MGG schreef: ↑25 mei 2026, 16:11
Gegevens van het CBS laten duidelijk zien dat migranten oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en uitkeringen. Dit kost veel geld en nog veel erger het kost levens!
Verwije negeert dit en slaat het plat met 'de verdachtmaking dat die buitenlanders als parasieten van onze economie komen profiteren?'
Ik vind het wat lastig om wanneer migranten oververtegenwoordigd zijn alle migranten een stempel op te drukken.
Simpel feit is dat voor de meeste vluchtelingen Nederland niet het eerste veilige land is. Vanuit veilige landen trekken veel migranten naar een geschikter land. Opzich is dat logisch, maar dat doen zij vaak om van de voordelen van Nederland te profiteren. Je maakt mij niet wijs dat bijvoorbeeld Griekenland zo onveilig is dat je wel door moet.
Terecht punt. Eens!
Ik vind Wim zijn bijdrage wel serieus te nemen.
Het selectief shoppen in de Bijbel gaat Verwije goed af. In aanvulling daarop moest ik direct denken aan de slimste koning ooit. Hij gebruikte op grote schaal buitenlanders als dwangarbeiders voor de bouw van de tempel. Nergens lees ik hier een kwaad woord over. Nu pleit ik zeker niet voor dwangarbeid maar wel voor uitsluiting van sociale voorzieningen voor zij die kunnen werken.
Ik vind het wel lastig dat dit makkelijk gezegd wordt, terwijl er geen duiding wordt gegeven. is wel makkelijk zo.
Het bevorderen van de ware godsdienst is helaas in onze huidige maatschappij een theoretische discussie. In iedergeval verwacht ik van de SGP dat zij tegen het bouwen van moskeeën stemmen. Valse godsdiensten faciliteren is tegen de Bijbelse lijn.
Weet je of de SGP dat ook consequent doet. Ik weet dat echt niet.
Het genuanceerde verhaal is in mijn ogen dat het logisch is dat vluchtelingen het liefst naar een land gaan waar zij en hun kinderen de beste toekomst hebben. Westerse landen kunnen nu eenmaal niet de tientallen miljoenen mensen opvangen die graag hier zouden leven. Daarom hebben we nu een onbarmhartig beleid. De mensen die de middelen hebben om hier te komen mogen vele tienduizenden euro's kosten. De mensen zonder middelen hebben pech en moeten het met weinig of niks doen. In mijn ogen is Europa schuldig aan de duizenden doden mensen die gelokt door het migratiebeleid van Europa op hun reis sterven.
Dat laatste punt vind ik ook om over na te denken. Dat is inderdaad een heftige situatie.