Klopt. Volgens mij vertrekken ze van OGGiN / GGiN naar de GG / HHK. Van de GG stroomt het ook weer door naar HHK.
Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
in de gemeentes waar veel overkomst is, is dit vrij standaard. Echter daarmee heb je nog niet, dat de overkomers hun denkwijze van vorige kerkverband verloren hebben
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Wij doen dat niet als ze van de HHK naar de GGiN overkomen. Ik zal de kerkenraad er eens op attenderen. 
Ik weet er in onze gemeente meerderen. Waaronder mijn echtgenoot. En wat me vooral trof is hoe de ouders van hen er op reageerden. Alsof ze liever hadden dat ze naar een veel
'lichtere' waren gegaan dan naar een 'zwaardere' (ik heb een hekel aan die benamingen maar weet ook niet hoe het nu anders te verwoorden).
Dat is niet overal het geval.Bobber schreef:Ik heb @Zeeuw wel eens zien schrijven dat ze bij overkomst naar zijn gemeente eerst een soort cursus (overkomstavonden??) krijgen.
Is dat niet overal het geval?
In onze gemeente eenmalig en in Waddinxveen bijvoorbeeld: 5 bijeenkomsten.
Heel verschillend dus.
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!