Kleine ergernissen

Arja

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Arja »

Zeeuw schreef: 02 apr 2026, 15:13
J.C. Philpot schreef: 02 apr 2026, 14:06 Het feit dat ik 8 online vergaderingen heb vandaag.
Heerlijk. 2e of 3e beeldscherm erbij, zogenaamd geconcentreerd kijken en achterstallig werk bijwerken. :)
Dat is erg veel.
Hoop dat ze niet even "zwaar" zijn.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

J.C. Philpot schreef:Het feit dat ik 8 online vergaderingen heb vandaag.
Je zal ze zelf geaccepteerd hebben
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 02 apr 2026, 15:12 Mijn vrouw neemt me ook al niet serieus:

Point Blur_Apr022026_150919.jpg
:yahoo

Je zou nu wel even een beeld van Wim moeten hebben. ;)
DDD

Bericht door DDD »

Chrisje72 schreef: 02 apr 2026, 23:00
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Niet iedereen gaat over zijn eigen agenda.

Maar Quinton House is erg leuk en in een prachtige omgeving.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

DDD schreef:

Ik zit hier nog over na te denken, en dat in combinatie met het andere topic over ontspannen. Voor de meeste mensen is een werkdag 8 uur ongeveer. Als je daarin 8 meetings hebt dan moeten die meetings toch ook voorbereiding en opvolging hebben(behalve evt dagstarts, die gaan meestal niet zo diep). Dan kan ik me zomaar voorstellen dat je in je hoofd niet kan ontspannen omdat alles onverwerkt blijft hangen. Zelfs als je zelf niet over je agenda gaat dan zou ik nog minstens 2 uur focustijd per dag (automatisch laten) inplannen. Om tijd te hebben om dingen af te ronden.
newton

Bericht door newton »

En als aanvulling daarop; geen meetings van een half uur of een uur, maar max 25 of 50 minuten, zodat er in elk geval een beetje tijd overblijft voor een sanitaire stop of om wat koffie te halen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bij veel meetings kan je dat gewoon tussendoor doen; gewoon even de camera uit.
DDD

Bericht door DDD »

Chrisje72 schreef: 04 apr 2026, 04:07
DDD schreef:

Ik zit hier nog over na te denken, en dat in combinatie met het andere topic over ontspannen. Voor de meeste mensen is een werkdag 8 uur ongeveer. Als je daarin 8 meetings hebt dan moeten die meetings toch ook voorbereiding en opvolging hebben(behalve evt dagstarts, die gaan meestal niet zo diep). Dan kan ik me zomaar voorstellen dat je in je hoofd niet kan ontspannen omdat alles onverwerkt blijft hangen. Zelfs als je zelf niet over je agenda gaat dan zou ik nog minstens 2 uur focustijd per dag (automatisch laten) inplannen. Om tijd te hebben om dingen af te ronden.
Dat ligt erg aan je functie. Er zijn veel bestuurders die bijeenkomsten niet voorbereiden. Vandaar dat de deskundigen in zo'n bijeenkomst alles wat iedereen al had kunnen lezen nog eens vertellen. Dan nemen de bestuurders een besluit en vervolgens denken ze er niet meer over na. Althans, zo gaat het soms. Dat heet daadkrachtig besturen. Het heeft niet min voorkeur, maar ok.

Verder kun je ook acht adviesgesprekken hebben, waarvan je de aantekeningen ter plekke maakt. Mijn huisarts heeft wel 20 besprekingen op een dag en misschien nog wel meer.

Maar verder erg eens. Het is geen goede manier van tijdsindeling in de meeste functies, maar zo komt het soms uit.
merel

Bericht door merel »

Ik ben blij dat ik weinig digitale meetings heb. Ik log in mijn hoofd bij de eerste zin uit.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het heel praktisch. Heb er bijna elke dag wel een of een paar. Veel prettiger dan telefoongesprekken, wat mij betreft.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De capsule bevindt zich inmiddels dichter bij de maan dan bij de aarde en is dus over de helft van de reis. Rond het middaguur zaterdag bevinden de astronauten zich op ruim 240 miljoen kilometer van de aarde. De maan bevindt zich nog zo'n 200 miljoen kilometer afstand.
https://www.nu.nl/wetenschap/6391534/orion-capsule-artemis-ii-heeft-de-maan-in-het-vizier-ruimtereis-over-de-helft.html

Wat een druiloren zeg. En dit is maar 1 van de vele fouten.
refo

Bericht door refo »

Wim Anker schreef: 04 apr 2026, 12:17
De capsule bevindt zich inmiddels dichter bij de maan dan bij de aarde en is dus over de helft van de reis. Rond het middaguur zaterdag bevinden de astronauten zich op ruim 240 miljoen kilometer van de aarde. De maan bevindt zich nog zo'n 200 miljoen kilometer afstand.
https://www.nu.nl/wetenschap/6391534/or ... helft.html

We gaan gelijk maar door naar Mars, dacht de journalist. We zijn nu toch onderweg.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 04 apr 2026, 12:14 Ik vind het heel praktisch. Heb er bijna elke dag wel een of een paar. Veel prettiger dan telefoongesprekken, wat mij betreft.
Ik bel liever. Dan ben ik minder afgeleid. Tijdens een 1 op 1 meeting ben ik afgeleid door de achtergrond van iemand en afgelopen week tijdens de ALV haakte ik al na de eerste sheet af.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 04 apr 2026, 13:04
Wim Anker schreef: 04 apr 2026, 12:17
https://www.nu.nl/wetenschap/6391534/or ... helft.html

We gaan gelijk maar door naar Mars, dacht de journalist. We zijn nu toch onderweg.
Maar los hiervan vind ik de beelden fascinerend. Vooral die van de aarde. Tsjongejonge, wat zijn we maar een klein bolletje in dat grote heelal en wat maken wij mensjes ons toch druk. Maar we zijn minder dan stofjes. Ik vind het bevrijdend en relativerend om te zien.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik durf niet met beide handen vol op een roltrap te stappen. Heel raar. In beide handen een big shopper/weekendtas/rolkoffer is echt geen optie. Beide tassen in één hand om dan die trapleuning vast te kunnen houden, kan wel. Met lege handen op de roltrap stappen lukt prima zonder de trapleuning vast te houden. En die onlogica ergert mij.
Plaats reactie