Predikanten uit ander kerkverband

Job

Re: Predikanten uit ander kerkverband

Bericht door Job »

DDD schreef: 13 apr 2026, 23:53
Job schreef:Tsja, weet je, als je zo duidelijk noemt in welke gemeente je zit: het is met twee vingers in de neus na te gaan wie er niet uitgenodigd worden. 1+1=2. Gewoon niet handig om dat hier openbaar uit te meten terwijl je alleen maar één mailtje hebt gedaan.
Nou het lijkt me niet in eerste instantie een forumlid te verwijten dat hij zoiets hier meldt. Als er verschillen van inzicht zijn, dan kun je die hier bespreken.
Dat is zo, ik vind het prima, maar als je de naam van je gemeente noemt is het nu eenmaal simpel na te gaan om wie het dan gaat.
DDD

Bericht door DDD »

Alblasserdam schreef: 13 apr 2026, 22:50
DDD schreef: 13 apr 2026, 22:39 Op zich eens, maar laten we niet hopen dat iedere kerkenraad die vindt dat een ander verwarring veroorzaakt (lees: iets anders vindt dan jij) gelijk met kerkrechtelijke stappen geconfronteerd moet worden.

Dat zou de ultieme consequentie van eigen kortzichtigheid kunnen zijn, maar dat lijkt me werkelijk niet aangewezen.

Overigens zijn er in de GG ook predikanten ter linkerzijde die als ze commentaar krijgen op hun preek dan zelf niet meer willen komen. In dat geval ben je zelf ook verantwoordelijk voor het uitblijven van een zinnig gesprek.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat het niet consequent is om te beweren dat een predikant verwarrende dingen zegt en dan verder niks te doen: als iemand een ketter is, moet hij aangepakt worden. Als iemand geen ketter is, kan hij gewoon uitgenodigd worden.
Iets verwarrends zeggen, is nog niet hetzelfde als ketters zijn. Dat heeft heel weinig met elkaar te maken zelfs.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 13 apr 2026, 23:45 Tsja, weet je, als je zo duidelijk noemt in welke gemeente je zit: het is met twee vingers in de neus na te gaan wie er niet uitgenodigd worden. 1+1=2. Gewoon niet handig om dat hier openbaar uit te meten terwijl je alleen maar één mailtje hebt gedaan.
Don't shoot the messenger.
Plaats reactie