Beroepingswerk discussie [7]

Bobber

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bobber »

Ze kunnen student D. de Jong dan toch ook later beroepbaar stellen? Dan kan hij eerst alle gemeenten nog afgaan waar hij nog niet is geweest.
DDD

Bericht door DDD »

Waarom? Hij kan toch gewoon gaan werken? Hij is klaar met zijn studie, waarschijnlijk. Hij zal zeker wel beroepen krijgen, neem ik aan.
Bobber

Bericht door Bobber »

Mag ook hoor. Maar omdat hij niet kandidaat gesteld werd omdat hij niet was geweest ivm ziekte.
Dan zou dat een oplossing kunnen zijn.
GGotK

Bericht door GGotK »

Student D de Jong is in ieder geval in de meeste vacante gemeenten voorgegaan. Een student met een fijne voordracht trouwens.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 11:24 Wel verstandig. Ik zou het ook echt heel raar vinden om iemand als vaste voorganger te vragen die je nog nooit hebt gezien of gehoord.
Dus gemeentes die recent vacant geworden zijn moeten maar geen student beroepen? Op basis van goed gerucht zou ik best voor een student stemmen.
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: Gisteren, 21:59
DDD schreef: Gisteren, 11:24 Wel verstandig. Ik zou het ook echt heel raar vinden om iemand als vaste voorganger te vragen die je nog nooit hebt gezien of gehoord.
Dus gemeentes die recent vacant geworden zijn moeten maar geen student beroepen? Op basis van goed gerucht zou ik best voor een student stemmen.
Als het goed is worden er in de pas vacant geworden gemeenten zo mogelijk nog diensten gepland met de a.s. kandidaten. Zo gaat het in ieder geval meestal.
DDD

Bericht door DDD »

Waarom zou je als pas vacante gemeente voor een student kiezen? Maar goed, wat mij betreft, beginnen studenten bij voorkeur in een kleine gemeente met een stabiele kerkenraad. Als mensen voor het eerst sinds 30 of 50 jaar een predikant hebben, dan zijn ze vast ook wat milder voor knullige beginnersfouten. Nu is de ene student de andere niet.
GGotK

Bericht door GGotK »

Op gergeminfo.nl worden de tweetallen pas woensdagmiddag na de uitslag van de examens geplaatst, terwijl op de site dominees.nl reeds de eerste 2 beroepen op 1 van de studenten weergegeven staan.
Charles

Bericht door Charles »

Erskinees schreef: Gisteren, 11:06 Daarnaast is stud. De Jong niet in alle vacante gemeenten voorgegaan, volgens mij. Vanwege ziekte en het feit dat hij geen drie keer preekt. Het is voor een kerkenraad dan ook lastig kandideren, zeker als er online - bijna - geen preken te vinden zijn.
Bij ons is hij ook nog nooit geweest, staat dan ook niet op tweetal. Ik verwachtte eigenlijk dat hij wellicht volgend jaar pas beroepbaar gesteld zou worden.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 23:46
Waarom zou je als pas vacante gemeente voor een student kiezen? Maar goed, wat mij betreft, beginnen studenten bij voorkeur in een kleine gemeente met een stabiele kerkenraad. Als mensen voor het eerst sinds 30 of 50 jaar een predikant hebben, dan zijn ze vast ook wat milder voor knullige beginnersfouten. Nu is de ene student de andere niet.
Omdat een student een beroep aanneemt. Naast het geestelijke mag je ook nuchter nadenken. Ook voor beroepingswerk telt bid en werk.
DDD

Bericht door DDD »

Dat lijkt me precies ook de reden om iemand niet kandidaat te stellen, inderdaad. Het kan zomaar zijn dat iemand dan ook komt, die je nog nooit gehoord hebt. Nee, dat lijkt me uitermate onverstandig.
Plaats reactie