Grote ergernissen

Eloesje

Re: Grote ergernissen

Bericht door Eloesje »

merel schreef: Gisteren, 10:36 Afgelopen 7 weken lag de straat voor ons huis open vanwege de vervanging van het riool. Onderwijl raakte een waterleiding beschadigd en moest het waterleidingsbedrijf langs komen om dat te herstellen. De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. Afgelopen vrijdag werd dat afgerond. Gistermiddag kregen we bericht van waterleidingsbedrijf dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden aan de waterleidingen en dat daarvoor de straat weer open gebroken gaat worden. Waarom wordt dat niet tegelijk gedaan?
Oh echt hé, dat lijkt een paar jaar geleden wel op onze situatie. Iedere keer de straat open, echt wel 5 keer achter elkaar. Eerst riool, toen water, nieuwe leidingen, iets verkeerd gegaan, opnieuw aanleggen en iets ophogen. Echt we werden er gek van. Leek wel of er een potje met geld op moest :oO had gewoon goed gepland moeten worden plus de juiste stratenmakers het laten uitvoeren!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 10:36 Afgelopen 7 weken lag de straat voor ons huis open vanwege de vervanging van het riool. Onderwijl raakte een waterleiding beschadigd en moest het waterleidingsbedrijf langs komen om dat te herstellen. De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. Afgelopen vrijdag werd dat afgerond. Gistermiddag kregen we bericht van waterleidingsbedrijf dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden aan de waterleidingen en dat daarvoor de straat weer open gebroken gaat worden. Waarom wordt dat niet tegelijk gedaan?
Het zit 'em niet in de uitvoerders maar in de gemeente. Beleidsambtenaren en juristen. Die hebben de hele caroussel bedacht. Geloof me, elke aannemer wordt hier ook knettergek van.
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: Gisteren, 11:01
Het zit 'em niet in de uitvoerders maar in de gemeente. Beleidsambtenaren en juristen. Die hebben de hele caroussel bedacht. Geloof me, elke aannemer wordt hier ook knettergek van.
Ik ken jouw afkeer van juristen, maar denk dat die weinig van doen hebben met de aanbesteding. De beleidsmensen ook niet. De riolering moest namelijk ook deels op onze grond vervangen worden en wij hebben zelf moeten communiceren met Beheer Openbare Ruimte van de gemeente. Dat was al om horendol van te worden. Gelukkig werkt mijn buurvrouw in de bouw en heeft de communicatie en het aanzwengelen van de gemeente gedaan.

De mannen van de riolering waren prima, dachten mee en die klus was snel geklaard. De uitvoering van de bestrating was verschrikkelijk. Ik denk dat zij effectief nog geen 4 a 5 uur per dag werkten. Hun werkdag hing van schaften en rookpauzes aan elkaar.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 11:17
Wim Anker schreef: Gisteren, 11:01
Ik ken jouw afkeer van juristen, maar denk dat die weinig van doen hebben met de aanbesteding. De beleidsmensen ook niet. De riolering moest namelijk ook deels op onze grond vervangen worden en wij hebben zelf moeten communiceren met Beheer Openbare Ruimte van de gemeente. Dat was al om horendol van te worden. Gelukkig werkt mijn buurvrouw in de bouw en heeft de communicatie en het aanzwengelen van de gemeente gedaan.

De mannen van de riolering waren prima, dachten mee en die klus was snel geklaard. De uitvoering van de bestrating was verschrikkelijk. Ik denk dat zij effectief nog geen 4 a 5 uur per dag werkten. Hun werkdag hing van schaften en rookpauzes aan elkaar.
Je snapt er niet veel van en blamed vooral anderen. Dit is hoe NL het heeft bedacht (incl. arbeiders, beloningen etc. Enig idee hoe dat werkt?) Alles! is bedacht door beleidsambtenaren (die verzinnen ook de aanbestedingsregels.....) en geaccordeerd door de gemeenteraad. Stem wijs de volgende keer zou ik adviseren.
merel

Bericht door merel »

Tuurlijk wim, ik ben het niet met jou eens en begrijp het daarom niet zo goed.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 12:46 Tuurlijk wim, ik ben het niet met jou eens en begrijp het daarom niet zo goed.
Dat je het allemaal niet zo goed snapt blijkt eruit dat je niet verder komt dan wat mopperen op de uitvoerenden (die een salaris krijgen waarvoor jij nog geen anderhalve dag hoeft te werken) en wat mopperen op planning (wat alle slimme mensen - zoals jij - niet opgelost krijgen) maar wat zij maar moeten snappen.

T'is typisch een gevalletje van het bekritiseren van dingen die men zelf met geen vinger wilt aanroeren. Lekker trappen naar beneden.

Kleine vraag, heb je familie, goede kennissen in dit wereldje? Van uitvoerders, aannemers, onderaannemers, zzp'ers, uitzendbureau's? Weet jij wat men betaalt (per uur) voor een koppel! stratenmakers? Vraag hun eens hoe het werkt. (en waarom de burgers de hik kunnen krijgen met hun gezeur volgens hun).

Overigens ben ik een positief man die goed denkt van de medemens, dus ik ga ermaar vanuit dat je het niet snapt. Anders zou het wel erg kwaaddenkend zijn.
Job

Bericht door Job »

Wim Anker schreef: Gisteren, 14:14
merel schreef: Gisteren, 12:46 Tuurlijk wim, ik ben het niet met jou eens en begrijp het daarom niet zo goed.
Dat je het allemaal niet zo goed snapt blijkt eruit dat je niet verder komt dan wat mopperen op de uitvoerenden (die een salaris krijgen waarvoor jij nog geen anderhalve dag hoeft te werken) en wat mopperen op planning (wat alle slimme mensen - zoals jij - niet opgelost krijgen) maar wat zij maar moeten snappen.

T'is typisch een gevalletje van het bekritiseren van dingen die men zelf met geen vinger wilt aanroeren. Lekker trappen naar beneden.

Kleine vraag, heb je familie, goede kennissen in dit wereldje? Van uitvoerders, aannemers, onderaannemers, zzp'ers, uitzendbureau's? Weet jij wat men betaalt (per uur) voor een koppel! stratenmakers? Vraag hun eens hoe het werkt. (en waarom de burgers de hik kunnen krijgen met hun gezeur volgens hun).

Overigens ben ik een positief man die goed denkt van de medemens, dus ik ga ermaar vanuit dat je het niet snapt. Anders zou het wel erg kwaaddenkend zijn.
Een positief man :haha
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Laat ik nu juist diep respect hebben voor al die handwerk mannen, die zulke werkzaamheden uitvoeren!!
Je moet eens een uurtje meekijken wat ze doen...
En het salaris is idd droevig...

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Orchidee schreef: Gisteren, 14:57 Laat ik nu juist diep respect hebben voor al die handwerk mannen, die zulke werkzaamheden uitvoeren!!
Je moet eens een uurtje meekijken wat ze doen...
En het salaris is idd droevig...

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Juist! Maar voor hun verder geen lintjes of zo.
merel

Bericht door merel »

Dat positieve mens weet je goed te verbloemen ;) Verder staat jouw post bol van de onjuiste aannames

Toevallig hebben wij afgelopen jaar tijdens een vakantie zelf onze eigen tuin opgehoogd en bestraat. Niet met machines, maar zelf grond en zand scheppen en kruien, egaliseren en straten. We weten dus wel degelijk hoe het werkt. Daarnaast hebben wij diverse mensen om ons heen uit dat wereldje. Zij zijn niet alleen werkzaam als uitvoerder, maar staan zelf ook 'aan de schop'.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik heb verschillende familieleden die werkzaam zijn in het grondwerk maar die krijgen niet slecht betaald hoor.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bourdon16 schreef: Gisteren, 15:07 Ik heb verschillende familieleden die werkzaam zijn in het grondwerk maar die krijgen niet slecht betaald hoor.
Stratenmakers?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 15:04

Dat positieve mens weet je goed te verbloemen ;) Verder staat jouw post bol van de onjuiste aannames

Toevallig hebben wij afgelopen jaar tijdens een vakantie zelf onze eigen tuin opgehoogd en bestraat. Niet met machines, maar zelf grond en zand scheppen en kruien, egaliseren en straten. We weten dus wel degelijk hoe het werkt. Daarnaast hebben wij diverse mensen om ons heen uit dat wereldje. Zij zijn niet alleen werkzaam als uitvoerder, maar staan zelf ook 'aan de schop'.
Prima hoor. Je zou eens kunnen chatgpt'en op aanbesteden, prijsdruk etc. En op regelgeving, vergunningen enz.
Maar fatsoenlijk een gesprek voeren gaat niet lukken als men echt denkt te weten waar het over gaat door zelf weleens een tuintje opgehoogd te hebben.
merel

Bericht door merel »

Excuses aanvaard :)
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.

Overigens is het niet of matig afstemmen van werkzaamheden in de openbare ruimte soms wel een ergernis. Al helpt het mij om in het oog te houden dat men het doet voor ons comfort. Zoals de verzwaring van het stroomnet. Mijn erf, omdat daar kabels door lopen, is inmiddels 5 keer open geweest. Of ze komen zo graag omdat we goeie koffie hebben, dat kan ook :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie