Schepping in 6 dagen.

Het ontstaan van de schepping

Peiling eindigde op 09 jan 2022, 22:13

Is gebeurd in 6x 24 uur
25
52%
Is gebeurd in 6 dagen (van niet 24 uur)
6
13%
Is een combinatie van schepping en evolutie
5
10%
Is gebeurd door evolutie
2
4%
Weet ik niet.
10
21%

Totaal aantal stemmen: 48

merel

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door merel »

huisman schreef: Gisteren, 23:38
merel schreef: Gisteren, 22:19 Ook als God procesbegeleider is, is hij toch Schepper? Nadien zijn zulke dingen nooit meer gebeurd.
Aan jou dan ook maar de vraag. Waren Adam en Eva de eerste mensen? Adam geschapen uit het stof en niet geboren uit een aapmens? Eva uit de rib van Adam en ook zonder een beestachtig voorgeslacht?
Ik denk dat deze vraag meer in dit topic behoort. Eerder heb ik dit aangegeven

merel schreef: 05 jan 2022, 14:21
Johann Gottfried Walther schreef:2. Er zijn geen voorstadia van de mens gevonden.
3. Er zijn zeer veel aannames in de evolutietheorie.

Het blijkt dat je zeer weinig van de materie weet.
Ik heb ook nergens beweerd dat ik veel verstand van deze materie heb. Ik geef juist aan dat ik 0 verstand hiervan heb, maar wel mijn vragen heb door de archeologische vondsten van de homo babillis, homo neladi en homo flesiensis. Hoe verklaar jij deze vondsten?
Deze vragen heb ik nog steeds. Ik kan Adam en Eva niet verklaren adhv de vondsten die zijn gedaan. Ook de angst van Kain voor andere mensen duidt mijns inziens op veel meer mensen op aarde dan alleen Adam en Eva en hun gezin.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Vandaag, 07:30
huisman schreef: Gisteren, 23:38
merel schreef: Gisteren, 22:19 Ook als God procesbegeleider is, is hij toch Schepper? Nadien zijn zulke dingen nooit meer gebeurd.
Aan jou dan ook maar de vraag. Waren Adam en Eva de eerste mensen? Adam geschapen uit het stof en niet geboren uit een aapmens? Eva uit de rib van Adam en ook zonder een beestachtig voorgeslacht?
Ik denk dat deze vraag meer in dit topic behoort. Eerder heb ik dit aangegeven

merel schreef: 05 jan 2022, 14:21
Johann Gottfried Walther schreef:2. Er zijn geen voorstadia van de mens gevonden.
3. Er zijn zeer veel aannames in de evolutietheorie.

Het blijkt dat je zeer weinig van de materie weet.
Ik heb ook nergens beweerd dat ik veel verstand van deze materie heb. Ik geef juist aan dat ik 0 verstand hiervan heb, maar wel mijn vragen heb door de archeologische vondsten van de homo babillis, homo neladi en homo flesiensis. Hoe verklaar jij deze vondsten?
Deze vragen heb ik nog steeds. Ik kan Adam en Eva niet verklaren adhv de vondsten die zijn gedaan. Ook de angst van Kain voor andere mensen duidt mijns inziens op veel meer mensen op aarde dan alleen Adam en Eva en hun gezin.

Omdat ik het lastig vind om het gesprek hierover in twee topics te voeren reageer ik voorlopig alleen in het CGK topic op dit thema. Anders wordt het voor mij een warboel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie