Erdee
Re: Erdee
Dank voor het attenderen!merel schreef: ↑Vandaag, 10:26De podcast Dick en Daniel had deze week Sefa te gast. Hij gaat daarin in op zijn geloofsstrijd en zijn doop van afgelopen jaar en ook zijn keuze om dit jaar wel naar Defqon te gaan.Forummer schreef: ↑10 feb 2026, 09:40Je bekijkt het verkeerd om. Sefa ís al wereldgelijkvormig, en is daar nu stapje voor stapje, geleid door Gods Geest, los van aan het komen. Sefa zou ontzettend graag een instrument in Gods hand willen zijn op de plaats waar hij nu staat. We laten het aan God over of dat ook Zijn plan is. Zo niet zal Hij dat Zelf aan Sefa duidelijk maken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. En als het wel Gods plan is, past daar zeker een gebed om rijke zegen bij.Hendrien schreef: ↑09 feb 2026, 18:49Ik dus helemaal niet. Ook voor Sefa geldt dat hij deze wereld niet gelijkvormig moet worden. Defqon is niet om te evangeliseren, maar een afschuwelijke goddeloze bende. Hij is super slim en weet al genoeg van Gods Woord. En al ruim 5 jaar bekeerd. Gewoon gespot om te zeggen dat we moeten bidden of God Sefa’s bediening bij oa Defqon rijkelijk wil zegenen. Ik word hier echt emotioneel van….
Laten we naar een bekend adagium nauw zijn voor onszelf en ruim voor een ander en daarnaast ook beseffen hoe buitengewoon bevoorrecht we zijn als onze wieg stond in een huis waarin Gods Woord dagelijks openging en we van jongsaf in de kerk kwamen.
Inderdaad mooie aflevering!merel schreef: ↑Vandaag, 10:26De podcast Dick en Daniel had deze week Sefa te gast. Hij gaat daarin in op zijn geloofsstrijd en zijn doop van afgelopen jaar en ook zijn keuze om dit jaar wel naar Defqon te gaan.Forummer schreef: ↑10 feb 2026, 09:40Je bekijkt het verkeerd om. Sefa ís al wereldgelijkvormig, en is daar nu stapje voor stapje, geleid door Gods Geest, los van aan het komen. Sefa zou ontzettend graag een instrument in Gods hand willen zijn op de plaats waar hij nu staat. We laten het aan God over of dat ook Zijn plan is. Zo niet zal Hij dat Zelf aan Sefa duidelijk maken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. En als het wel Gods plan is, past daar zeker een gebed om rijke zegen bij.Hendrien schreef: ↑09 feb 2026, 18:49Ik dus helemaal niet. Ook voor Sefa geldt dat hij deze wereld niet gelijkvormig moet worden. Defqon is niet om te evangeliseren, maar een afschuwelijke goddeloze bende. Hij is super slim en weet al genoeg van Gods Woord. En al ruim 5 jaar bekeerd. Gewoon gespot om te zeggen dat we moeten bidden of God Sefa’s bediening bij oa Defqon rijkelijk wil zegenen. Ik word hier echt emotioneel van….
Ik vond het heel mooi om te horen hoe hij Gods leiding ervaart in zijn leven. Zoals rond zijn doop en hoe het uiteindelijk ging rondom Defqon.1 2026
Mijn ervaring is dat men heel nauw kijkt naar een ander en geen flauwe notie hebben van de worstelingen van degene die op volwassen leeftijd tot geloof komt
Toch wel bijzonder dat jij dat bijzonder vindt. Het voornaam geneuzel van het ND komt mij de …. uit. Ronduit kinderachtig en voor mij één van de redenen om dat krantje niet te lezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik vind dat van het RD niet raar. Mensen zou je moeten aanduiden zoals ze zichzelf aanduiden.
Maar los daarvan is het wel wat potsierlijk aan het worden inderdaad dat dominees zich voordoen alsof ze achtenswaardiger zijn dan de minister president of de voorzitter van de Hoge Raad. Er zijn dominees van 35 die zich niet bij de voornaam voorstellen. Ik vind dat prima maar ook een beetje onvolwassen overkomen. Een beetje als niets wordt tot iet(s) enzovoort.
Maar los daarvan is het wel wat potsierlijk aan het worden inderdaad dat dominees zich voordoen alsof ze achtenswaardiger zijn dan de minister president of de voorzitter van de Hoge Raad. Er zijn dominees van 35 die zich niet bij de voornaam voorstellen. Ik vind dat prima maar ook een beetje onvolwassen overkomen. Een beetje als niets wordt tot iet(s) enzovoort.
Het is een kwestie van tijd naar mijn idee totdat we iedereen, ook predikanten, gewoon bij de voornaam noemen. Jouw stevige mening daarover verbaast mij dan weer
-
MGG
Het contrast met de eerder genoemde Rinus Terlouw viel mij op. Het is bijzonder hoe Gods weg met ieder mens zo verschillend kan zijn.
Het RD is niet consequent, en dat is voor mij een kleine ergernis. Komt nog bij dat dominee geen beschermde titel is.
Enkel ter rechterzijde gedragen dominees zich zo. Ik heb als vrijwilliger te maken met meerdere predikanten en in vergaderingen is het echt niet dominee X en dominee Y. Het is gewoon Piet, Jan en Marieke. En zo hoort het ook.
Laat dat 'wat' voor potsierlijk maar weg.Maar los daarvan is het wel wat potsierlijk aan het worden inderdaad dat dominees zich voordoen alsof ze achtenswaardiger zijn dan de minister president of de voorzitter van de Hoge Raad. Er zijn dominees van 35 die zich niet bij de voornaam voorstellen. Ik vind dat prima maar ook een beetje onvolwassen overkomen. Een beetje als niets wordt tot iet(s) enzovoort.