Ik vind dit grote onzin.
Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
en onchristelijk
-
MGG
Geen zorgen in zo'n gemeente doet het geen pijn als de mensen die zich erg ergeren niks geven. Ik zou los bij de gasten collecteren en kijken of dit de onkosten dekt
-
Groepscirkel
Het is de vraag of het "heel gewoon" is, ook al komt zo'n happening "gewoon" wel vaak voor. In algemene zin vraag ik mij af of een dominee daar zelf wel gelukkig mee is. Los van deze casus en dominee trouwens, want ik ken de GerGem van Gouda niet.
Dit vinden veel mensen gewoon maar het is niet gewoon.
En onchristelijk? Eigen trouwe gemeenteleden zo 'behandelen' is christelijk?
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
En onchristelijk? Eigen trouwe gemeenteleden zo 'behandelen' is christelijk?
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
MGG
Wat zou er onchristelijk aan kunnen zijn om aan leden te vragen of zij niet met de auto willen komen?
Ik sta versteld bij zulke aanrechtonzin.
Dat het gewoon/normaal is, betekent niet automatisch dat het goed/verstandig is.Job schreef: ↑Gisteren, 17:24Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
T's volgens mij een goed kwartier lopen vanaf het (intercity) station Gouda.merel schreef: ↑Gisteren, 22:52Dat het gewoon/normaal is, betekent niet automatisch dat het goed/verstandig is.Job schreef: ↑Gisteren, 17:24Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
Bijzonder, daar zou ik mij ook wel aan geërgerd hebben, naar mijn mening horen de gemeente leden de 'eregasten' te zijn bij zo'n intrede- en bevestigingsdienst.
Ja, dat klopt inderdaad wel Merel!merel schreef: ↑Gisteren, 22:52Dat het gewoon/normaal is, betekent niet automatisch dat het goed/verstandig is.Job schreef: ↑Gisteren, 17:24Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
Zo hoort een gastvrije gemeente te zijn toch? Dat ‘eigen volk eerst’ is helaas ook al in de kerk gemeengoed. Jammer.
Maar van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe predikant. Hoop dat er nog een beetje dankbaarheid overschiet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Over alles rondom bevestigingen en intredes is al veel geschreven, gemopperd en gejubeld op het forum. Ik heb ook allerlei kanttekeningen bij de invulling van zulke dagen.
Voor nu alleen even deze punten vanuit mij die ik probeerde aan te kaarten:
1) Zowel over hun vorige predikant als over de komst van de nieuwe hoor ik steeds maar een hoop gebrom vanuit onze Goudse forummers. Jammer, ik begrijp het niet zo goed. Is dit een vruchtbare houding? Als je al zo kritisch begint, kun je dan zegen verwachten? Ik beantwoord het gelijk maar, is wel zo makkelijk: nee. [En dan ook nog vooraan willen zitten bij de bevestiging
].
2) Al jaar en dag worden bevestigingen en intredes betiteld als hoogtijdagen. Dat is niet van vandaag of gisteren. Volgens mij krijgen alle predikanten binnen de GG een uitnodiging. Verder is het gebruikelijk dat alle familieleden in eerste, tweede en soms derde graad getuige zijn. Daarnaast is het gewoonte om allerlei vertegenwoordigers van organen uit te nodigen. Dat is toch allemaal niets nieuws? Of worden er gewoon stokken gezocht om mee te slaan en kan de kerkenraad het sowieso niet goed doen?
Ik wens onze Gouwenaars toe dat het halflege glas volgemaakt wordt: "Mijn beker vloeit over".
1) Zowel over hun vorige predikant als over de komst van de nieuwe hoor ik steeds maar een hoop gebrom vanuit onze Goudse forummers. Jammer, ik begrijp het niet zo goed. Is dit een vruchtbare houding? Als je al zo kritisch begint, kun je dan zegen verwachten? Ik beantwoord het gelijk maar, is wel zo makkelijk: nee. [En dan ook nog vooraan willen zitten bij de bevestiging
2) Al jaar en dag worden bevestigingen en intredes betiteld als hoogtijdagen. Dat is niet van vandaag of gisteren. Volgens mij krijgen alle predikanten binnen de GG een uitnodiging. Verder is het gebruikelijk dat alle familieleden in eerste, tweede en soms derde graad getuige zijn. Daarnaast is het gewoonte om allerlei vertegenwoordigers van organen uit te nodigen. Dat is toch allemaal niets nieuws? Of worden er gewoon stokken gezocht om mee te slaan en kan de kerkenraad het sowieso niet goed doen?
Ik wens onze Gouwenaars toe dat het halflege glas volgemaakt wordt: "Mijn beker vloeit over".
Zoiets met de spijker op de kop.Job schreef: ↑Gisteren, 23:31 Over alles rondom bevestigingen en intredes is al veel geschreven, gemopperd en gejubeld op het forum. Ik heb ook allerlei kanttekeningen bij de invulling van zulke dagen.
1) Zowel over hun vorige predikant als over de komst van de nieuwe hoor ik steeds maar een hoop gebrom vanuit onze Goudse forummers. Jammer, ik begrijp het niet zo goed. Is dit een vruchtbare houding? Als je al zo kritisch begint, kun je dan zegen verwachten? Ik beantwoord het gelijk maar, is wel zo makkelijk: nee. [En dan ook nog vooraan willen zitten bij de bevestiging].