Hoe hoger de temperatuur, hoe minder togaBourdon16 schreef:Is het wel of niet dragen van een toga nog een ding in de HHK?
Ontwikkelingen HHK
- Maanenschijn
Re: Ontwikkelingen HHK
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat zou inderdaad inhoudelijker zijn denk ik. Nu sprak men over heel andere dingen en zodoende langs elkaar heen.Henk J schreef: ↑Gisteren, 18:19 Vandaag tijdens een autorit kunnen beluisteren en ik vind deze podcast ook het beluisteren waard. Af en toe botst het tussen ds. Van Vugt en dr. Janse maar dat maakt het juist interessant. Voor een vervolg zou het mooi zijn als een GG predikant in gesprek gaat met ds. Van Vught.
-
Henk J
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.HHR schreef: ↑Gisteren, 22:31Dat zou inderdaad inhoudelijker zijn denk ik. Nu sprak men over heel andere dingen en zodoende langs elkaar heen.Henk J schreef: ↑Gisteren, 18:19 Vandaag tijdens een autorit kunnen beluisteren en ik vind deze podcast ook het beluisteren waard. Af en toe botst het tussen ds. Van Vugt en dr. Janse maar dat maakt het juist interessant. Voor een vervolg zou het mooi zijn als een GG predikant in gesprek gaat met ds. Van Vught.
In dit artikel (https://www.rd.nl/artikel/1154229-hoe-h ... erk-vinden) beweert ds. Clements dat het geven van een reactie op de overstap van veel GerGemmers naar de HHK 'niet vruchtbaar' en verwijst hij naar een artikeltje in de Saambinder.
Het brengt ook wel eens praktische overwegingen mee. Ds. Zweistra en ds. Heemskerk (volgens mij toch wel aan de rechterflank) dragen/droegen alleen een toga in de eigen gemeente, maar namen die niet elke keer mee als ze elders gingen preken.
Een GG predikanten een volbloed HHK predikantHHR schreef: ↑Gisteren, 22:31Dat zou inderdaad inhoudelijker zijn denk ik. Nu sprak men over heel andere dingen en zodoende langs elkaar heen.Henk J schreef: ↑Gisteren, 18:19 Vandaag tijdens een autorit kunnen beluisteren en ik vind deze podcast ook het beluisteren waard. Af en toe botst het tussen ds. Van Vugt en dr. Janse maar dat maakt het juist interessant. Voor een vervolg zou het mooi zijn als een GG predikant in gesprek gaat met ds. Van Vught.
Ah vandaar dat mijn beeld uit het verleden wat vertekend is. Ik zag dergelijke broeders nooit met een toga bij ons maar tegenwoordig wel. Op een foto of youtube oid.
Nu moet ik ook zeggen dat ik alleen de predikanten ken van voor de scheuring.
Ds. P. Mulder mag van mij aanschuiven. Verstandige man.HHR schreef: ↑Gisteren, 22:31Dat zou inderdaad inhoudelijker zijn denk ik. Nu sprak men over heel andere dingen en zodoende langs elkaar heen.Henk J schreef: ↑Gisteren, 18:19 Vandaag tijdens een autorit kunnen beluisteren en ik vind deze podcast ook het beluisteren waard. Af en toe botst het tussen ds. Van Vugt en dr. Janse maar dat maakt het juist interessant. Voor een vervolg zou het mooi zijn als een GG predikant in gesprek gaat met ds. Van Vught.
Overigens denk ik niet dat beide heren langs elkaar heen hebben gepraat. Er waren simpelweg verschillende inzichten. Over de doop, over de oorzaak van oppervlakkigheid, aanvondmaalsgang enz.
Gewoon een voetenbadje met koud water op de preekstoel en dan met sandalen erin.. en anders kan er vast wel een kerkvoogd wapperen met een waaier..Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 22:28Hoe hoger de temperatuur, hoe minder togaBourdon16 schreef:Is het wel of niet dragen van een toga nog een ding in de HHK?.
Klopt, het heeft niet zozeer met rechts of links te maken, maar met praktische redenen.
Dominee Kommerie, die werkzaam is als legerpredikant, verschijnt op zondagse diensten ook wel eens in legeruniform.
-
Bewaar het Pand
Dat laatste is misschien wel wat discutabel.Konijntje schreef: ↑Vandaag, 08:54Klopt, het heeft niet zozeer met rechts of links te maken, maar met praktische redenen.
Dominee Kommerie, die werkzaam is als legerpredikant, verschijnt op zondagse diensten ook wel eens in legeruniform.
De praktische redenen ontgaan mij een beetje. Je stopt de toga in een koffertje en je gaat naar de kerk en trekt hem daar aan. Of dat je eigen kerk is of een andere maakt toch niks uit?
-
MGG
Waarom? Het gaat om de boodschap. Ik ben voorstander van nette herkenbare kleding, maar waar nodig zie ik geen bezwaar tegen praktische keuzes.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 08:58Dat laatste is misschien wel wat discutabel.Konijntje schreef: ↑Vandaag, 08:54Klopt, het heeft niet zozeer met rechts of links te maken, maar met praktische redenen.
-
Bewaar het Pand
Omdat het om de boodschap gaat vind ik het wat overdreven om omdat je legerpredikant zou zijn ook in legeruniform voor te gaan. Dan ga je mijns inziens een beetje met jezelf op de kansel staan.MGG schreef: ↑Vandaag, 09:04Waarom? Het gaat om de boodschap. Ik ben voorstander van nette herkenbare kleding, maar waar nodig zie ik geen bezwaar tegen praktische keuzes.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 08:58Dat laatste is misschien wel wat discutabel.