Kleine ergernissen

ZWP

Re: Kleine ergernissen

Bericht door ZWP »

Zita schreef: 06 apr 2026, 22:56 Ik durf niet met beide handen vol op een roltrap te stappen. Heel raar. In beide handen een big shopper/weekendtas/rolkoffer is echt geen optie. Beide tassen in één hand om dan die trapleuning vast te kunnen houden, kan wel. Met lege handen op de roltrap stappen lukt prima zonder de trapleuning vast te houden. En die onlogica ergert mij.
Met in beide handen iets zwaars ben je toch minder stabiel. En als de roltrap dan even een kleine hapering heeft, heb je geen hand vrij om snel de leuning te pakken.
Dus ik vind het niet zo onlogisch!
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik ben bijna 20 jaar geleden zo'n 3 meter voorover van trap gevallen omdat ik met mijn hak bleef haken. Sindsdien raad ik iedereen aan: houd de leuning vast! Mijn angst voor trappen is, hoewel verminderd, nooit meer helemaal over gegaan.
Een roltrap zal nog meer schade toebrengen. Dus luister naar wat je onbewuste je vertelt. (ook zonder koffers )
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 07 apr 2026, 10:13 Ik ben bijna 20 jaar geleden zo'n 3 meter voorover van trap gevallen omdat ik met mijn hak bleef haken. Sindsdien raad ik iedereen aan: houd de leuning vast! Mijn angst voor trappen is, hoewel verminderd, nooit meer helemaal over gegaan.
Een roltrap zal nog meer schade toebrengen. Dus luister naar wat je onbewuste je vertelt. (ook zonder koffers Afbeelding)
Herkenbaar. Mijn collega is na een val van een trap overleden. Ik hield altijd al de leuning vast en nu nog steviger.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Omdat dagelijks duizenden mensen dezelfde bewegende band vasthouden, vormen ze een verzamelplek voor bacteriën en virussen. Ik probeer ze daarom zo min mogelijk vast te houden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Bacteriën en virussen bouw je weerstand voor op. Een val niet. Bovendien kan je je handen wassen. Ik vind trapleuningen ook smerig maar dat toch liever dan een val.

merel

Bericht door merel »

De muziek en het gescheld op de bouw naast ons. Afgelopen winter, met de ramen dicht, had ik daar geen last van. Deze week, met ramen open, is het ergerlijk. Pas na 15.00 uur wordt het stiller.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Een klantenservice robot die het onmogelijk vindt dat ik mijn laadpas op 7 april 2026 heb aangevraagd want dat is in de toekomst. Het is nu immers nog maar 2024.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Elk jaar maar weer die mensen verheerlijking in de vorm van diverse lintjes die uitgereikt worden.
Zoveel mensen die (ook nog vaak onzichtbaar) veel meer of net zoveel voor de naasten doen en betekenen maar niet eens gezien en/of erkend worden.
Ik zou persoonlijk echt bedanken voor die 'eer'.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Orchidee schreef: Gisteren, 20:12 Elk jaar maar weer die mensen verheerlijking in de vorm van diverse lintjes die uitgereikt worden.
Zoveel mensen die (ook nog vaak onzichtbaar) veel meer of net zoveel voor de naasten doen en betekenen maar niet eens gezien en/of erkend worden.

Wat een onzin zeg!!! Heel dankbaar dat mijn moeder er gisteren één heeft mogen ontvangen! Dik en dik verdiend! Al meer dan 50 jaar zet ze zich met grote liefde en inzet in voor de kerk en haar naasten! We hebben als kinderen geen moment getwijfeld om hem aan te vragen. En wat was ze er dankbaar voor, ze heeft de hele dag lopen stralen van oor tot oor!
En zoals ze zelf zei: de grootste dank is aan God die haar al die jaren er de kracht voor heeft gegeven!
Zeker de helft van de gedecoreerde in ons dorp had zich ingezet voor zijn kerkelijke gemeente(van gginned tot pkn) en dus voor Gods Koninkrijk! En ik heb alleen maar hele dankbare gelukkige mensen gezien gisteren bij de ceremonie.
En dat er mensen zijn die hem niet krijgen ondanks dat ze veel in stilte doen komt dat omdat hij gewoonweg niet wordt aangevraagd door mensen in hun omgeving.
Het kost veel werk ja dat weet ik nu uit ervaring maar als je vind dat iemand hem verdiend dan heb je dat er voor over!
Dus sorry ik ben het 100.000% niet met je eens!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Job

Bericht door Job »

aggieoudje schreef: Gisteren, 20:39
Orchidee schreef: Gisteren, 20:12 Elk jaar maar weer die mensen verheerlijking in de vorm van diverse lintjes die uitgereikt worden.

Wat een onzin zeg!!! Heel dankbaar dat mijn moeder er gisteren één heeft mogen ontvangen! Dik en dik verdiend! Al meer dan 50 jaar zet ze zich met grote liefde en inzet in voor de kerk en haar naasten! We hebben als kinderen geen moment getwijfeld om hem aan te vragen. En wat was ze er dankbaar voor, ze heeft de hele dag lopen stralen van oor tot oor!
En zoals ze zelf zei: de grootste dank is aan God die haar al die jaren er de kracht voor heeft gegeven!
Zeker de helft van de gedecoreerde in ons dorp had zich ingezet voor zijn kerkelijke gemeente(van gginned tot pkn) en dus voor Gods Koninkrijk! En ik heb alleen maar hele dankbare gelukkige mensen gezien gisteren bij de ceremonie.
En dat er mensen zijn die hem niet krijgen ondanks dat ze veel in stilte doen komt dat omdat hij gewoonweg niet wordt aangevraagd door mensen in hun omgeving.
Het kost veel werk ja dat weet ik nu uit ervaring maar als je vind dat iemand hem verdiend dan heb je dat er voor over!
Begrijp heel goed dat je zoiets uit grote liefde en respect aanvraagt. Een mooi gebaar naar je moeder toe!

Tegelijk voel ik Orchidee goed aan, vind het bij christenen altijd wat wringen, al kunnen de mensen die het krijgen er natuurlijk niets aan doen. Maar wij zijn maar onnutte dienstknechten.

Maar vooruit, misschien moet ik/moeten we het ook niet groter maken dan het is. De één bedankt iemand hartelijk met woorden, de ander geeft een doos chocolaatjes, weer een ander vraagt een lintje aan. Het komt allemaal op hetzelfde neer: we zien hoe je je inzet en dat wordt gewaardeerd.
KDD

Bericht door KDD »

Job schreef: Gisteren, 20:51
aggieoudje schreef: Gisteren, 20:39

Begrijp heel goed dat je zoiets uit grote liefde en respect aanvraagt. Een mooi gebaar naar je moeder toe!

Tegelijk voel ik Orchidee goed aan, vind het bij christenen altijd wat wringen, al kunnen de mensen die het krijgen er natuurlijk niets aan doen. Maar wij zijn maar onnutte dienstknechten.

Maar vooruit, misschien moet ik/moeten we het ook niet groter maken dan het is. De één bedankt iemand hartelijk met woorden, de ander geeft een doos chocolaatjes, weer een ander vraagt een lintje aan. Het komt allemaal op hetzelfde neer: we zien hoe je je inzet en dat wordt gewaardeerd.
Ik ben 99.999% met aggieoudje eens! En over christelijk gesproken:

Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ik zit er nog verder over na te denken orchidee.
Stel jou geliefde vragen hem voor je aan in het geheim(zoals dat over het algemeen gaat) omdat ze vinden dat je hem absoluut verdiend.
En je komt daar in het gemeentehuis met een smoes.
Een zaal vol met mensen en de burgemeester noemt jou naam en roept je naar voren dan weiger jij dus voor de ogen van al die mensen(en voor het oog van heel veel live meekijkende mensen aangezien het in ons dorp live wordt uitgezonden).
Heel aardig voor de mensen die vonden dat je hem absoluut verdiende.
Zou maar heel duidelijk zijn tegen de mensen om je heen! Anders staan zij en jij aardig voor paal :nonnon

(Overigens vond de ger gem in ned dominee het ook heel normaal want hij was aanwezig omdat 1 van zijn ouderlingen er ook één kreeg!)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tja, ieder zijn of haar ding, wist niet dat het zoveel emoties geeft, maar ik hoop echt dat de mensen die mij kennen en liefhebben mij nooit met zoiets zouden 'verrassen' want echt ik hoef zo'n lintje niet, ik 'verdien' het niet en wil het niet, dit is geen nederige hoogmoed van mij, er zijn zoveel mensen die zoveel meer doen en betekenen voor hun naasten en zelfs mensen die zgn 'niets doen' zijn vaak zoveel meer waard om gewaardeerd te worden maar die worden niet 'gezien' en ook niet 'geridderd'.
Het is wel genade als je zoveel kan en mag betekenen voor anderen in je leven.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Job

Bericht door Job »

aggieoudje schreef: Gisteren, 21:15 Ik zit er nog verder over na te denken orchidee.
Stel jou geliefde vragen hem voor je aan in het geheim(zoals dat over het algemeen gaat) omdat ze vinden dat je hem absoluut verdiend.
En je komt daar in het gemeentehuis met een smoes.
Een zaal vol met mensen en de burgemeester noemt jou naam en roept je naar voren dan weiger jij dus voor de ogen van al die mensen(en voor het oog van heel veel live meekijkende mensen aangezien het in ons dorp live wordt uitgezonden).
Heel aardig voor de mensen die vonden dat je hem absoluut verdiende.
Zou maar heel duidelijk zijn tegen de mensen om je heen! Anders staan zij en jij aardig voor paal :nonnon

(Overigens vond de ger gem in ned dominee het ook heel normaal want hij was aanwezig omdat 1 van zijn ouderlingen er ook één kreeg!)
Jullie hebben goed ingeschat dat het jullie moeder goed zou doen. Zo zullen de mensen rondom Orchidee vast ook wel weten dat ze haar er niet zo blij mee zouden maken. Niets mis met beide manieren van ernaar kijken. Het is je moeder hartelijk gegund!

Nu het er toch over gaat: ik zie in het dagelijks leven gedecoreerden eigenlijk zelden het draagteken dragen.
Plaats reactie