Homoseksualiteit

merel

Re: Homoseksualiteit

Bericht door merel »

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/32 ... n-homo-is/

Wat een mooi pastoraal antwoord. Ik schrik trouwens wel van de eerste alinea van het antwoord.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

https://kerkdienstgemist.nl/stations/58 ... 4020000584
homoseksualiteit in het licht van de bijbel
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
DDD

Bericht door DDD »

Een mooi antwoord inderdaad. En ik verbaas mij erover dat zulke dingen in kerkelijke gemeenten voorkomen. Ik heb daar zelf nooit iets van gemerkt.

Verder denk ik dat zelfacceptatie ook prima mogelijk is zonder dat je als homo seksueel actief bent. Maar een relatie is wel veel meer dan alleen seksualiteit natuurlijk. Hoewel je als 'alleenstaande' ook vriendschappen kunt hebben die heel wat relaties overstijgen, zonder dat seksualiteit daarin een rol speelt.

Los daarvan denk ik wel dat het voor het psychisch welbevinden van homo's beter is om homoseksualiteit als zodanig niet te problematiseren. Dus wat dat betreft, begrijp ik de vader wel. Ik zou het een onmogelijk dilemma vinden, het scheuren van de kerk of het scheuren van het gezin. Ik denk dat je als ouders je kinderen en de kerkenraad heel goed mee kunt geven dat je op dit punt anders denkt, en dat je er begrip voor hebt als je kind om die reden een andere kerk zoekt.
merel

Bericht door merel »

Zolang seksualiteit in veel gezinnen al nauwelijks bespreekbaar is, is homoseksualiteit dat helemaal niet. Ik vind het heel goed dat reformatorische scholen die bespreekbaar maken. Zolang ouders alleen al daarom de kinderen thuis houden van school is er nog een lange weg te gaan.
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: Vandaag, 11:33 Zolang seksualiteit in veel gezinnen al nauwelijks bespreekbaar is, is homoseksualiteit dat helemaal niet. Ik vind het heel goed dat reformatorische scholen die bespreekbaar maken. Zolang ouders alleen al daarom de kinderen thuis houden van school is er nog een lange weg te gaan.
Ik vind dat scholen in dat geval de leerplichtambtenaar moeten inschakelen. Kinderen horen op school, en anders kunnen ze door de politie worden opgehaald.

Of misschien zouden ze ter compensatie een werkstuk over het onderwerp kunnen schrijven. Maar ik heb er vertrouwen in dat scholen dat ook zo oplossen.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: Vandaag, 11:35
merel schreef: Vandaag, 11:33 Zolang seksualiteit in veel gezinnen al nauwelijks bespreekbaar is, is homoseksualiteit dat helemaal niet. Ik vind het heel goed dat reformatorische scholen die bespreekbaar maken. Zolang ouders alleen al daarom de kinderen thuis houden van school is er nog een lange weg te gaan.
Ik vind dat scholen in dat geval de leerplichtambtenaar moeten inschakelen. Kinderen horen op school, en anders kunnen ze door de politie worden opgehaald.

Of misschien zouden ze ter compensatie een werkstuk over het onderwerp kunnen schrijven. Maar ik heb er vertrouwen in dat scholen dat ook zo oplossen.
Ik heb dat vertrouwen niet, omdat de reformatorische scholen over dit onderwerp toch al onder een vergrootglas liggen. Daarmee kan je ook op het ministerie slapende honden wakker maken.
DDD

Bericht door DDD »

Nou, dat vergrootglas lijkt mij juist reden om leerlingen niet zomaar thuis te laten blijven. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n systeem.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johann Gottfried Walther schreef: Vandaag, 11:12 https://kerkdienstgemist.nl/stations/58 ... 4020000584
homoseksualiteit in het licht van de bijbel
Bijzonder vond ik om hier weer te horen, dat voorstanders van praktiserende homoseksualiteit, zelfs zeggen, Gods woord laat hier geen ruimte voor...
maar vervolgens toch zeggen...maar... dus uiteindelijk het Woord voor hen geen gezag heeft.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie