Fijn.
Toch wel weer verder in het alfabet.
Al werd / wordt dat dit jaar tegengesproken.
Curatorium Ger.Gem. 2026
Re: Curatorium Ger.Gem. 2026
Dit jaar niet
Had gezegd dat het dit jaar niet op alfabet was
Had gezegd dat het dit jaar niet op alfabet was
Laatst gewijzigd door MichelT op 19 mei 2026, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vriend-en-metgezel
Hahavriend-en-metgezel schreef: ↑Vandaag, 18:50Dit bericht klopt volgens mij niet. Deze naam ontbreekt iig in de officiële berichtgeving via GerGemInfo.
Jij snapt het niet
De zin is gewoon zeldzaam slecht gespeld. Niet gek dat iemand dat verkeerd begrijpt.
Wat ik opvallend vind, is dat het curatorium bij iedere toegelaten student uitdrukkelijk vermeldt dat al zijn kinderen van één vrouw zijn. Misschien is dat omdat iemand zich ooit heeft afgevraagd of de studenten hun kinderen zonder vrouw kregen, maar een beetje wonderlijk vind ik het wel, nog afgezien van de taalfout in de zin.
Wat ik opvallend vind, is dat het curatorium bij iedere toegelaten student uitdrukkelijk vermeldt dat al zijn kinderen van één vrouw zijn. Misschien is dat omdat iemand zich ooit heeft afgevraagd of de studenten hun kinderen zonder vrouw kregen, maar een beetje wonderlijk vind ik het wel, nog afgezien van de taalfout in de zin.
- Delftenaar
De kans dat iemand die kinderen bij meerdere vrouwen heeft door het curatorium wordt toegelaten zal uiterst klein zijn.
Sowieso is het niet relevant om te weten hoeveel kinderen iemand heeft. Er wordt toch ook niet vermeld hoeveel ooms en tantes de aankomende student heeft (om maar iets te noemen).
Sowieso is het niet relevant om te weten hoeveel kinderen iemand heeft. Er wordt toch ook niet vermeld hoeveel ooms en tantes de aankomende student heeft (om maar iets te noemen).
-
vriend-en-metgezel
Ik had er een knipoog achter kunnen zetten…mark1985 schreef: ↑Vandaag, 18:59Hahavriend-en-metgezel schreef: ↑Vandaag, 18:50Dit bericht klopt volgens mij niet. Deze naam ontbreekt iig in de officiële berichtgeving via GerGemInfo.
Jij snapt het niet
Is ‘dhr van Zelfde’ de beheerder van GerGem-info? Wat maakt hem een autoriteit om iets te zeggen over de volgorde van de geïnterviewde mannen?
Hertrouwde weduwnaren zijn toch niet uitgesloten van het ambt?Delftenaar schreef: ↑Vandaag, 19:22 De kans dat iemand die kinderen bij meerdere vrouwen heeft door het curatorium wordt toegelaten zal uiterst klein zijn.
En ja, blijkbaar vinden Gergemmers het prettig om een beeld te vormen van de persoon in kwestie. Er zal heel wat gegoogled zijn op de betreffende namen. En ja, welke kleur haar hij heeft, en of hij een bril draagt, zegt nog minder over een persoon dan het aantal kinderen dat hij heeft.
-
Groepscirkel
Of om te bepalen hoeveel jaar het duurt voordat het "grijs mét bril" is gewordenZita schreef: ↑Vandaag, 20:35Hertrouwde weduwnaren zijn toch niet uitgesloten van het ambt?Delftenaar schreef: ↑Vandaag, 19:22 De kans dat iemand die kinderen bij meerdere vrouwen heeft door het curatorium wordt toegelaten zal uiterst klein zijn.
En ja, blijkbaar vinden Gergemmers het prettig om een beeld te vormen van de persoon in kwestie. Er zal heel wat gegoogled zijn op de betreffende namen. En ja, welke kleur haar hij heeft, en of hij een bril draagt, zegt nog minder over een persoon dan het aantal kinderen dat hij heeft.
- Johann Gottfried Walther
*zucht

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"