Grote ergernissen

pierre27

Re: Grote ergernissen

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef: Gisteren, 17:19 Ik erger me daar ook altijd aan: je bent als gemeentelid wel goed genoeg om te offeren om alle 'onkosten' te betalen maar word verder niet gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Ik vind dit grote onzin.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
KDD

Bericht door KDD »

pierre27 schreef: Gisteren, 17:56
Orchidee schreef: Gisteren, 17:19 Ik erger me daar ook altijd aan: je bent als gemeentelid wel goed genoeg om te offeren om alle 'onkosten' te betalen maar word verder niet gezien.

Ik vind dit grote onzin.
en onchristelijk
MGG

Bericht door MGG »

Geen zorgen in zo'n gemeente doet het geen pijn als de mensen die zich erg ergeren niks geven. Ik zou los bij de gasten collecteren en kijken of dit de onkosten dekt ;).
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef: Gisteren, 17:27 Ik denk dat veel gemeenteleden, zeker die uit Ridderkerk, jaloers zouden zijn op deze ergernis.
?
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Job schreef: Gisteren, 17:24
Posthoorn schreef: Gisteren, 17:00200 genodigden in een kerk van 1300 zitplaatsen. Leden wordt verzocht niet met de auto te komen ivm de genodigden.
Voor de genodigden is een maaltijd beschikbaar tussen de 2 diensten.
Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
Het is de vraag of het "heel gewoon" is, ook al komt zo'n happening "gewoon" wel vaak voor. In algemene zin vraag ik mij af of een dominee daar zelf wel gelukkig mee is. Los van deze casus en dominee trouwens, want ik ken de GerGem van Gouda niet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dit vinden veel mensen gewoon maar het is niet gewoon.
En onchristelijk? Eigen trouwe gemeenteleden zo 'behandelen' is christelijk?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MGG

Bericht door MGG »

Orchidee schreef: Gisteren, 22:17 Dit vinden veel mensen gewoon maar het is niet gewoon.

Wat zou er onchristelijk aan kunnen zijn om aan leden te vragen of zij niet met de auto willen komen?
pierre27

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: Gisteren, 22:37
Orchidee schreef: Gisteren, 22:17 Dit vinden veel mensen gewoon maar het is niet gewoon.

Wat zou er onchristelijk aan kunnen zijn om aan leden te vragen of zij niet met de auto willen komen?
Ik sta versteld bij zulke aanrechtonzin.
merel

Bericht door merel »

Posthoorn schreef: Gisteren, 17:00
pierre27 schreef: Gisteren, 15:04
Posthoorn schreef: Gisteren, 14:52 Alles draait om de genodigden.
Is dat zo? Heb je een voorbeeld erbij of anders jouw broeder...
200 genodigden in een kerk van 1300 zitplaatsen. Leden wordt verzocht niet met de auto te komen ivm de genodigden.
Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
Dat het gewoon/normaal is, betekent niet automatisch dat het goed/verstandig is.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 22:52

200 genodigden in een kerk van 1300 zitplaatsen. Leden wordt verzocht niet met de auto te komen ivm de genodigden.
Dat het gewoon/normaal is, betekent niet automatisch dat het goed/verstandig is.
T's volgens mij een goed kwartier lopen vanaf het (intercity) station Gouda.
Rido91

Bericht door Rido91 »

Bijzonder, daar zou ik mij ook wel aan geërgerd hebben, naar mijn mening horen de gemeente leden de 'eregasten' te zijn bij zo'n intrede- en bevestigingsdienst.
Job

Bericht door Job »

merel schreef: Gisteren, 22:52

Ja, dat klopt inderdaad wel Merel!
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: Gisteren, 14:52 Alles draait om de genodigden.
Zo hoort een gastvrije gemeente te zijn toch? Dat ‘eigen volk eerst’ is helaas ook al in de kerk gemeengoed. Jammer.

Maar van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe predikant. Hoop dat er nog een beetje dankbaarheid overschiet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

Over alles rondom bevestigingen en intredes is al veel geschreven, gemopperd en gejubeld op het forum. Ik heb ook allerlei kanttekeningen bij de invulling van zulke dagen.

Voor nu alleen even deze punten vanuit mij die ik probeerde aan te kaarten:

1) Zowel over hun vorige predikant als over de komst van de nieuwe hoor ik steeds maar een hoop gebrom vanuit onze Goudse forummers. Jammer, ik begrijp het niet zo goed. Is dit een vruchtbare houding? Als je al zo kritisch begint, kun je dan zegen verwachten? Ik beantwoord het gelijk maar, is wel zo makkelijk: nee. [En dan ook nog vooraan willen zitten bij de bevestiging :oO].

2) Al jaar en dag worden bevestigingen en intredes betiteld als hoogtijdagen. Dat is niet van vandaag of gisteren. Volgens mij krijgen alle predikanten binnen de GG een uitnodiging. Verder is het gebruikelijk dat alle familieleden in eerste, tweede en soms derde graad getuige zijn. Daarnaast is het gewoonte om allerlei vertegenwoordigers van organen uit te nodigen. Dat is toch allemaal niets nieuws? Of worden er gewoon stokken gezocht om mee te slaan en kan de kerkenraad het sowieso niet goed doen?

Ik wens onze Gouwenaars toe dat het halflege glas volgemaakt wordt: "Mijn beker vloeit over".
pierre27

Bericht door pierre27 »

Job schreef: Gisteren, 23:31 Over alles rondom bevestigingen en intredes is al veel geschreven, gemopperd en gejubeld op het forum. Ik heb ook allerlei kanttekeningen bij de invulling van zulke dagen.

Voor nu alleen even deze punten vanuit mij die ik probeerde aan te kaarten:

1) Zowel over hun vorige predikant als over de komst van de nieuwe hoor ik steeds maar een hoop gebrom vanuit onze Goudse forummers. Jammer, ik begrijp het niet zo goed. Is dit een vruchtbare houding? Als je al zo kritisch begint, kun je dan zegen verwachten? Ik beantwoord het gelijk maar, is wel zo makkelijk: nee. [En dan ook nog vooraan willen zitten bij de bevestiging :oO].

2) Al jaar en dag worden bevestigingen en intredes betiteld als hoogtijdagen. Dat is niet van vandaag of gisteren. Volgens mij krijgen alle predikanten binnen de GG een uitnodiging. Verder is het gebruikelijk dat alle familieleden in eerste, tweede en soms derde graad getuige zijn. Daarnaast is het gewoonte om allerlei vertegenwoordigers van organen uit te nodigen. Dat is toch allemaal niets nieuws? Of worden er gewoon stokken gezocht om mee te slaan en kan de kerkenraad het sowieso niet goed doen?

Ik wens onze Gouwenaars toe dat het halflege glas volgemaakt wordt: "Mijn beker vloeit over".
Zoiets met de spijker op de kop.
Plaats reactie