Mode en kleding

Arja

Re: Mode en kleding

Bericht door Arja »

merel schreef: Gisteren, 18:15 Wat bedoel jij met aandacht voor het lichaam?
Ik zei dit: Daarom is de vraag niet: is een rok automatisch eerbaar en een broek automatisch verkeerd? De vraag is: wat straalt mijn kleding uit? Eenvoud, waardigheid... of aandacht voor mijn lichaam, status, mode etc. En die vraag geldt niet alleen vrouwen.

Met “aandacht voor mijn lichaam” bedoel ik kleding die bedoeld is om het lichaam te showen: “show off your body”.
HHR

Bericht door HHR »

Als je dan een reactie schrijft, geef dan een onderbouwing. Wat een slechte brief van die meneer uit Barneveld.
KDD

Bericht door KDD »

HHR schreef: Vandaag, 18:59 Als je dan een reactie schrijft, geef dan een onderbouwing. Wat een slechte brief van die meneer uit Barneveld.
Hij geeft toch duidelijke redenen voor zijn positie?
HHR

Bericht door HHR »

KDD schreef: Vandaag, 19:51
HHR schreef: Vandaag, 18:59 Als je dan een reactie schrijft, geef dan een onderbouwing. Wat een slechte brief van die meneer uit Barneveld.
Welnee een berg gevoelsargumenten en zaken aan elkaar verbinden die natuurlijk nergens op slaan.
DDD

Bericht door DDD »

Maar die gevoelsargumenten zijn nu juist zijn punt, naar mijn idee.

Maar onzin is het helaas wel. Hij 'vergeet' dat de GG zelf ook heel anders zijn dan 100 jaar geleden. Al weet ik niet zeker hoeveel inzicht hij in de feiten heeft.
KDD

Bericht door KDD »

HHR schreef: Vandaag, 20:22
Welnee een berg gevoelsargumenten en zaken aan elkaar verbinden die natuurlijk nergens op slaan.
Het volgende vraag gaat wel over feiten:

Bestaat er één kerkgenootschap waarin alle uiterlijkheden ooit bijzaken werden en nú nog de zuivere, Schriftuurlijk-bevindelijke leer wordt gepredikt?
DDD

Bericht door DDD »

Jazeker! De Gereformeerde Gemeenten zijn daar een mooi beeld voorbeeld van.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 38 minuten geleden Jazeker! De Gereformeerde Gemeenten zijn daar een mooi beeld voorbeeld van.
Grappenmaker. Uiterlijkheden zijn uitermate belangrijk in de GG. Niet voor niets propageert menigeen nog het gelaat-gewaad-gepraat.

En wat is zuiver?
Job

Bericht door Job »

KDD schreef: 39 minuten geleden
HHR schreef: Vandaag, 20:22
Het volgende vraag gaat wel over feiten:

Bestaat er één kerkgenootschap waarin alle uiterlijkheden ooit bijzaken werden en nú nog de zuivere, Schriftuurlijk-bevindelijke leer wordt gepredikt?
Het wordt niet leuk gevonden, maar dit is wel gewoon een feit ja. Ik ben nog wel op zoek naar de reden van die koppeling. Ook "onder ons" (onze eigen gemeente, maar ook breder) zie ik ze volop en elke keer gebeurt het weer precies hetzelfde: eerst worden de vormen losgelaten en later volgt onherroepelijk de leer. Waarschijnlijk is het andersom: dan de leer al lang losgelaten of gewoon nooit omarmd. Maar lastig maakt dat deze discussie wel. Want inderdaad: voor diverse vormen zijn geen specifieke Bijbelse grond.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 8 minuten geleden Want inderdaad: voor diverse vormen zijn geen specifieke Bijbelse grond.
Nee, het is cultureel bepaald. Sommigen leven graag in het verleden, want dat was die goede oude tijd. Zie het dwangmatige gejengel om de rok ook in dat licht.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ambtenaar schreef: 3 minuten geleden
Job schreef: 8 minuten geleden Want inderdaad: voor diverse vormen zijn geen specifieke Bijbelse grond.
Nee, het is cultureel bepaald. Sommigen leven graag in het verleden, want dat was die goede oude tijd. Zie het dwangmatige gejengel om de rok ook in dat licht.
En anderen willen kosten wat het kost vooruitstrevend zijn...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie