Draag je oranje met koningsdag?

Plaats reactie

Peiling loopt tot Morgen, 13:00

ja altijd
2
12%
nee nooit
11
65%
soms
4
24%

Totaal aantal stemmen: 17

Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Van oudsher ben ik gewend, en heb het bij mijn kinderen gedaan, oranje te dragen met Koninginnedag /koningsdag. Nu zit het er nog in en ik was blij dat ik nog een jurk met oranje in de kast had hangen. Mijn zoon kwam ook met een oranje T-shirt uit bed(weet niet of dat toevallig is).
Helaas is bij de brand een tijdje geleden de vlag en mast verloren gegaan en ik heb er nog geen erg in gehad om een andere te kopen. Maar normaal vlagde ik ook altijd.
Ook wilde ik nog wel eens oranje tompoucen kopen maar die zat ik altijd alleen op te eten dus daar ben ik maar mee gestopt.
Dragen jullie oranje? En/of hebben jullie andere tradities met koningsdag?
Bertiel

Re: Draag je oranje met koningsdag?

Bericht door Bertiel »

Als ik hier in Duitsland mensen in oranje tegenkom ga ik spontaan Duits praten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
JoP

Bericht door JoP »

Oranje draag ik niet, maar vind het wel leuk om de vlag uit te steken. Verder moet ik onder dwang tompoucen gaan halen. Dan maar heel vroeg om niet in een rij van tientallen meters terecht te komen
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik draag blauw met beige en mosgroen. Ik vond het een mooie dag om de buitenboel van mijn moeder schoon te maken. Dus ik ben in de weer met hogedrukspuit en bezem de tegels aan het ontgroenen en met een lang ding met een bezem die water spuit het overstek (zo schijnt die rand tussen dakpannen en huis te heten) van groen weer wit te poetsen. Ik zie nu zelf ook groen, want het druipt allemaal op mij. Maar die beige trui was vrij saai, dus met groen is hij eigenlijk leuker.
Nog geen tompoes op. Vorige week had ik er al twee van mijn favoriete bakker op, dus de nood was niet heel hoog.
Martijn

Bericht door Martijn »

Zita schreef: Vandaag, 15:37 Ik draag blauw met beige en mosgroen. Ik vond het een mooie dag om de buitenboel van mijn moeder schoon te maken. Dus ik ben in de weer met hogedrukspuit en bezem de tegels aan het ontgroenen en met een lang ding met een bezem die water spuit het overstek (zo schijnt die rand tussen dakpannen en huis te heten) van groen weer wit te poetsen. Ik zie nu zelf ook groen, want het druipt allemaal op mij. Maar die beige trui was vrij saai, dus met groen is hij eigenlijk leuker.
Nog geen tompoes op. Vorige week had ik er al twee van mijn favoriete bakker op, dus de nood was niet heel hoog.
Lekker klusje...
Kun je ook aan een professional overlaten ;)
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Hier vlaggen we altijd maar verder doen we er weinig aan. Ik heb voor 2 kinderen tompoucen gehaald, de rest van het gezin vind ze niet lekker :)
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben vanmorgen wel even op zoek geweest naar mijn oranje jas, maar die ligt denk ik nog op kantoor. Dat vond ik voor vandaag wel jammer.

Vandaag wel gevlagd, Een rondrit van 75 km gefietst, naar een koningsdagconcert geweest waar het zoontje van een vriendin zong, en vooraf naar de aubade in Gouda, naar mijn ouders, en vanavond heel gedeprimeerd door mijn oude dorp gefietst waar hele series dronken mensen haar huis (neem ik aan) liepen zo rond een uur of half acht.

Ik koop geen oranje eten meestal, maar de vlag vind ik wel belangrijk. Ter ere van de constitutionele monarchie, denk ik dan maar;-).
Plaats reactie