Wel mooie gedachten @dia.
Ik voel me gewoon mezelf. En als ik achterom kijk mijn verre familie in dan heb ik "allerlei landen in mijn bloed": België, Spanje, vooral veel Nederland. Geef niets toch? Ik heb die gedachten niet zo, die jij hebt maar vind het wel goed geschreven.
Wat voor Europeaan ben jij?
-
Amstelodamense
Re: Wat voor Europeaan ben jij?
Vandaag ben ik een opgeluchte Europeaan: Orban naar huis gestuurd, overwinning voor Europees denken. Erg blij mee.
Dat is wel een overwinning voor Europees denken, maar niet iets om je over te verheugen.Amstelodamense schreef: ↑13 apr 2026, 16:14 Vandaag ben ik een opgeluchte Europeaan: Orban naar huis gestuurd, overwinning voor Europees denken. Erg blij mee.
Wij moeten dan binnenkort 90 miljard aftikken naar een (ander) corrupt regime. Dat als eerste.
De verkiezingen zijn vanuit alle richtingen gemanipuleerd: Brussel, Duitsland en zeker Oekraïne. Zelensky betaalde mensen om zich voor te doen als demonstranten terwijl ze intussen pijpleidingen opblazen. Viktor moest verliezen om de EU in staat te stellen oorlog te voeren met Rusland. Het is de bestemmingsdatum van de EU. Viktor was de laatste stem van rede in Europa.
Vast. Ga je dit dit keer wel onderbouwen? EU heeft er vrij veel belang bij dat Oekraine geen vazalstaat wordt van Rusland (Anders heb je straks Rusland met heel veel invloed in Baltische Staten en Polen en mogelijk andere landen die al bij EU horen), maar ook EU zit niet op oorlog te wachten.refo schreef: ↑13 apr 2026, 16:56Dat is wel een overwinning voor Europees denken, maar niet iets om je over te verheugen.Amstelodamense schreef: ↑13 apr 2026, 16:14 Vandaag ben ik een opgeluchte Europeaan: Orban naar huis gestuurd, overwinning voor Europees denken. Erg blij mee.
Wij moeten dan binnenkort 90 miljard aftikken naar een (ander) corrupt regime. Dat als eerste.
De verkiezingen zijn vanuit alle richtingen gemanipuleerd: Brussel, Duitsland en zeker Oekraïne. Zelensky betaalde mensen om zich voor te doen als demonstranten terwijl ze intussen pijpleidingen opblazen. Viktor moest verliezen om de EU in staat te stellen oorlog te voeren met Rusland. Het is de bestemmingsdatum van de EU. Viktor was de laatste stem van rede in Europa.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe Oekraine als oorlogszuchtig wordt neergezet en Rusland als de betrouwbare buurman.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo schreef: ↑13 apr 2026, 16:56Dat is wel een overwinning voor Europees denken, maar niet iets om je over te verheugen.Amstelodamense schreef: ↑13 apr 2026, 16:14 Vandaag ben ik een opgeluchte Europeaan: Orban naar huis gestuurd, overwinning voor Europees denken. Erg blij mee.
-
Amstelodamense
Ik ben bang van wel. Kom meer dit soort ideeën tegen, zelfs bij intelligente mensen.Jeremiah schreef: ↑13 apr 2026, 17:45refo schreef: ↑13 apr 2026, 16:56Dat is wel een overwinning voor Europees denken, maar niet iets om je over te verheugen.Amstelodamense schreef: ↑13 apr 2026, 16:14 Vandaag ben ik een opgeluchte Europeaan: Orban naar huis gestuurd, overwinning voor Europees denken. Erg blij mee.
De verkiezingen zijn vanuit alle richtingen gemanipuleerd: Brussel, Duitsland en zeker Oekraïne. Zelensky betaalde mensen om zich voor te doen als demonstranten terwijl ze intussen pijpleidingen opblazen. Viktor moest verliezen om de EU in staat te stellen oorlog te voeren met Rusland. Het is de bestemmingsdatum van de EU. Viktor was de laatste stem van rede in Europa.je bent niet serieus toch?
Dat kan alleen als je je volstrekt afsluit voor de werkelijkheid. Het lijdt geen twijfel dat Vance in Hongarije was voor de verkiezingen, maar refo noemt niet dat er Amerikaanse inmenging was.
-
Amstelodamense
Dat afsluiten van de werkelijkheid zie je volop gebeuren hier op het forum....ik kan er niet bij.
Maar iemand die Victor Orban, die allerlei democratische instellingen om zeep heeft geholpen, die andersdenkende burgemeesters kapotprocedeerde met eindeloze staatsfinancien, die allerlei mensen op cruciale posten benoemde die met zijn beleid meeging en de anderen heeft weggepest, als 'laatste stem der rede' noemt, die heeft gewoon zelf geen helder zicht op de werkelijkheid.
Ik was ongeveer vijf jaar geleden in Boedapest, en toen durfden mensen zich al niet eens uit te spreken over politiek. Kan je nagaan wat een intimidatie daar was. Maar goed, nu heeft de meerderheid tegen hem gestemd. En kan het herstel van de democratie beginnen.
Ik was ongeveer vijf jaar geleden in Boedapest, en toen durfden mensen zich al niet eens uit te spreken over politiek. Kan je nagaan wat een intimidatie daar was. Maar goed, nu heeft de meerderheid tegen hem gestemd. En kan het herstel van de democratie beginnen.
-
MGG
Ik ben blij met de uitslag, maar wie zich verdiept in de winnaar zal niet zo hard juichen. Vergeleken met Orban ben ik blij. Maar om te doen alsof dit de grootste democraat is die alle corruptie zal doen verdwijnen...
Dat is hij vast niet, maar het is ook wel prettig dat we niet meer het land zitten waarvan de regering ongeveer zo pro-Poetin is als Denk pro- Erdogan is.
Zoals mijn Hongaarse collega zei: Het is niet Orban, dat is al heel wat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
- J.C. Philpot
Ik vind het dubbel. Enerzeids was Orban niet een zeer moreel hoogstaand figuur en in dat opzicht wat mij betreft geen lichtend voorbeeld.
Anderzeids was het fijn dat hij als luis in de pels van Europa fungeerde, en zich teweer stelde tegen de liberaal-progressieve Europese waarden, in onderwerpen zoals migratie, LGBTQ-rechten en nationale soevereiniteit.
Anderzeids was het fijn dat hij als luis in de pels van Europa fungeerde, en zich teweer stelde tegen de liberaal-progressieve Europese waarden, in onderwerpen zoals migratie, LGBTQ-rechten en nationale soevereiniteit.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield