakantie mochten ze een boek uitzoeken. Ik kan daar echt een dag zoeken en kijken naar leuke boeken. Mijn nakomelingen helaas niet. Eén van hen maakte een foto van de de volledige kast vol boeken en vroeg aan AI welk boek een aanrader was. Dat boek nam hij mee.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

merel schreef: Gisteren, 20:19 Enerzijds was onderstaande gebeurtenis een kleine ergernis, anderzijds moest ik ook wel lachen. Vandaag was ik met mijn kinderen een grote boekhandel in de buurt. Voor de vakantie mochten ze een boek uitzoeken. Ik kan daar echt een dag zoeken en kijken naar leuke boeken. Mijn nakomelingen helaas niet. Eén van hen maakte een foto van de de volledige kast vol boeken en vroeg aan AI welk boek een aanrader was. Dat boek nam hij mee.
:humhihi
Fides Quaerens Intellectum
merel

Bericht door merel »

Ik heb voor dat kind nog een boek meegenomen, waarvan ik denk/hoop dat het hem aanspreekt. Zijn eerste reactie ‘veel te veel letters ‘.
Plaats reactie